اخبار داغ

جای خالی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان کهگیلویه‌وبویراحمد

جای خالی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان کهگیلویه‌وبویراحمد
استان کهگیلویه‌وبویراحمد با وجود اینکه از سمت شهرستان بهمئی دروازه ورود ریزگردها با کشور است از داشتن ایستگاه سنجش آلودگی هوا محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس پایش آلودگی های محیط زیستی فرآیندی است مشتمل بر بازدید میدانی و حضور فرد پایشگر در عرصه مورد پایش، مکان یابی محل نمونه‌برداری، نمونه‌برداری، آماده سازی نمونه، انتقال نمونه به آزمایشگاه، آنالیز، پردازش و تحلیل که این امر منجر به اتلاف هزینه‌های زمانی و جابجایی بالایی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,  پایش آلودگی های محیط زیستی فرآیندی است مشتمل بر بازدید میدانی و حضور فرد پایشگر در عرصه مورد پایش، مکان یابی محل نمونه‌برداری، نمونه‌برداری، آماده سازی نمونه، انتقال نمونه به آزمایشگاه، آنالیز، پردازش و تحلیل که این امر منجر به اتلاف هزینه‌های زمانی و جابجایی بالایی می شود.,

امروزه امر پایش آنلاین با ارائه ابزارهای دقیق و پیشرفته در این زمینه، می تواند بسیاری از پارامترهای موثر در آلودگی محیط زیست در زمینه های مختلف از جمله آب، هوا، خاک و صوت را بدون نیاز به حضور در عرصه میدانی، و مشکلات و مسائل ناشی از مکان یابی محل نمونه برداری، انتقال نمونه و غیره مورد نظارت و بررسی قرار دهد.

, امروزه امر پایش آنلاین با ارائه ابزارهای دقیق و پیشرفته در این زمینه، می تواند بسیاری از پارامترهای موثر در آلودگی محیط زیست در زمینه های مختلف از جمله آب، هوا، خاک و صوت را بدون نیاز به حضور در عرصه میدانی، و مشکلات و مسائل ناشی از مکان یابی محل نمونه برداری، انتقال نمونه و غیره مورد نظارت و بررسی قرار دهد.,

همچنین یکپارچگی ابزارهای ارائه شده در پایش آنلاین محیط زیست، این امکان را فراهم کرده است که تمامی پارامترها در یک فرایند جامع، با یک سیستم قابل اندازه گیری باشند، که این امر در ایستگاه های پایش صورت می گیرد.

, همچنین یکپارچگی ابزارهای ارائه شده در پایش آنلاین محیط زیست، این امکان را فراهم کرده است که تمامی پارامترها در یک فرایند جامع، با یک سیستم قابل اندازه گیری باشند، که این امر در ایستگاه های پایش صورت می گیرد.,

استان کهگیلویه وبویراحمد با وجود اینکه از سمت شهرستان بهمئی دروازه ورود ریزگردها با کشور است از داشتن ایستگاه سنجش آلودگی هوا محروم است.

, استان کهگیلویه وبویراحمد با وجود اینکه از سمت شهرستان بهمئی دروازه ورود ریزگردها با کشور است از داشتن ایستگاه سنجش آلودگی هوا محروم است.,

در این خصوص روابط عمومی محیط زیست استان گفت: پیش از این دو شهرستان بویراحمد و گچساران دارای سیستم پایش آلایندگی بوده که این دستگاه ها از سیستم قدیمی برخوردار بودند و پاسخگوی نیاز استان نبودند عمچنین این دستگاه ها نیاز به بروزرسانی و تعویض قطعات به آخرین مدل دارند، و از آنجایی که در تحریم ها به سر می بریم و شرکت پشتبیات نیز به وظایف خود عمل نکرد اکنون از آن محروم هستیم.

, در این خصوص روابط عمومی محیط زیست استان گفت: پیش از این دو شهرستان بویراحمد و گچساران دارای سیستم پایش آلایندگی بوده که این دستگاه ها از سیستم قدیمی برخوردار بودند و پاسخگوی نیاز استان نبودند عمچنین این دستگاه ها نیاز به بروزرسانی و تعویض قطعات به آخرین مدل دارند، و از آنجایی که در تحریم ها به سر می بریم و شرکت پشتبیات نیز به وظایف خود عمل نکرد اکنون از آن محروم هستیم. ,

سینایی افزود: از آنجایی که استان ما از طرف شهرستان بهمئی دروازه ورود ریزگرد با کشور محسوب می‌شود ما نیازمند به دستگاه های بروز و ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستیم.

, سینایی افزود: از آنجایی که استان ما از طرف شهرستان بهمئی دروازه ورود ریزگرد با کشور محسوب می‌شود ما نیازمند به دستگاه های بروز و ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستیم.,

وی بیان کرد: از وقتی جاودان خرد به عنوان مدیرکل محیط زیست استان منصوب شد اهمیت این موضوع را به گوش مسئولان استان و مدیران شهرستانی رساند و در این خصوص رئیس برنامه وبودجه و فرمانداران شهرستان ها قول مساعد برای ایجاد ایستگاه سنج آلایندگی را دادند.

,

سینایی گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان یکی از مطالبات اصلی مدیرکل همین موضوع بود که باوجود همجواری با خوزستان و ایلام که دروازه های ورودی ریزگردها و آلاینده ها هستند، متاسفانه استان ما فاقد ایستگاه سنجش آلودگی بوده که نیازمند تانین بودجه برای راه اندازی و بروزرسانی آن هستیم.

,

وی افزود: با این وجود دانشگاه یاسوج اقداماتی در خصوص تعیین میزان شاخص های آلودگی انجام داده است به گونه ای که این شاخص ها باید زیر نظر اداره استاندار تهران تایید شود و بازگردد که پس از تایید می توان آن را اعلام کرد، در غیر اینصورت ما می‌گوییم ایستگاه سنجش آلایندگی در استان نداریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه