اخبار داغ

گزارش تصویری؛

بازدید وزیر میراث فرهنگی از کاروانسرای دودهک دلیجان

بازدید وزیر میراث فرهنگی از کاروانسرای دودهک دلیجان
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان و جمعی از مسئولان از کاروانسرای دودهک دلیجان بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ صبح امروز در جریان سفر عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به استان مرکزی به همراه استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان و جمعی از مسئولان از کاروانسرای دودهک دلیجان بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

رسیدگی به وضع بناهای تاریخی استان به‌خصوص بازار تاریخی اراک و شهرستان‌های محلات، خمین، دلیجان و همچنین بازدید و افتتاح چند پروژه گردشگری، ازجمله برنامه‌های دوروزه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان مرکزی خواهد بود.

,

کاروانسرای دودهک در مجاورت ساحل شرقی رودخانه قمرود و در مسر جاده قم - دلیجان قرار دارد و  این بنای تاریخی دوران صفویه در سال ۱۳۷۷ با شماره ۱۹۸۳ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

,

مساحت مجموع این کاروانسرا ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع است که یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع آن را عرصه و یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع را اعیان تشکیل می‌دهد.

,

کاروانسرا و پل دودهک، مجموعه بازار نراق، امامزاده سلیمان، امامزاده یحیی، امامزاده بی بی زبیده خاتون، غار نخجیر، قلعه و غار کهک، بادگیرها و آب انبارها و منازل تاریخی نراق از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان دلیجان به شمار می روند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه