اخبار داغ

لزوم ساماندهی محورهای مواصلاتی نهاوند؛

جاده‌های پرتردد نهاوند نیازمند اعتبارات ملی

جاده‌های پرتردد نهاوند نیازمند اعتبارات ملی
محورهای مواصلاتی نهاوند برای بهسازی و ساماندهی نیازمند اعتبارات ملی و پیگیری برای تخصیص این اعتبارات هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان؛ از اولویت های توسعه هر منطقه داشتن زیرساخت های مناسب از جمله محورهای مواصلاتی مناسب و ایمن است که نقش بزرگی در پیشرفت و توسعه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان, .,

محورهای نهاوند که روزانه شاهد تردد هزاران دستگاه خودروی سبک و سنگین هستند با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مرکز تردد چند استان نیازمند ساماندهی و تعریض و بهسازی هستند.

, .,

محور شهر نهاوند به فیروزان و سپس استان کرمانشاه یکی از این محورها است که چهار خطه شدن آن آرزو و مطالبه چندین ساله مردم است.

, .,

سالانه تعدادی از همشهریان و هموطنان عزیزمان در این محور دچار حادثه شده و یا کشته می شوند یا دچار قطع عضو و مجروحیت می شوند.

, .,

با توجه به اینکه این محور در مسیر تردد عتبات عالیات در کشور عراق قرار دارد در ایام مختلف سال و بویژه در ایام اربعین شاهد تردد بسیار سنگین در این محور هستیم.

, .,

این محور خطرناک نیازمند اعتبارات در جهت ساماندهی و پایان چهارخطه کردن است و مردم از مسئولان درخواست دارند تا یک بار برای همیشه مشکلات این محور را حل کنند.

, .,

چند روزی است که فاز دیگری از بهسازی این مسیر شروع شده است که امیدواریم مانند سال های گذشته به حال خود رها نشود.

, .,

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس در خصوص این محور گفت: یکی از اقدامات اساسی که با پیگیری های چند ماهه انجام شد و به نتیجه رسید، گرفتن ماده ۵۶ برای محورهای مواصلاتی نهاوند بود.

, .,

شهبازی گفت: محور نهاوند به کرمانشاه از طریق ماده ۵۶ توسط بانک سپه و محور نهاوند به بروجرد و ملایر نیز از طریق بانک توسعه تعاون تامین اعتبار خواهد شد.

, .,

وی افزود: با پیگیری های انجام شده قطعی شده که اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای این طرح ها تامین شود و سازمان برنامه و بودجه تضمین کرده که بانک سپه این مبلغ را برای اتمام پروژه تخصیص دهد.

, .,

شهبازی افزود: همچنین مبلغ ۶۵ میلیارد تومان از طریق اعتبارات ملی و ۳۰ میلیارد تومان هم از بودجه استانی و در سفری که ریاست جمهور به استان داشته اند برای این محور در نظر گرفته شده است.

, .,

نماینده نهاوند در مجلس گفت: همچنین روکش آسفالت چند محور دیگر نهاوند نیز یا به اتمام رسیده یا در حال اتمام است که امیدواریم مشکلات شهروندان در این بخش کاهش یابد.

, .,

علیرضا سیاوشی رئیس اداره راهداری نهاوند نیز در این خصوص گفت: ۷ پروژه راهسازی در نهاوند در حال اجرا است که تا پایان سال ۵ طرح به اتمام می رسد.

, .,

وی اظهار داشت: روکش آسفالت در چند محور شهرستان در حال انجام است و پیمانکار در محور فیروزان نیز در دو بخش در حال کار است.

, .,

سیاوشی افزود: با اقداماتی که انجام شده برابر آمار ۳۵ درصد کاهش تصادفات در محورهای نهاوند داشته ایم.

, .,

وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص به موقع اعتبارات کار ساماندهی این محور به خوبی اجرایی شود.

, .,

در شهرستان نهاوند ۵۰۹ کیلومتر راه استحفاضی وجود دارد.

, .,

به گزارش عصر همدان، طبق وعده ای که مسئولان داده اند ساماندهی این طرح پس از سالها در سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد و مشکلات مردم در این بخش کاهش می یابد.

, .,

امیدواریم با پیگیری های نماینده و مسئولان استانی و محلی اعتبار لازم این طرح ها تامین و کار شتاب بیشتری بگیرد.

, .,

ساماندهی محورهای نهاوند و ۴ خطه کردن محور نهاوند به کرمانشاه نقش زیادی در توسعه همه جانبه شهرستان دارد و زمینه صادرات بسیاری از محصولات نهاوند را به کشورهای همسایه فراهم می کند.

, .,

انتهای پیام/

, /,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه