اخبار داغ

رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد؛

به سمت گازسوز کردن نیروگاه ها در حرکت هستیم/ قول وزارت نفت برای جلوگیری از مازوت‌سوزی در نیرو‌گاه‌ شازند

به سمت گازسوز کردن نیروگاه ها در حرکت هستیم/ قول وزارت نفت برای جلوگیری از مازوت‌سوزی در نیرو‌گاه‌ شازند
سلاجقه گفت: کم کم به سمت گازسوز کردن نیروگاه ها و استفاده نکردن از سوخت مازوت در حال حرکت هستیم که اکنون این اتفاق در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در حال رخ دادن است و از وزارت نفت هم خواسته ایم که این اتفاق در شازند بیفتد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ از ابتدای سال تاکنون در اراک ۹۰ روز ناسالم ثبت شده و از این حیث در مقایسه با ۸ کلان شهر آلوده کشور اراک در جایگاه پنجم قرار دارد همچنین سال گذشته نیز در اراک ۱۶۵ روز ناسالم به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
نیروگاه شازند اما به دلیل استفاده از مازوت به‌ویژه در فصول سرد سال یکی از مهم‌ترین عوامل آلودگی شهرهای اراک و شازند به شمار می‌رود که تقریبا دو برابر حد استاندارد آلاینده SO۲ را وارد هوا می کند، بر اساس آمارهای رسمی از ۲۰ آبان ماه امسال تا ۷ آذرماه ۶۵ میلیون لیتر مازوت در این نیروگاه استفاده شده است.
,
 
,
سال گذشته نیز مازوت سوزی نیروگاه شازند از ۹ آذرماه آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه ۴۷۵ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه سوزانده شد،  امسال اما مازوت سوزی نیروگاه شازند از ۳۱۷ هزار لیتر آغاز و به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مازوت در روز رسیده است.
,
 
,
نیروگاه حرارتی شازند دارای ۴ واحد تولید برق است که برای فعالیت خود به روزانه حدود ۶ تا ۷ میلیون لیتر مازوت و یا معادل آن در حدود ۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی نیاز دارد، در حال حاضر سه واحد این نیروگاه فعال و یک واحد در اورهال قرار دارد همچنین دو روز قبل یک میلیون مترمکعب گاز تحویل این نیروگاه شده که به گفته مسئولین مربوطه برای گازشوز شدن حداقل یکی از واحدها به یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز نیاز است.
,
 
,
 
,
 
,
استفاده از سوخت مازوت که آلودگی بسیاری به همراه دارد از سوی نیروگاه شازند همواره یکی از مسائلی بوده که از سوی مردم و فعالان محیط ‌زیست موردانتقاد و اعتراض قرار داشته حتی رئیس‌جمهور نیز در سفر چندی قبل به استان مرکزی در جلسات و نشست‌های مختلف بر مسئله آلودگی هوای اراک تأکید کرد.
,
 
,
با پیگیری های انجام شده از سوی استاندار مرکزی اما سه شنبه هفته آینده ۱۵ آذرماه نشستی به منظور تصمیم گیری در خصوص سوخت نیروگاه شازند با حضور استاندار مرکزی، رئیس سازمان محیط زیست و وزاری نیرو و نفت برگزار خواهد شد.
,
 
,
قول وزارت نفت برای جلوگیری از مازوت‌سوزی در نیرو‌گاه‌ ها
,
 
,
صبح امروز اما علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور در سفر به لرستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به مسئله استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران یک کشور با منابع فسیلی و داشته های خوب در جهان محسوب می شود، استفاده از سوخت های فسیلی مدنظر قرار دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه مازوت یکی از فرآورده هایی است که انباشت ان در کشور خیلی زیاد است، افزود: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم قرار دارد این سوخت کمتر صادر می شود.
,
 
,
سلاجقه با اشاره به اینکه نیروگاه های ما پایه گازسوز هستند، عنوان کرد: در شرایطی هستیم که سوخت در کشور ما ارزان قیمت است و مردم در مصرف آن رعایت نمی‌کنند و در فصول سرد مصرف سوخت نیز در کشور افزایش پیدا می کند و در مناطق سردسیری لازم است که از سوخت کمکی استفاده شود.
,
 
,
رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه درخصوص سوخت کمکی نسبت به سال‌های قبل در وضعیت بهتری قرار داریم، افزود: تا حدود یک هفته قبل ۲۹ و نیم درصد مازوت کمتر وارد نیروگاه‌هایمان شده است.
,
 
,
وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از شرکت نفت، عنوان کرد: با تهاتری که بین نیروگاه ها و پالایشگاه نفت در حال انجام است کم کم به سمت گازسوز کردن آنها و استفاده نکردن از سوخت مازوت در حال حرکت هستیم که اکنون این اتفاق در نیرگاه شهید منتظری اصفهان در حال رخ دادن است.
,
 
,
سلاجقه گفت: از وزارت نفت هم خواسته ایم که این اتفاق هم در شازند بیفتد و نیروگاه شهید منتظرقائم کرج و نیروگاه هایی که در کلان شهرها هستند و بیشتر از بحث مازوت رنج می برند تمهیداتی ایجاد شود و وزارت نفت هم قول داده به سمت بهینه سازی و کیفی سازی سوخت حرکت کند کمااینکه در حال اتفاق افتادن است و شاهد کاهش سولفور هستیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه