اخبار داغ

سرلشکر باقری:

دشمن در جنگ شناختی روی فکر جوانان کار عمیق کردند/ سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس معنا ندارد

دشمن در جنگ شناختی روی فکر جوانان کار عمیق کردند/ سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس معنا ندارد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری دشمن در این عرصه انتها ندارد گفت: دشمن با ناامیدی در این صحنه وارد صحنه‌های دیگر می‌شود و در بخش‌های جنگ نرم، فرهنگی، سایبری، فضای مجازی و رسانه‌ای سرمایه‌گذاری کردند و در جنگ شناختی چقدر روی فکر جوانان کشور کار عمیق کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح‌ در جلسه شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح‌ اظهار داشت: ستادکل نیروهای مسلح در 3 هفته اخیر هیئت‌های تخصصی به استان بوشهر اعزام کرد و از نزدیک از همه سرپنجه‌ها و سنگرها، خطوط دفاعی و امنیتی بازدید کردند و مورد ارزیابی میدانی قرار دادند.

وی با بیان اینکه جمع‌بندی ‌این ارزیابی‌ها تقدیم فرمانده معظم کل قوا می‌شود گفت: ارزیابی‌ها حاکی از توانمندی‌ها و آمادگی‌های بالای نیروهای مسلح در بخش‌های دفاعی و امنیتی، در ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی، زمین، هوا، دریا، پدافند هوایی، بخش‌های امنیتی گوناگون و بسیج عزیز است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح‌ با یادآوری آمادگی بالای نیروهای مسلح تصریح کرد: استان بوشهر جزو مهم‌ترین استان‌های کشور است، اگر در کشور 2 منطقه حیاتی داشته باشیم به این معنا که ملت ایران و همه ارکان نظام، اعتقاد دارند که ارزش دارد جان‌ها برای حفظ و صیانت از آن ایثار و فدا شود یکی از آنها مانند همه کشورها پایتخت و پیرامون آن و دیگری منطقه خلیج فارس است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امنیت، بقا و سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس معنا ندارد گفت: منطقه خلیج فارس از یک سمت از تنگه راهبردی هرمز آغاز می‌شود که گلوگاه صادرات و واردات کشور است، سمت دیگر آن خوزستان منبع انرژی فسیلی نفتی است و بین این منطقه استان بوشهر در خشکی، ساحل و دریا قرار گرفته است و منبع اصلی گاز کشور، بخشی نفت، محل مبدأ صادراتی نفتی و صنایع راهبردی کشور است.

وی استان بوشهر را به‌لحاظ راهبردی از بقیه کشور دارای اهمیت بالاتری دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر از تاریخ پرافتخاری در عرصه‌های مبارزاتی با استعمار و استکبار، دفاع از منافع، مقابله با متجاوزان آمریکایی و دوران دفاع مقدس برخوردار است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: استان بوشهر در همه مقاطع نشان داده که با بصیرت مردم و همراهی مردم با نظام اسلامی جزو امن‌ترین، آرامترین و همراه‌ترین استان‌ها بوده است.

وی با ابراز اینکه از نظر دفاعی جمهوری اسلامی ایران با تهدیدات گوناگون دشمنان در 43 سال گذشته مواجه بوده است اضافه کرد: آمریکا و اذنابش و همراهان منطقه‌ای او، با توجه به ارزش این منطقه سرمایه‌گذاری سنگینی برای دست‌اندازی به منابع ملت ایران در خلیج فارس داشته‌اند و دارند.

باقری با بیان اینکه آمریکا اعتقاد دارد که حاکم بر جهان کسی است که اقتصاد برتر داشته باشد گفت: تا بعد از دفاع مقدس انواع ناوگان‌های آمریکایی از جمله ناو هواپیمابر، بالگردبر ناوشکن، و زیرسطحی در خلیج فارس حضور داشتند و جولان می‌دانند و تا 7 تا 8 مایلی ساحل ایران حضور پیدا می‌کردند، اکنون این ملت و نیروهای مسلح و فرماندهی بی‌نظیر فرمانده معظم کل قوا، با اقتدار و قدرت بالا، تدبیر و تلاش کردند، و به جایی رسید که در 2 سال گذشته هیچ ناو هواپیمابر و بالگردبری در خلیج فارس حضور ندارد و بیش از 1000 کیلومتر هم‌اکنون با سواحل ایران فاصله دارند، خودشان مطرح کردند که "ایرانی‌ها با افزایش برد موشک‌هایشان، دقت و قدرت آتش کاری کردند که ما ماندنمان در اینجا با خطرات و هزینه‌های بالا و فراوانی مواجه شود".

وی با بیان اینکه دشمنان دست‌بردار نیستند گفت: آنان به‌اشکال دیگری در منطقه حضور یافتند، پایگاه‌هایی در کشورهای جنوبی خلیج فارس ایجاد کردند و نشان می‌دهد آنان دنبال اهداف خود هستند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به آمادگی بالای نیروهای مسلح در منطقه و رصد دائم دشمن خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح دائم دشمنان را زیر نظر و اشراف اطلاعاتی کامل، در زیر سطح، در سطح و در فضا دارند وضع امروز سپاه و ارتش در نبرد با دشمنان و بیگانگان قابل قیاس با گذشته نیست.

باقری ادامه داد: این‌که دشمن از تصمیم به تهاجم نظامی به ایران صرف‌نظر می‌کند به‌خاطر حقوق بشر نیست، آنان اثبات کردند که هیچ رحم و مروتی ندارند، اگر آرامش در کشور و خلیج‌فارس وجود دارد مربوطه به واهمه‌ای است از جنگ دارند، از بازدارندگی است که توسط جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است و اقرار می‌کنند جنگ با ایران به صرفه نیست و وارد این حوزه نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دشمن دائم در حال توطئه‌های جدید است تصریح کرد: باید در سمت جبهه حق هم باید تدبیر جدید کرد و امکان جدید آورد، آمادگی و توان دائماً باید بالا برد و به رخ دشمن کشانده شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: دشمن با ناامیدی در این صحنه وارد صحنه‌های دیگر می‌شود و در بخش‌های جنگ نرم، فرهنگی، سایبری، فضای مجازی و رسانه‌ای سرمایه‌گذاری کردند و در جنگ شناختی چقدر روی فکر جوانان کشور کار عمیق کردند.

باقری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری دشمن در این عرصه انتها ندارد خاطر نشان کرد: در 70 روز گذشته مشخص شد دشمن با چه تنوع و سبد بزرگی، انواع اقسام تهدیدات و ابزارها به صحنه آمدند و در حال آزار و اذیت ملت ایران هستند.

وی بیان کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی، با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، گرفتاری‌های گوناگون وارد توطئه و ترفند دشمنان نشدند، و مردم بین اعتراض، دلخوری و ناراحتی با اغتشاش، آشوب و همدستی با دشمن تفکیک قائل شدند.

باقری با بیان اینکه در انقلاب اسلامی بالای 92 تا 93 درصد جمعیت علیه حکومت سیاه پهلوی به خیابان و میدان آمدند گفت: بخشی از دشمنان مانند شبکه‌های صهیونیستی و برخی از اندیشکده‌های آمریکایی اعلام کردند که سرخورده و ناامید شده‌ایم ولی بدیهی است که به طریق گوناگون ادامه می‌دهند، و در این راستا وظیفه نهادها مشخص است و امنیت کشور را تأمین می‌کنند.

باقری بیان کرد: دشمن با شناخت آسیب‌ها روی آن متمرکز می‌شود از این نظر مسئولان وظیفه دارند این آسیب‌ها برطرف کنند و باید خدمت مسئولان افزایش یابد تا ضمن رضایت مردم دشمنان را ناامید کنند.

وی ادامه پیشرفت همراه با تدبیر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید تلاش مضاعف و چند برابر شود و تلاش شود آن کوتاهی‌های گذشته جبران شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ستادکل نیروهای مسلح‌,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه