اخبار داغ

نخست وزیر انگلیس:

پلیس اختیارات جدیدی را برای سرکوب معترضین غیرقانونی انگلیس داد

پلیس اختیارات جدیدی را برای سرکوب معترضین غیرقانونی انگلیس داد
نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، نیروی پلیس این کشور اختیارات جدیدی را برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی دریافت کرده و در برخورد برای پایان دادن به «اخلال و رنج» حاصل از این اعتراضات برای خانواده‌های عادی از حمایت کامل او برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نوشته پایگاه شبکه بی.بی.سی، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس عنوان کرد، اینکه "اقلیتی خودخواه" با پیوستن به اعتراضات غیرقانونی باعث اخلال در زندگی مردم شوند "کاملا غیرقابل قبول" است.

این اظهارات ریشی سوناک بعد از آن مطرح شد که وی به همراه سوئلا باورمن، وزیر کشور دولتش، نشستی با مقامات ارشد پلیس انگلیس به منظور بحث درباره تاکتیک‌های مورد استفاده برخی تظاهرکننده‌های حامی محیط زیست همچون جنبش "نفت را کنار بگذارید" برگزار کرد.

نخست وزیر انگلیس با انتشار یک سخنرانی ویدیویی بعد از نشست مذکور که در مقر دفتر وی برگزار شد، گفت: "دیدگاه من این است کسانی که قانون شکنی می‌کنند باید قدرت کامل پلیس را احساس کنند."

سوناک خاطر نشان کرد، پلیس از حمایت او برخوردار است.

باورمن به همراه کریس فیلیپ، مقام مسئول امور پلیس در وزارت کشور انگلیس در حالی به دیدار مقامات ارشد پلیس انگلیس رفت که سوناک در ابتدای این دیدار به جمع آنها پیوست.

سوناک بیان کرد با تاکید بر اعطای اختیارات جدید به پلیس انگلیس برای سرکوب تظاهرات غیرقانونی بیان داشت: من به آنها (پلیس) گفته‌ام هر چه از سمت دولت لازم دارند در قالب اختیارات جدید دریافت خواهند کرد، ما هم اکنون یک سری اختیارات جدید را به آنها می‌دهیم و من می‌خواهم از آنها برای استفاده از آنها حمایت کنم.

به نوشته بی.بی.سی، روسای پلیس انگلیس بعد از مذاکراتشان با نخست وزیر این کشور، نشستشان را "سازنده" توصیف کردند.

بی.جی هرینگتون، یکی از این روسای ارشد پلیس انگلیس اظهار کرد، این نیروی پلیس "با اعتراضات ضدیت ندارد بلکه ضد جرم است."

در بیانیه پلیس انگلیس آمده است: "پلیس انگلیس متعهد به پاسخ سریع و موثر به فعالان معترضی است که عمدا زندگی مردم را با اقدامات خطرناک، بی ملاحظه و مجرمانه مختل می‌کنند."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه