اخبار داغ

بازگشت مجدد فیلم «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز به سینماها

بازگشت مجدد فیلم «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز به سینماها
با وجود فروش ۱.۴ میلیارد دلاری فیلم «تاپ گان: ماوریک»، این فیلم با بازی تام کروز بار دیگر با اکرانی محدود به سینماها بازگشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ورایتی، فیلم «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز بار دیگر با اکرانی محدود به سینماها بازگشت.

فیلم «تاپ گان: ماوریک» در فصل تعطیلات به سینماها برگشت و از جمعه ۲ دسامبر اکران مجددش را شروع کرد. این دنباله پرفروش قرار است به مدت ۲ هفته در پرده‌های نقره‌ای بماند و به شیوه آیمکس هم به نمایش درآید.

این فیلم همین حالا هم در سرویس‌های خانگی در دسترس است و ۲۲ دسامبر هم قرار است در شبکه پارامونت پلاس نمایش داده شود.

«تاپ گان: ماوریک» با فروش ۱.۴۸۶ میلیارد دلاری در سراسر دنیا، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ استودیوی پارامونت و کارنامه تام کروز شده که از این میزان ۷۱۶.۶ میلیون دلار آن در آمریکای شمالی کسب شده بود.

این فیلم که عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کرده حماسه دایناسورهای یونیورسال یعنی «دنیای ژوراسیک: قلمرو» را که تنها فیلم دیگری است که سال ۲۰۲۲ از مرز میلیارد دلار عبور کرد و ۱.۰۰۱ میلیارد دلار فروخت به راحتی پشت سر گذاشت.

در آمریکای شمالی این فیلم پنجمین فیلم پرفروش تاریخ آمریکا و پرفروش‌ترین فیلم سال شد و با پیشی گرفتن از «یخ زده ۲» دیزنی با فروش ۱.۴۵۰ میلیارد دلار، به یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ بدل شده است.

برای صاحبان سینماها اکران مجدد «مارویک» فرصت مغتنمی است زیرا بشدت نیاز به فیلم دارند. روز شکرگزاری امسال فرصت کاملی برای سینماروها وجود نداشت و تنها فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» بود و تا زمانی که «آواتار: راه آب» در ۱۶ دسامبر از راه برسد، وضعیت سینماها به همین منوال خواهد بود. حالا شاید «ماوریک» بتواند دوباره جماعتی را به سینماها بکشاند.

کمپانی‌ها امسال در مقایسه با دوران پیش از پاندمی ۳۸ درصد فیلم کمتری روانه سینماها کردند و در نتیجه باکس آفیس به نسبت سال ۲۰۱۹ کاهشی ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

«ماوریک» چند رکورد برای خود تام کروز ثبت کرد از جمله اولین فیلم او شد که در اولین آخر هفته اکرانش از فروش ۱۰۰ میلیون دلاری عبور کرد و اولین تجربه سینمایی او شد که بیش از یک میلیارد دلار فروخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه