اخبار داغ

ریشه‌کنی فقر مطلق در کهگیلویه‌وبویراحمد به کجا رسید؟

ریشه‌کنی فقر مطلق در کهگیلویه‌وبویراحمد به کجا رسید؟
افراد دچار فقر مطلق از نیازهای اولیه زندگی یعنی خوراک و پوشاک محروم هستند؛ این افراد در استان کهگیلویه‌وبویراحمد باید شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس شرایط مختلف اقتصادی، اتخاذ سیاست های مالی و همچنین اصلاح ساختارهای اقتصادی در جامعه می‌تواند در کنار مزیت‌های بلندمدت برای حفظ سرمایه کشور  و از طرفی جلوگیری از ویژه‌خواری‌ها و منفعت‌طلبی‌ها برای  قشر کم‌درآمد مشکلاتی را ایجاد کند هرچند دولت‌ها با تدابیری همچون توزیع کالاهای تنظیم بازار و همچنین افزایش یارانه های پولی و انرژی سعی بر کاهش فشار بر قشر محروم جامعه را دنبال کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
در کنار حمایت های دولت اما وجود نهاد های حماتی همچون بهزیستی، کمیته امداد، خیریه‌ها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دیگر ارگان ها برای حمایت از قشر کم درآمد تلاش می کنند تا بتوانند مشکلات در حوزه معیشت و اقتصاد این افراد کاهش پیدا کند.
,

, ,
 
,

علاوه بر قشر محروم جامعه اما کسانی وجود دارند که دچار فقر مطلق هستند افرادی که از منابع ضروری برای ادامه زندگی به‌کلی محروم هستند و در تداوم زندگی دچار مشکل می‌شوند این افراد از تأمین نیازهای اساسی از قبیل خوراک، پوشاک و سرپناه ناتوانند و نیازمند حمایت بیشتری در جامعه هستند.

,
در کهگیلویه و بویراحمد همانند دیگر نقاط کشور افرادی وجود دارند که دچار فقر مطلق هستند و این قبیل افراد می بایست شناسایی و مورد حمایت قرار گیرد. 
,
 
,
, ,
 
,
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با صبح زاگرس در خصوص اقدامات صورت گرفته برای شناسایی تعداد افرادی که دچار فقر مطلق هستند و اقدامات صورت گرفته در استان  گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد براساس سامانه حامی ۴۰ هزار نفر نام نویسی برای فقط مطلق داشتند.
,
 
,
حمید رضا واعظی زاده به آمار واجدین شرایط در این سامانه پرداخت و گفت: از ۴۰ هزار متقاضی حدود  ۵۴۷ نفر  خواسته های آنها مورد بررسی قرار گرفت  که از این تعداد حدود ۲۵۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند.
,
 
,
وی با بیان اینکه یکی از اولویت ها برای این افراد توانمند سازی است، عنوان کرد: افرادی که نتوانند در پروسه توانمندسازی موفق شوند به نهادهای حمایتی معرفی خواهند شد.
,
 
,
واعظی زاده  به برگزاری  نشستی به صورت ویدیو کنفرانس کشوری اشاره کرد و ادامه داد: این نشست با هدف تاکید بر تسریع  غربالگری ها برای شناسایی افراد بیشتر با حضور دستگاه ها و نهادهای حمایتی به زودی برگزار می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه