اخبار داغ

اجرای یک طرح موفقیت آمیز توسط دولت؛

از کاهش چشمگیر تخلفات خبازان تا کوتاه شدن دست دلالان

از کاهش چشمگیر تخلفات خبازان تا کوتاه شدن دست دلالان
در نخستین روزهای اجرای طرح هدفمندی یارانه آرد و نان شاهد اعتراضات فراوانی بودیم که با وجود انتشار شایعاتی کذب از قبل نیز قابل انتظار بود با این حال اکنون با گذشت چند ماه از اجرای طرح مذکور شاهد پیامدهای مثبت اجرای آن هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، تا چند ماه پیش نانوایان از جمله صنوف رکورددار در تشکیل پرونده های تخلف بودند که به دنبال طرح جدید دولت مبنی بر اجرای هدفمندی یارانه‌ آرد و نان و نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند دیگر خبری از ارتکاب تخلفات گسترده نیست تا جایی که این موضوع به وضوح توسط عموم مردم نیز لمس می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

صرف نظر از بررسی چگونگی کاهش تخلفات نانوایان باید گفت که اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ آرد و نان و نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند در نانوایی ها موفقیت آمیز بوده و اکنون شاهد ثمرات آن هستیم که البته امیدواریم همین تخلفات موجود نیز به زودی به حداقل ممکن برسد.

,

خبازی های کرمانشاه به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند

, خبازی های کرمانشاه به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند, خبازی های کرمانشاه به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند,

"قهرمان شاهی" در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با توجه به‌ تخلفات نانوایی ها از جمله برداشت کم یا اضافی از کارتها، عرضه خارج از شبکه آرد و پایین بودن کیفیت نان بازرسی از خبازی ها به طور ویژه در دستور کار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه قرار دارد.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه  با تاکید بر برخورد جدی با نانوایان متخلف، افزود: برخی نانوایان به دلیل عرضه خارج از شبکه آرد تا ۸۰۰ میلیون تومان هم محکوم به پرداخت جریمه شده اند.

,

شاهی تصریح کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نانوایی ها از نظر فروش آرد و کیفیت پخت نان و نیز رعایت وزن و قیمت زیر ذره بین بازرسان قرار دارند هرچند که همچنان تخلفاتی مشاهده می شود.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال ۸۱۴ فقره پرونده برای نانوایان متخلف تشکیل شده که ۷۵۰ پرونده مجموعا محکوم به پرداخت۱۵ میلیارد و ۸۷۹ میلیون ریال جریمه شده اند.

,

شاهی با تاکید بر تشدید بازرسی از خبازی ها، گفت:با هماهنگی دادستانی و در مواردی توسط تعزیرات حکومتی تعداد ۵۰ واحد خبازی به دلیل رتکاب تخلفات مکرر بین یک روز تا ۱۰ روز تعطیل شدند.

,

, ,

کاهش ۷۰ درصدی تخلفات خبازی ها در کرمانشاه

رامین پهلوانی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح هدفمندی آرد و نان و نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند  تخلفات نانوایی ها در استان کرمانشاه نسبت به گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است‌.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه افزود: همچنان تعدادی از خبازی ها در کرمانشاه نسبت به کم فروشی، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد اقدام می کنند که هم به صورت سیستمی و هم توسط بازرسان مورد نظارت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه وضعیت نانوایی ها نسبت به قبل بسیار بهتر شده، گفت: پیش از این روزانه حدود ۳۰۰ پرونده تخلف برای خبازی های کرمانشاه تشکیل می شد اما اکنون این تعداد به دو تا سه پرونده رسیده است.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکنون حتی در مواردی کیفیت پایین آرد سبب کاهش کیفیت نان می شود و حتی در برخی نانوایی ها وزن نان بیشتر از میزان تعیین شده است.

پهلوانی با توجه به اینکه نان قوت قالب مردم است، تغییر طرز تفکر نانوایان را در کاهش تخلفات موثر دانست و اذعان کرد: حضور بازرسین بسیجی، سازمان صمت، اتاق اصناف و جها کشاورزی هم در این راستا بسیار موثر بوده است.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: به طور معمول روزانه ۲۰۰ بازرس در بازار حضور می یابند و از خبازی ها نیز بازرسی به عمل می آورند همچنین نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در کاهش تخلفات خبازی ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

پهلوانی گفت: مردم بهترین بازرس هستند و در این راستا باید نان با کیفیت را مطالبه کنند زیرا دولت برای تامین آرد حتی آردهای آزاد، یارانه می پردازد.

وی عنوان کرد: اگر خبازی ها تذکرات مردم را به منظور افزایش کیفیت پخت نان نپذیرفتند می توانند موارد را با سامانه ۱۲۴ یا ۳۸۲۳۸۸۴۰ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، خوشبختانه تصمیم دولت در رابطه با چگونگی فعالیت نانوایان نتایج مثبتی داشته و اکنون موجبات رضایتمندی مردم را فراهم آورده هرچند که تا رسیدن به قله راه بسیار است و باز هم باید برای افزایش کیفیت پخت نان و قطع دست دلالان تلاش های جدی تری صورت پذیرد.

انتهای پیام/

, کاهش ۷۰ درصدی تخلفات خبازی ها در کرمانشاه, کاهش ۷۰ درصدی تخلفات خبازی ها در کرمانشاه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه