اخبار داغ

مدیر موسسه تربیت رسانه‌ای باران:

بخشی از جهاد تبیین، تربیت رسانه‌ای والدین و معلم است

بخشی از جهاد تبیین، تربیت رسانه‌ای والدین و معلم است
مدرسی با بیان اینکه بخشی از جهاد تبیین، تربیت رسانه‌ای والدین و معلم است، گفت: باید روحیه‌ پیامبری داشته باشیم چرا که اصل تربیت در میدان رخ می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سعید مدرسی در نشست روشنگری و بصیرت افزایی که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهارداشت: ما باید به اتفاقات رخ‌داده نگاه بلندمدت داشته باشیم چون با یک واقعه میدانی مواجه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با بیان اینکه نسل جدید ما یک نسل تربیت نایافته است، افزود: والدین و آموزش‌وپرورش چه آموزشی برای این نوجوان تعیین کرده که هویت پیدا کند؟ اکنون این فضا و وظیفه‌ تربیتی از خانواده و مدرسه به رسانه منتقل‌شده است.

,

مدیر موسسه تربیت رسانه‌ای باران با بیان اینکه نوجوان ما ایده آل گراست، هویت یکپارچه‌اش شکل نگرفته است و مسئولیتی بر عهده‌اش نیست عنوان کرد: نوجوان ما عجول است تمایل به دیده شدن دارد. عدالت‌خواه است اما کم‌تجربه‌. فضای مجازی برای او تبدیل به پناهگاه شده است که رقیب خانواده است.

,

وی با اشاره به اینکه رسانه، واقعیت و تاریخ، عدالت و هویت را برای نوجوان معنا می‌کند نه خانواده و آموزش‌وپرورش بیان کرد: اگر این فتنه جمع شد نباید فکر کنیم کار تمام است، چون نوجوان ما در خانه با همین رسانه مشغول لهو می‌شود. او در لحظه زندگی می‌کند و برای آینده‌اش برنامه‌ای ندارد.

,

مدرسی با بیان اینکه نوجوان ما فطرت پاک دارد اما چون همراهی والدین را ندارد همواره دچار چالش اجتماعی است گفت: باید بعد از فتنه این بازنمایی غلطی که نسبت به بسیج در اذهان برخی شکل‌گرفته تصحیح شود که این امر با جهاد تبیین میسر است.

,

وی تصریح کرد: اولین گام برای جهاد تبیین داشتن وجههی رحمانی است بنابراین باید به گفت‌و‌گوی میدانی و عینی با نوجوان بپردازیم. این چیزی است که مسیح علی نژاد آن را فهمید و اجرا کرد و ما هنوز دنبالش نرفته‌ایم. برعکس ما میدان را رها کرده و به مجازی مشغول شده‌ایم.

,

مدیر موسسه تربیت رسانه‌ای باران خاطرنشان کرد: هرچقدر در مجازی کار فرهنگی انجام بدهید به دست مخاطب نمی‌رسد چون هوش مصنوعی شما را متناسب با علایق و سلایقتان با محتوا مواجه می‌کند بنابراین فضای مجازی باید شما را به فضای واقعی هدایت کند.

,

وی اظهارداشت: برای جهاد تبیین ابتدا باید قول لیّن داشت و سپس به جدال احسن پرداخت. باید روحیه‌ پیامبری داشته باشیم چرا که اصل تربیت در میدان رخ می‌دهد.

,

مدرسی افزود: بخشی از جهاد تبیین، تربیت رسانه‌ای والدین و معلم است که این کار در آمریکا از سوم ابتدایی شروع و در ایران از پایه‌ دهم آغاز می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه