اخبار داغ

امام جمعه اراک:

رشد و توسعه علمی کشور از همه‌ی مسائل مهم تر است/ لزوم توجه به ظرفیت های دریامحور

رشد و توسعه علمی کشور از همه‌ی مسائل مهم تر است/ لزوم توجه به ظرفیت های دریامحور
آیت الله دری نجف‌آبادی گفت: امروز از همه ی مسائل مهم تر رشد و توسعه علمی کشور است و دانشگاه های ما باید در این مسیر حرکت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک در مصلی بیت المقدس با تقدیر از تلاش بازیکنان تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی افزود: توهین به مقدسات‌ و ارزش ها و حتی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که فرزندان این ملت هستند خیانت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی ادامه داد: از برخی بی مهری ها و شادی و خوشحالی عده ای از باخت تیم ملی و همصدایی با دشمن گلایه مندیم و از فوتبالیست های کشورمان تشکر می کنیم و برای همه‌ی ورزشکاران آرزوی توفیق و به ثمر رساندن کارهای بزرگ تر داریم.
,
 
,
دری نجف آبادی تصریح کرد: همه ی ملت ما تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی اظهار وفاداری می کنند و این پرچم مایه ی عزت و شرف ماست ولی کسی که خائن است حساب جدایی دارد.
,
 
,
امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه امروز از همه ی مسائل مهم تر رشد و توسعه علمی کشور است افزود: همه باید همت کنند، امروز همه پرسشگر هستند و فرصتی فراهم شده تا حوزه ها و دانشگاه های ما هم در زمینه علوم انسانی و اسلامی و هم علوم فنی و مهندسی رو به جلو حرکت کنند و انتظار داریم دانشگاه ها از فرصت ایجاد شده برای پرورش دانشمندان بزرگ بهره ببرند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو خاطرنشان کرد: روز دانشجو روز مبارزه با استکبار است معنای دانشجو یعنی عزت آفرینی و گره گشایی، همانطور که دانشجویانی مثل علم الهدی فاتح جبهه ها بودند و شهریاری هایی که قله های علم و فناوری را فتح کردند.
,
 
,
دری نجف آبادی همچنین با مهم برشمردن نقش اساتید در رشد و ارتقای علمی کشور گفت: اساتید باید چراغ راه باشند تا کشور به پیشرفت های بزرگی نائل شود.
,
 
,
امام جمعه اراک تصریح کرد: استان مرکزی هم در بخش صنعت و هم کشاورزی و گردشگری ظرفیت های ویژه ای دارد و دانشگاه های ما باید تلاش کنند تا قله های علمی را فتح کنیم.
,
 
,
وی ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی و تقدیر از تلاش های نیروی دریایی ارتش و سپاه افزود: فرهنگ سازی درباره دریامحوری مسئله بسیار مهمی است و بحث جزیره و‌ بنادر خشک هم از مسائلی است که امروز مطرح است لذا از مسئولین استان هم می خواهیم با توجه به ظرفیت راه آهن اراک منطقه منطقه ای مثل سمنگان به عنوان یک منطقه بارانداز و جزیره خشک معرفی شود.
,
 
,
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلام اهل بیت(ع) در مقابل مستکبرین قوی، نیرومند و تسلیم ناپذیر است اما در جبهه خودی و در جامعه همه نسبت به هم مظهر رحمت و برداری هستند و نفاق ندارند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: الگوی ما اهل بیت(ع) هستند و امام عصر(عج) نسخه ی کاملی است که در نهایت حکومت عدل جهانی به دست مبارک ایشان تحقق خواهد یافت.
,
 
,
دری نجف آبادی با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: انتظار داریم مردم شریف استان مرکزی همچون گذشته در خصوص این شخصیت ارزشمند کم نگذارند و یاد حضرت صدیقه زهرا(س) را گرامی بداریم.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: وجود مبارک حضرت زهرا(س) کلید نجات و چشمه حیات و سرمایه سعادت است و شهید گرانقدر سلیمانی در موارد متعدد به ایشن بانوی با عظمت متوسل می شدند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه