اخبار داغ

رئیس سازمان ملی استاندارد:

دانشگاه‌ها می‌توانند دیوارهای استانداردسازی دنیا را افزایش دهند

دانشگاه‌ها می‌توانند دیوارهای استانداردسازی دنیا را افزایش دهند
اسلام‌پناه گفت: استانداردسازی در حوزه دانش‌بنیان باید از نهاد علمی زایش پیدا کند و باید عرصه را بر رقبای سنتی تنگ کرد و دانشگاه‌ها می‌توانند دیوارهای استانداردسازی دنیا را افزایش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست ستاد فرماندهی دانش‌بنیان در دانشگاه اراک گفت: تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در استان مرکزی اقدامی جهادی است و می‌تواند منشا تحولات عظیم در حوزه عملیاتی کردن اقتصاد دانش بنیان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

اسلام پناه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دانش بنیان گفتمان را تبیین و ترویج نموده اند و امروز نوبت عمل کردن است و ما به عنوان سربازان جنگ نرم در حوزه علم و فناوری باید گفتمان رهبری را عملیاتی کنیم.

,

وی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی و دقت نظر در توسعه حوزه علم و فناوری یکی از اقدامات قابل توجه در سال های اخیر است که بزرگترین سرمایه در کشور است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

,

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: مقام معظم رهبری همواره از بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده هایی چون رویان حمایت کرده اند و این بزرگترین پشتوانه برای دستگاه های علمی است.

,

اسلام پناه گفت: خوشبختانه امروز نتیجه این حمایت ها اقتدار ایران و کسب رتبه های بین المللی است و به برکت گفتمان مقام معظم رهبری امروز در بسیاری از حوزه های علمی حرف برای گفتن داریم.

,

وی با اشاره به اینکه گفتمان مطلوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته است بیان کرد: امروز در جایگاهی قرار داریم که باید در میدان عمل برای نخبگان و نسل جوان و فناوران و دانشگاه های فنی زمینه تجاری سازی را فراهم کنیم.

,

رییس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: زیست بوم دانش بنیان در کشور به سمتی رفته که امروز صنایع فناور استان دو میلیون دلار صادرات و ۱۸۰ میلیارد تومان فروش داخلی دارند و به شکل تصاعدی امکان رشد وجود دارد و باید صندوق های نوآوری و پژوهشی را حمایت کنند تا هسته های تجاری سازی در بازار راه خود را پیدا کنند.

,

اسلام پناه گفت: ظرفیت نقدینگی بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این حوزه را نباید دست کم و یا حتی ناندیده گرفت و باید در کنار نخبگان باشند و ارتباط نظام علم و فناوری کشور با نظام استانداردسازی باید ناظر به حل کلان مسائل کشور در حوزه فنی و تخصصی باشد.

,

وی افزود: همچنین در بحث صنعتی و تخصصی و فنی نباید غافل شد و در پایلوت های منطقه ای باید ارتباط بین دانشگاه و ادارات کل استاندارد در استان ها شکل گیرد و این یک ضرورت مهم است.

,

رییس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: در حوزه صدور تایید صلاحیت آزمایشگاه درخواستی استان، سه فقره درخواست مطرح بوده که دستور تسریع را صادر می کنیم البته برای برخی آزمایشگاه ها، نهادهای بین المللی نیز باید تاییدیه هایی بدهد که شاید مقداری زمان بر باشد.

,

اسلام پناه گفت: اعتقاد داریم اگر قانون جهش تولید دانش بنیان به درستی پیاده شود مقیاس اقتصاد دانش بنیان بزرگ می شود و این مقیاس باید با رهبری شرکت های پیشرو دانش بنیان بزرگ شود و لازم است که این قانون با این نگاه تفسیر شود و اقتصاد دانش بنیان با اشتغال دانش بنیان ختم خواهد شد.

,

وی یادآور شد: وجود صنایع متنوع و مادر در استان مرکزی پارامتر رسیدن به اهداف است و بسیار ظرفیت مطلوبی است و سازمان ملی استاندارد نیز از ابتدای سال بسته حمایتی از شرکت های دانش بنیان را تهیه و ابلاغ کرده است.

,

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: استانداردسازی در حوزه دانش بنیان باید از نهاد علمی زایش پیدا کند و باید عرصه را بر رقبای سنتی تنگ کرد و دانشگاه ها میتوانند دیوارهای استانداردسازی دنیا را افزایش دهند.

,

اسلام پناه افزود: سلطه نوین دنیا در حوزه علم و فناوری سلطه فنی است و علم سلطنت و سپس سلطه می آورد، آمریکا کشورهای توسعه یافته سلطه فناوری را دنبال می کند و کالای خود را به همه کشورهای توسعه صادر می کند اما مقررات فنی خود به قدری بالا می برد که کشورهای دیگر نتواند صادرات داشته باشند و این عملا سلطه فنی است.

,

وی ادامه داد: درجه بندی در حوزه علم و فناوری برای پژوهشگران باید جذاب شود و امتیازات به قدری جاذبه داشته باشد که بتواند مبنای ارتقا قرار گیرد و در حوزه استانداردسازی و تایید صلاحیت، انطباق دانشگاه و پژوهشگاه می تواند به این نظام استاندارد کمک کنند.

,

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: فروش محصولات دانش بنیان به دلیل پیچیدگی ساده است و دنیا نیز به آن نیاز دارد و به راحتی می توان به دنیا عرضه کنیم.

,

اسلام پناه بیان کرد: دنیایی که روزی به ایران سیم خاردار نمی فروخت امروز پهپاد می خرد و این مصداق واقعی دانش بنیان و توسعه علم و فناوری در کشور است و باید این اقتصاد در کشور بزرگ شود که قطعا با توسعه آن اشتغال دانش بنیان نیز توسعه مییابد و به تبع آن خروج نخبگان نیز کاهش می یابد و قطعا برکات فراوانی خواهد داشت.

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد خادم تولید و شرکت های دانش بنیان است و باور داریم که باید گفتمان مدنظر مقام معظم رهبری را پیاده کنیم و قطعا با این نگاه بن بستی در کشور وجود نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه