اخبار داغ

گزارش/

تابلو تمثال شهدا در فیروزکوه تعویض می‌شود

تابلو تمثال شهدا در فیروزکوه تعویض می‌شود
زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا از مهمترین وظایف هر مجموعه ای محسوب می شود که یکی از روش ها استفاده از تصاویر شهدا در المان های شهری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: المان شهری ترکیبی ارزشمند است که طراحی آن تاریخ و فرهنگ یک کشور و ملت را نشان می‌دهد؛ امروزه المان‌های شهری در انواع مختلف در سطح شهرها نصب می‌شوند و نقش بسیار مهمی در هویت شهری و نشان دادن فرهنگ هر شهر ایفا می‌کنند که یکی از معروف‌ترین المان‌های شهری برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت المان تمثال شهدا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
شهدای والامقام ایران اسلامی حق بزرگی بر گردن ما دارند و این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا هستیم، از این رو زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا از مهمترین وظایف هر مجموعه‌ای محسوب می شود.
,
 
,
در فضای شهری فیروزکوه نیز از این المان‌ها استفاده می‌شود که غالباً به دلیل شرایط جوی این شهرستان هر ساله هزینه‌ای برای تعمیر یا تعویض آن‌ها باید از سوی شورای شهر در نظر گرفته می‌شد؛ المان شهدا با توجه به مراحل ساخت و تولید خاص در برابر شرایط نامساعد جوی مانند بارش باران و برف و اشعه مستقیم آفتاب باید بسیار مقاوم باشند که گاهاً در شهرستان فیروزکوه فرسودگی این تابلوها نمای نازیبایی در شهر ایجاد می‌کرد؛ در سال ۱۴۰۱ با همت شهرداری، شورای شهر و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه طرحی برای تابلوها و با هدف افزایش طول عمر آن‌ها اجرا می شود.
,
 
,
تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیونی برای تعویض تابلو تمثال شهدا
, تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیونی برای تعویض تابلو تمثال شهدا, تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیونی برای تعویض تابلو تمثال شهدا,
 
,
علیرضا صادقی شهردار فیروزکوه در این باره به خبرنگار تهران نیوز، گفت: تابلوهای قدیمی تصاویر شهدا از سطح شهر جمع‌آوری شده و به طور کامل بازسازی خواهند شد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: تاکنون چند سری از این تابلوها که مجموعا ۱۴۰ تابلو است، تکمیل شده و احتمالاً از هفته آینده اقدام به نصب آنها در سطح شهر خواهیم کرد.
,
 
,
شهردار فیروزکوه در خصوص میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح، عنوان کرد: تعویض تابلو شهدا با صرف حدود ۳۰۰ میلیون اعتبار اجرایی خواهد شد.
,
 
,
صادقی اشاره داشت: بر خلاف تصاویر قدیمی که در آن تمثال مبارک شهدا روی بنر و بر روی تابلوها نصب می‌شد، تابلوهای جدید مقاوم‌تر هستند و تصاویر شهدا روی سازه چلنیوم نصب می‌شود که ماندگاری و داوم بیشتری خواهد داشت، همچنین نورپردازی این تابلوها در شب نما و روشنایی زیبایی به آن‌ها خواهد بخشید.
,
 
,
المان‌ها یاد شهدا را در فضای شهری زنده‌نگه می‌دارند
, المان‌ها یاد شهدا را در فضای شهری زنده‌نگه می‌دارند, المان‌ها یاد شهدا را در فضای شهری زنده‌نگه می‌دارند,
 
,
در ادامه غلامرضا نیکدل، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه در این باره گفت: با توجه به برودت هوا و شرایط آب و هوایی حاکم بر شهرستان فیروزکوه، بنر تمثال مبارک شهدا در بازه زمانی کوتاهی فرسوده و مستهلک شده و نیازمند تعویض می‌شد، بنابراین با تخصیص بودجه‌ای برای این منظور و جمع‌آوری تابلوهای فرسوده، المان‌های شهری مزین به تصاویر شهدا در قالبی متفاوت و البته با ماندگاری بالا در سطح شهر نصب می‌شوند.
,
 
,
وی در ادامه افزود: کار در نمونه ابتدایی و به طور آزمایشی تست شد، به‌زودی تصاویر شهدای شهرستان و سرداران عزیز آماده نصب شدن است.
,
 
,
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه با تاکید بر اینکه از تصاویر شهدای این شهرستان در این طرح استفاده شده است، تاکید کرد: این تصاویر به‌صورت دوطرفه در بلوارهای سطح شهر نصب می‌شود و به این ترتیب بلوار در مسیر رفت‌وبرگشت با تمثاتل مبارک شهدا زینب داده می‌شود.
,
 
,
نیکدل با تاکید بر ضرورت استفاده از تصاویر شهدا در المان‌ها و فضاهای شهری، تصریح کرد: عینی‌ترین و ابتدائی‌ترین کار برای زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج این مهم در مسیر دید عمومی قرار دادن تمثال شهدایی است که جان شیرین و عزیز خود را در راه اسلام و امنیت کشور فدا کردند.
,
 
,
وی شاره داشت: با دیدن این عکس‌ها شاید دیگر فراموشمان نشود چه عزیزانی را برای حفظ نظام اسلامی تقدیم کرده‌ایم و بر ما واجب است راه شهدا را ادامه دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه