اخبار داغ

معاون رئیس جمهور:

استاندارد مردمی در دولت مردمی باور تحول دارد

استاندارد مردمی در دولت مردمی باور تحول دارد
اسلام پناه گفت: استاندارد مردمی در دولت مردمی باور تحول دارد و این تحول را در بازنگری روش های اجرایی و استانداردسازی و تسریع در صدور نشان ها و المان ها و مجوز ها دنبال می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیارآفتاب؛ مهدی اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و فعالان تولیدی و صنعتی استان مرکزی گفت: بخش خصوصی را به خوبی می شناسم و نجابت و بزرگی و مشکلات و مسائل این بخش را نیز درک می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
اسلام پناه اظهار کرد: بخش خصوصی افسران جنگ اقتصادی در خط مقدم هستند و قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران اواخر سال ۱۳۹۶ در مجلس تصویب شد، این قانون باید حتما مدنظر تولیدکنندگان قرار گیرد.
,
 
,
وی ادامه داد: طبق این قانون نمونه برداری فقط باید توسط سازمان ملی استاندارد انجام گیرد و انعکاس بیرونی این قانون نشان دهنده جایگاه استاندارد است.
,
 
,
معاون رئیس جمهور بیان کرد: تمامی موارد تایید صلاحیت، انطباق، مترولوژی و ... در قانون لحاظ شده و سازمان طبق قانون بی طرف است و در واقع ضابط قضایی محسوب می شود.
,
 
,
وی افزود: در دوره تحولی کنونی، با انبوهی از عقب ماندگی ها مواجه هستیم، ۴۳ سال پس از انقلاب تنها دو مرتبه جلسه شورای استاندارد و تنها با حضور دو رییس جمهوری برگزار شد، اما در طول یک سال اخیر دو مرتبه این جلسه با حضور شخص رییس جمهوری برگزاری شده است نشان از اهمیت استاندارد برای دولت سیزدهم دارد و بر حمایت و نجات تولید باور داریم.
,
 
,
اسلام پناه گفت: نباید خودتحریمی داشت و زمانی که صحبت از تولید می شود نباید صرفا به مباحث کمی پرداخت بلکه باید همه جوانب کلان تولید را مدنظر داشت، مسلما تولیدکننده بدون نشان استاندارد اجازه فروش ندارد و مسلما اخذ این استاندارد نیز هزینه ای دارد که وارد خزانه می شود.
,
 
,
رئیس سازمان استاندارد اظهار کرد: بحث به روز رسانی استاندارد موضوع درستی است، صنعت به روز و فناوری به لحظه است و مسلما استاندارد هم باید به روز باشد، البته این به روز بودن نباید به‌معنی تغییر مستمر دستورالعمل ها و استانداردها تلقی شود.
,
 
,
وی ادامه داد: دبیرخانه کارگروه میعانات بر عهده سازمان است و سیاست سازمان این است که کارگروه میعانات نباید باشد، در حال حاضر بیش از ۴ هزار کد وجود دارد که توسط دولت قبل صادر شده است، مسائل خاص خود را دارد و حتی برچیده شدن این کارگروه را درخواست داده ایم، نباید کدسازی کنیم بلکه باید صورت مسئله را حل کنیم و کد سازی مساوی با مسئله سازی است.
,
 
,
اسلام پناه افزود: سازمان استاندارد به هیچ کدام از سامانه های سازمان صمت لینک نیست و برای بازنگری برخی از استانداردهای قطعا پذیرای پیشنهادات از سوی نخبگان و فعالان هستیم.
,
 
,
معاون رئیس جمهور بیان کرد: در برخی از موارد اگر استاندارد وجود نداشته باشد سازمان با تاییدیه های بین المللی اجازه واردات را می دهد و از این حیث مشکل خاصی وجود ندارد.
,
 
,
وی گفت: شورای ملی کیفیت، ماهیتی متفاوت از شورای عالی استاندارد دارد، اما به مجلس پیشنهاد داده شده است که تعدادی شورا را در قالب یک شورا به منظور هماهنگی بیشتر شکل دهیم که البته این شورا متفاوت از شورای عالی استاندارد خواهد بود.
,
 
,
اسلام پناه ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی، سیاست سازمان تجهیز ازمایشگاه های مرجع است، آزمایشگاه بخش خصوصی باید سالم کار کنند، کیفیت خط مقدم است و باید عملکرد کاملا کیفی داشته باشند، اگر ممیزی، نشانه گذاری، تست و آزمون نباشد، خطری که صنعت خودروسازی را گرفتار کرده است می تواند همه صنایع را گرفتار کند به همین دلیل در همه دنیا نظامات استاندارد بین المللی کار می کند و گله ای نیست و اگر این نظام در کشور یکپارچه شود مشکلی نخواهد بود.
,
 
,
معاون رئیس جمهور بیان کرد: واحدهای تولید غذایی به حوزه حلال بپردازند و سهم ایران در بیزینس حلال در دنیا بسیار کم است، فعالان صنعت غذا بدانند که سازمان طبق قانون نشان حلال را به سهولت صادر می کند، بازار این نشان بسیار است و فعالان می توانند برای کسب درآمد وارد این بازار شوند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: استاندارد مردمی در دولت مردمی باور تحول دارد و این تحول را در بازنگری روش های اجرایی و استانداردسازی و تسریع در صدور نشان ها و المان ها و مجوز ها دنبال می کند و سازمان در مقابل برداشتن امضاهای طلایی هیچ مقاومتی نداشت و هرآنچه که بتوانیم کار به بخش خصوصی بسپاریم منافع ملی کشور بیشتر محقق می شود و مجموعه استاندارد به صورت تمام قد در خدمت و پشتیبان و حامی تولید و زنجیره تولید است و تنظیم گری را به شکلی دنبال می کنیم که به سود تولید رقم بخورد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه