اخبار داغ

رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های محلی کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت ۲۹۰ خانه ورزش روستایی در استان کرمانشاه

فعالیت ۲۹۰ خانه ورزش روستایی در استان کرمانشاه
زهرا کشتمند از فعالیت حدود ۲۹۰ خانه ورزش روستایی در استان کرمانشاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا کشتمند در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: با هدف محرومیت‌زدایی و عدالت در توزیع امکانات ورزشی، ایجاد شادابی و نشاط و فراهم کردن امکانات ترویج فرهنگ ورزش در جامعه روستایی استان کرمانشاه موضوع تشکیل خانه‌های ورزش روستایی در سالهای اخیر در دستور کار قرار دارد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا خانه‌های ورزش روستایی بتواند جایگاهی برای پرورش و تحویل قهرمانان آینده در همه سنین به کشور باشد، افزود: ۲۹۰ خانه ورزش در استان کرمانشاه فعال است.

وی با بیان اینکه از اول امسال تاکنون 10 خانه ورزش تجهیز شده است، گفت: برای تجهیز هر خانه روستایی  بیش از ۱۵میلیون تومان هزینه می شود.

کشتمند در خصوص تجهیزات اهدایی به خانه‌های ورزش نیز گفت: میز فوتبال‌دستی، میز پینگ‌پنگ، میز شطرنج و صفحه دارت از جمله تجهیزاتی است که در اختیار این خانه‌های ورزش قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تجهیز خانه های ورزش روستایی به دو صورت یکی با همکاری موادمخدر و دیگری سازمان ورزش و جوانان انجام می شود.

کشتمند با اشاره به اینکه این طرح در راستای برخورداری روستاها از امکانات ورزشی و با هدف ترویج فرهنگ ورزش و جلوگیری از فقر حرکتی در روستاها اجرا می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از جنبه‌های جذاب و پرافتخار برای جامعه ورزشی در ایجاد خانه‌های ورزشی در روستاها، آمیخته شدن مباحث ورزشی با فرهنگی است.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون نیازسنجی خانه های روستایی در دستور کار قرار گرفته و در روستاها مکانهای مثل خانه بهداشت، مسجد، دهیاری ها و پایگاه‌های بسیج ورزش که مورد تایید هیات ورزش قرار گیرد جهت نگهداری وسایل خانه ورزش استفاده می شود.

کشتمند عنوان کرد: بیشترین تعداد خانه های ورزشی بر اساس جمعیت در شهرستانهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب و پاوه است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رویکرد هیات ورزش روستایی برگزاری المپیادهای ورزشی با هدف استعداد یابی جوانان روستا بوده، خاطرنشان کرد: در المپیاد خانه های ورزش روستایی، ورزشکاران در پنج رشته دارت، شطرنج، طناب زنی، فوتبال دستی و تنیس روی میز باهم رقابت می کنند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه با بیان اینکه این رقابت ها در هر دو بخش دختران و پسران و بدون محدویت سنی برگزار می شود، گفت: البته تیم هایی که برای مسابقات کشوری اعزام خواهیم کرد، در محدوده سنی 12 تا 16 سال خواهند بود.

وی گفت: امید است بتوان با تربیت مربیانی قوی در خانه‌های ورزش روستایی به ترویج و ترغیب افراد بومی در عرصه‌ ورزش پرداخت و شاهد سلامتی و شادابی در بین تمام اقشار جامعه باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه