اخبار داغ

معاون امور مجلس رئیس جمهور:

دانشجویان به فکر کارآفرینی باشند/افزایش وام دانشجویی

دانشجویان به فکر کارآفرینی باشند/افزایش وام دانشجویی
حسینی با بیان اینکه دانشجویان باید به فکر کارآفرینی باشند، گفت: در بودجه سال آینده به دنبال افزایش میزان وام دانشجویی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سید محمد حسینی ظهر امروز در جمع دانشجویان شهرستان پلدختر و در پاسخ به سوالات این دانشجویان اظهارداشت :در بحث پروژه‌ها باید گفت دو تا سه سال تعطیلی داشتیم و بازسازی پروژه‌ها آنچنانی که باید باشد، انجام نگرفت اما در تابستان مسئولان همت جدی داشتند که با برنامه‌ریزی مشکلات خوابگاه دانشجویی و خوابگاه متاهلان برطرف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: ساختمان دانشگاه‌ها در مناطق مختلف ساخته می‌شود، در ابتدای امر شاید استیجاری باشد اما باید مکان برای آن فراهم شود.

,

معاون امور مجلس رئیس جمهور عنوان کرد: دانشجویان به فکر استخدام دولتی نباشند بلکه باید به دنبال کارآفرینی باشند چرا که بیش از ظرفیت استخدامی در ادارات نیرو داریم و با توجه به الکترونیکی بودن کارها ما باید برویم دنبال فرصت‌های شغلی جدید و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان برویم.

,

وی جذب هیئت علمی دانشجو را مطالبه به حق دانست و گفت: دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف اعلام نیاز استاد می‌کنند و معمولا وزارت علوم در آذر ماه و شهریور ماه جذب هیئت علمی را انجام می‌دهد.

,

حسینی گفت: دانشگاه به بودجه دولت مختص نباشد بنابراین باید از ظرفیت خیرین و صنایع برای تامین بودجه استفاده کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه پایان نامه و رساله‌های ما باید بر اساس نیازهای واقعی جامعه باشد تصریح کرد: فراهم کردن تجهیزات ورزشی جهت سرگرمی و تفریح دانشجویان یک الزام است که دانشگاه‌ها باید برای آن برنامه‌ریزی کنند، بسازند و یا از ظرفیت‌های موجود سالن‌های ورزشی شهرستان استفاده کنند

,

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان محقق شده است اظهارداشت: ۴۲ پروژه صنعتی که یکی از آنها ۱۵ میلیون دلار اعتبار برای آن صرف می‌شود از جمله مصوبات است.

,

وی با بیان اینکه در قرار داد با روسیه تا ۴۰ میلیون دلار تفاهمنامه داریم، افزود: جهش ریالی میزان یارانه از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان با توجه به کمبود منابع و اجرای رتبه بندی معلمان این طرح خاک خورده توسط دولت انقلابی در حال اجراست.

,

حسینی با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه معدنی در کشور به مزایده گذاشته شده است، عنوان کرد: ۲ هزار واحدهای صنعتی تعطیل شده وجود داشت که به دلیل سوء تدبیر و مشکلاتی که دارند بدون سرانجام ماندند که دولت برای فعال سازی آنها همت کرده است و برخی طرح‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند.

,

وی بیان کرد: اگر نیروی ماهر ما یک اختراع و نوآوری داشته باشد باید مورد حمایت قرار گیرد همچنین ایجاد پارک‌های علمی و فناوری فرصتی برای نوآوری و تولید است.

,

معاون امور مجلس رئیس جمهور تصیح کرد: از آنجا که خوابگاه به اندازه دانشجویان نداریم، دانشگاه‌ها در برخی شهرها اقدام به اجاره کردن مکان برای خوابگاه دانشجویان کرده‌اند.

,

وی اظهارداشت: براساس مرکز آمار ما دولت را با تورم حدود ۶۰ درصد تحویل گرفتیم که امروز تورم ۴۰ درصد را با افزایش صادرات و سرمایه گذاری می‌توان  کاهش داد.

,

حسینی افزود: در گردشگری نیز باید گفت بخش گردشگری ما در حال رونق بود که حتی در جام جهانی، برای بازدید توریست‌های سایر کشورها شرایط را در کیش و برخی نقاط دیدنی ایران فراهم کردیم ولی به دلیل اتفاقات اخیر این امر محقق نشد.

,

وی عنوان کرد: فضای مجازی، اینستاگرام و توئیتر دست ما نیست آنها تصمیم می‌گیرند و تعیین می ‌کنند تصویر حاج قاسم منتشر شود یا نه که نیاز به تکمیل شبکه ملی اطلاعات است که در این زمینه ۵۹ درصد پیشرفت داشته‌ایم و برخی پیام رسان‌های داخلی ما از لحاظ کیفیت ارتقاء پیدا کرده‌اند. 

,

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه باید عدالت استخدامی داشته باشیم، گفت: ویژه خوار و رانت معنا ندارد و عده‌ای با سوء استفاده از ارز ترجیحی اقدام به فساد کردند که پرونده‌های متعددی در دستگاه قضایی شکل گرفته است.

,

وی تصریح کرد: در بودجه سال آینده به دنبال افزایش میزان وام دانشجویی هستیم، با توجه به واقعیت‌ها هم برنامه و هم لایحه بودجه آینده در حال تدوین است.

,

حسینی اظهارداشت: سربازی در اختیار ستاد کل است و این فرصتی برای آمادگی و ورزیدگی جوانان ماست از طرفی برای دفاع  از کشور و تمامیت ارضی یک امر ضروری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه