اخبار داغ

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور:

۸۰ میلیون نفر یارانه می‌گیرند/ قیمت حامل‌های انرژی تغییر نمی‌کند

۸۰ میلیون نفر یارانه می‌گیرند/ قیمت حامل‌های انرژی تغییر نمی‌کند
رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نمی خواهیم قیمت انرژی را گران کنیم اما از طرف دیگر روند کنونی مصرف انرژی برای کشور آسیب زاست و باید برای آن فکری اساسی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد جعفری در صد و یکمین نشست علمی تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با موضوع «پیامدهای اقتصادی و اجتماعی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی» اظهار کرد: کنترل مصرف انرژی از الزامات دستیابی به رشد ۸ درصدی است و اگر مصرف گاز کنترل نشود، احتمال تبدیل شدن کشور به وارد کننده گاز وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور پرداختن به تبصره ۱۴ قانون بودجه را مهم دانست و گفت: هم‌اکنون حدود ۸۰ میلیون نفر در کشور، یارانه دریافت می‌کنند و باید به فکر منابع این بخش عظیم باشیم.

,

جعفری در ادامه کنترل مصرف انرژی را از الزامات دستیابی به رشد ۸ درصدی دانست و افزود: برای مثال اگر مصرف گاز در کشور کنترل نشود، احتمال تبدیل شدن کشور به واردکننده گاز وجود دارد.

,

وی سپس با بیان اینکه قطعاً امسال تغییری در قیمت حامل‌های انرژی نخواهیم داشت، گفت: در سازمان برنامه و بودجه کشور، هیچ فردی به فکر گران کردن قیمت انرژی نیست. بلکه ما معتقدیم باید کاری اساسی انجام دهیم تا مشکلات موجود را با مردم در میان بگذاریم.

,

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: مصرف بالای انرژی، ناکارآمدی سیستم‌های موجود انرژی، شرایط تورمی حاکم و صدمه‌های وارد شده به طبقه متوسط جامعه در یک دهه گذشته، از جمله این مشکلات هستند.

,

جعفری گفت: ما نمی‌خواهیم قیمت انرژی را افزایش دهیم و از سوی دیگر ادامه روند کنونی مصرف انرژی، به‌شدت برای کشور آسیب‌زاست و باید برای آن فکری اساسی شود.

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه