اخبار داغ

پیروی منش خبر داد؛

۱۵ آذرماه آخرین فرصت دریافت شناسه کالا و رهگیری برای کالاهای تولید و وارداتی

۱۵ آذرماه آخرین فرصت دریافت شناسه کالا و رهگیری برای کالاهای تولید و وارداتی
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان گفت: کالاهای تولیدی، وارداتی و کالاهای موجود در سطح عرضه و انبارها نسبت به اخذ و نصب شناسه کالا و رهگیری اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا پیروی‌منش، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان صبح امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: کالاهای تولیدی و وارداتی و کالاهای موجود در سطح عرضه و انبارها که منشاء تولید یا واردات آن مشخص است مطابق با دستورالعمل مواد 11، 13 و 14 آئین نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به اخذ و نصب شناسه کالا و رهگیری اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

وی افزود: برای آن دسته از کالاهای قانونی موجود در سطح عرضه و انبارها که امکان دسترسی به تولید کننده یا وارد کننده آنها میسر نیست و مالکان تاکنون موفق به دریافت و الصاق شناسه کالا و رهگیری نشده اند تا 15 آذرماه سالجاری فرصت دارند نسبت به اظهار موجودی کالا و ارائه تعهد نامه در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

,

پیروی منش تصریح کرد: برای کالاهای اظهار شده شناسه های صادر می شود که مالکان کالاها موظف به نصب شناسه های صادره بر روی کالای خود هستند.

,

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان اظهار داشت: شناسه های صادره صرفا تا تاریخ ۱۵ بهمن سالجاری معتبر و قابل استعلام بوده و مالکان کالاها موظف هستند طی فرصت زمانی اعطا شده نسبت به تعیین تکلیف کالاهای خود (اعم از اخذ شناسه کالا و رهگیری از منشاء اصلی کالا یا فروش کالایا اثبات منشاء کالا) اقدام کنند.

,

وی ضمن تاکید به استفاده از فرصت اعطا شده به عرضه کنندگان کالاهای موجود فاقد شناسه گفت: متعاقب فرصت زمانی اعطا شده شناسه های موقت صادره حذف و غیر قابل استعلام و کالاهای مذکور فاقد شناسه تلقی می شوند.

,

پیروی منش افزود: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان، امکان استعلام شناسه های موقت صادره توسط سامانه جامع تجارت فراهم می شود و وضعیت اصالت کالا به اطلاع مصرف کننده خواهد رسید.

,

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون دوهزار و 435 بازرسی در سطح استان انجام شده است که منجر به تشکیل 39 پرونده به ارزش ریالی بالغ بر سه میلیارد و 485 میلیون ریال شده است. وی در پایان افزود: پرونده های تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه