اخبار داغ

گزارشی از یک کار خوب؛

البرز میزبان اولین دوره مسابقات آزاد کشوری تعمیرات موبایل شد/ رقابت‌های ملی مهارت؛ عرصه‌ای برای ورود جوانان به بازار کار

البرز میزبان اولین دوره مسابقات آزاد کشوری تعمیرات موبایل شد/ رقابت‌های ملی مهارت؛ عرصه‌ای برای ورود جوانان به بازار کار
یکی از اهداف فنی و حرفه ای آموزش مهارت برای ایجاد شغل بوده و رسالت آن تربیت تکنیسین و پرورش نیروی متخصص خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها البرز میزبان اولین دوره مسابقات آزاد کشوری تعمیرات موبایل شده است، رویدادی که نوید بخش اتفاقات خوب برای جوانان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
شرکت کنندگانی از استان های مختلف در البرز حضور پیدا کردند تا خود را محک بزنند و با این رقابت دریچه ای به سوی آنچه از بازار کار می خواهند به روی خود باز کنند.
,
 
,
ثریا توکلی، رئیس انجمن فناوری اطلاعات البرز  در حاشیه این رویداد در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: با همراهی اداره کل فنی و حرفه ای استان این برنامه برگزار شد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
وی با اشاره به اینکه اولین مسابقات تعمیرات موبایل کشور در البرز برگزار شد، افزود: هدف ما تشویق جوانان برای فراگیری مهارت و جذب در بازار کار است.
,
 
,
توکلی اشتغال آفرینی و کشف استعدادهای برتر را از دیگر اهداف این رویداد برشمرد و اظهار داشت: اجرا در سال های آینده با کیفیت بهتر را در دستور کار داریم.
,
 
,
وی با اشاره به حضور شرکت کننده هایی از فارس،گیلان، خوزستان، آذربایجان و مازندران، تصریح کرد: هر خانواده ای حداقل ۴ موبایل دارند و تعمیرات گوشی علم روز است.
,
 
,
, ,
 
,
توکلی ادامه داد: استان های دیگر به برگزاری رقابت این چنینی ترغیب شدند، البته انجمن ما در زمینه فناوری اطلاعات، معماری، برق و حسابداری آموزش هایی برای جوانان دارد.
,
 
,
وی با اشاره به تقدیر از نفرات اول تا سوم، گفت: اغلب تمعیرکاران موبایل تجربی کار کرده اند و دانش اکادمیک ندارند، در حالی که کشور نیازمند تکنیسین خواهد بود.
,
 
,
توکلی افزود: باید کارآموزان مهارتی را کسب کنند که منجر به شغل شود، مدرک فنی و حرفه ای بین اللملی بوده و با کسب یک جواز می توان برای وام و ایجاد شغل اقدام کرد.
,
 
,
, ,
 
,
همچنین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز درباره رویداد مذکور در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: البرز به عنوان خاستگاه مهارتی کشور میزبان مسابقات تعمیرات موبایل بود. 
,
 
,
بهزاد غفاری با اشاره به اینکه البرز در زمینه مسابقات ملی مهارت پیشرو است، افزود: امیدواریم با شناسایی افراد نخبه زمینه کسب و کار آنها در بازار فراهم شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: یکی از اهداف فنی و حرفه ای آموزش مهارت برای ایجاد شغل بوده و رسالت ما تربیت تکنیسین و پرورش نیروی متخصص خواهد بود.
,
 
,
, ,
 
,
غفاری تصریح کرد: اخیرا با همکاری سازمان فضای مجازی بسیج رویداد تولید محتوای دیجیتال برگزار شد و اردیبهشت سال آینده البرز میزبان رویداد بین المللی تعمیرات موبایل می شود.  
,
 
,
حسین خلیلی شرکت کننده ای از آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ برخی از تعمیرکاران موبایل دانش لازم را ندارند و صرفا تجربی کار کرده اند.
,
 
,
, ,
 
,
وی که در ارومیه سالن تعمیرات موبایل  با ۱۶ نیرو دارد، ادامه می دهد؛ متاسفانه کسی در بازار مدرک فنی تعمیرات موبایل ندارد، درصددم دوره های تکمیلی را شرکت کنم.
,
 
,
لشگری شرکت کننده دیگری از استان مازندران در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ آموزشگاه فنی و حرفه ای دارم برای شرکت در رویداد علاقه مند بودم.
,
 
,
, ,
 
,
وی ادامه داد: متاسفانه در بازار تعمیرات موبایل، افراد خبره کار اطلاعات را به صورت آکادمیک انتقال نمی دهند و تجربیات خود را صرفا منعکس می کنند.
,
 
,
لشگری اظهار داشت: ۱۵ سال در زمینه تعمیرات موبایل فعالیت دارم، هزینه دوره ها و تجهیزات بالاست اما به واسطه علاقه و علی رغم دغدغه معیشتی آن را دنبال می کنم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه