اخبار داغ

متخصص بیماری ایدز:

آمار ابتلای زنان به بیماری ایدز افزایش یافته است

آمار ابتلای زنان به بیماری ایدز افزایش یافته است
رستمی گفت: در سال های اخیر در کشور شاهد افزایش ابتلای زنان به بیماری ایدز هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساینا رستمی متخصص بیماری ایدز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در سال های اخیر در کشور شاهد افزایش ابتلای زنان به بیماری ایدز هستیم و طبق آمار الگوی انتقال ابتلای زنان و مردان تغییر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: طبق آمارهای منتشر شده، ۳۸.۴ میلیون نفر در دنیا با ویروس ایدز زندگی می کنند.
,
 
,
رستمی افزود: متاسفانه بسیاری از مبتلایان به این بیماری، به دلیل آگاهی نداشتن از ابتلا به عفونت ایدز، با رعایت نکردن اصول پیشگیری، باعث انتقال بیماری به دیگران شده اند.
,
 
,
این متخصص تاکید کرد: برخی از بیماران نیز به دلیل هراس دیگران، بیماری خود را مخفی می کنند و از دریافت خدمات بهداشتی و درمانی خودداری می کنند و این مهم نیز باعث تکثیر بیماری می شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه دستگاه های متولی فرهنگ باید با تولید آثار فاخر هنری، این بیماری را به مردم معرفی کنند، گفت: با رعایت اصول و نکات بهداشتی، افراد مبتلا به ایدز می توانند مثل مردم عادی زندگی کنند، تشکیل خانواده دهند و صاحب فرزند شوند.
,
 
,
رستمی ادامه داد: بانویی نزد من آمد که تازه متوجه شده بود به ایدز مبتلا شده است و دلیل آن را نمی دانست و بسیار ناامید بود، زیرا عاشق همسرش بود و وقتی همسرش به بیماری او پی می برد، زوجه خود را ترک کرده بود و از وی فرار می کرد.
,
 
,
این متخصص افزود: طی جلسات متمادی، ابتدا خانم را با بیماری و راهکارهای درمانی آن آشنا کردم، سپس با همسر او صحبت کردم و آرامش محیط خانه را فراهم کردیم.
,
 
,
وی گفت: الان این زوج در کنار هم زندگی می کنند و با رعایت موازین بهداشتی، دو فرزند نیز دارند.
,
 
,
رستمی تاکید کرد: ابتدا باید از ابتلا به این بیماری با رعایت موازین بهداشتی جلوگیری کرد، اما وقتی به هر دلیلی ایدز گرفتید، باید این بیماری را پذیرفته و درصدد درمان آن برآییم.
,
 
,
این متخصص بیان کرد: امید، در همه بیماری ها موثرترین درمان است و در بیماری ایدز نیز یک اصل می باشد و بیمارانی که امید به زندگی بالایی دارند، تا پایان عمر زندگی عادی دارند و مرگ طبیعی را تجربه می کنند.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی فرهنگ باید مردم را با تولیدات فاخر هنری مثل فیلم سینمایی ، سریال و تئاتر نسبت به این بیماری آشنا کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه