اخبار داغ

ناتو برای جنگ سایبری آماده می شود/ پولیتیکو: حمله سایبری تاثیری مانند جنگ فیزیکی دارد

ناتو برای جنگ سایبری آماده می شود/ پولیتیکو: حمله سایبری تاثیری مانند جنگ فیزیکی دارد
بیش از هزار متخصص سایبری از اعضای ناتو و متحدان آن در سراسر جهان در تمرینی که این هفته برای آزمایش و تقویت دفاع سایبری برگزار شد، شرکت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نشریه پولیتیکو، حدود 150 کارشناس امنیت سایبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) این هفته در ساختمانی در قلب پایتخت پوشیده از برف استونی گرد هم آمدند تا برای جنگ سایبری آماده شوند. این جنگ سایبری، سناریویی است که از زمان حمله روسیه به اوکراین برای کشورهای عضو ناتو و متحدان آنها تبدیل به واقعیت شده است.

جنگ با روسیه، اوکراین را وادار کرده که خودش را هم در برابر حملات موشکی و هم در برابر تلاش‌های مداوم هکرهای روسی که قصد خاموش کردن چراغ‌ها و سخت‌تر کردن زندگی مردم را دارند، آماده کند. سرهنگ برند هانسن، رئیس شعبه فضای سایبری در فرماندهی متفقین ناتو، درباره تأثیر درگیری در اوکراین گفت: هیچ چیز ساختگی نیست و اکنون کاملا آشکار شده که همه چیز در واقعیت اتفاق می افتد.

نیروهای سایبری ناتو جنگ در اوکراین را از نزدیک دنبال می کنند تا برای کمک به این کشور و همچنین مقابله با اقدامات سایبری روسیه و دیگر دشمنان ناتو و متحدانش، راه هایی را پیدا کنند.

جنگ بین روسیه و اوکراین به تمرین سالانه ائتلاف سایبری ناتو که در آن بیش از 40 کشور عضو، متحدان و سایر سازمان‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند، فوریت بیشتری داده تا به حملات سایبری شبیه سازی شده به زیرساخت های حیاتی مثل کشتی ها و شبکه های برق پاسخ دهند. این تمرین سراسر جهان را در برگرفته و تقریباً هزار متخصص سایبری از راه دور از کشورهای خود در آن شرکت کرده اند.

جهان هرگز یک جنگ سایبری همه جانبه را که در آن حملات سایبری همان تاثیرات ویرانگر حملات فیزیکی مانند قطع کردن سرویس های آب و برق را داشته باشند،‌ تجربه نکرده است.

امسال، مقامات امنیت سایبری و کارشناسان فنی از اروپا، ایالات متحده تا ژاپن به تالین آمدند تا به حملات سایبری علیه جزیره خیالی Icebergen، واقع در جایی بین ایسلند و نروژ پاسخ دهند. در 28 نوامبر، هکرها با هدف سرقت اطلاعات و مالکیت معنوی، مختل کردن خدمات دولتی و از بین بردن شبکه برق، یک حمله دیجیتالی را به این جزیره خیالی آغاز کردند.

به دلیل مسائل امنیتی هنوز جزئیات این تمرین ها منتشر نشده و ناتو نیز مشخص نکرده این حملات در چه زمانی و با پاسخ متقابل سایبری یا نظامی متحدان ناتو مواجه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه