اخبار داغ

آیت الله دری نجف آبادی:

سهم بخش گردشگری کشور باید استان به استان دنبال شود/ لزوم توجه به حفظ فضاهای گردشگری و بنا های تاریخی

سهم بخش گردشگری کشور باید استان به استان دنبال شود/ لزوم توجه به حفظ فضاهای گردشگری و بنا های تاریخی
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سهم بخش گردشگری کشور باید استان به استان با جدیت دنبال شود همچنین سیاست های برنامه هفتم در بخش صنایع دستی و گردشگری به ویژه برش استانی آن مورد توجه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک صبح امروز در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اراک، افزود: شخصیت های بزرگی در استان مرکزی پرورش یافته اند و این استان ظرفیت های خوبی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد و هر کدام از شهرستان های ظرفیت ارزشمندی هستند که در راس این ظرفیت ها بیت امام راحل در خمین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
امام جمعه اراک اظهار داشت: صنایع دستی استان مرکزی روستا به روستا حرف برای گفتن دارد و باید زمینه معرفی، تجازی سازی و صادرات آن توسط  وزارت میراث فرهنگی فراهم شود.
,
 
,
دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه سهم بخش گردشگری کشور باید استان به استان با جدیت دنبال شود افزود: باید بررسی شود شاخص‌های تعیین شده در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برنامه های پنجم وششم چه میزان محقق شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: سیاست هایی برنامه هفتم در بخش صنایع دستی و گردشگری باید با جدیت دنبال شود و برش استانی آن مورد توجه ویژه باشد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: حفظ فضاهای گردشگری و بناهای تاریخی از جمله بازار تاریخی اراک یک ضرورت است که باید با جدیت پاسداری و مراقبت شوند و اگر نیاز به مرمت دارند همکاری های لازم صورت گیرد.
,
 
,
دری نجف آبادی تاکید کرد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای معرفی فرهنگ و اصالت سرزمینی و سرآغازی برای رونق گردشگری است که ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی دارد.
,
 
,
امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: توسعه روابط و ارتباطات بین المللی و همکاری ها به ویژه تقویت روابط با عراق جزو واجب‌ترین کارها است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.
,
 
,
وی با تاکید بر لزوم کادرسازی تخصصی در وزارت میراث فرهنگی افزود: در این راستا باید شبکه‌ای از کارشناسان و نخبگان در امر توسعه گردشگری تشکیل و از همه ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب بهره‌گیری شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه