اخبار داغ

کولیوند:

۲ میلیون نفر با هلال احمرهمکاری داوطلبانه دارند/ خدمات داوطلبی ما مرزی ندارد

۲ میلیون نفر با هلال احمرهمکاری داوطلبانه دارند/ خدمات داوطلبی ما مرزی ندارد
رییس جمعیت هلال احمر گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر به کار خود عشق دارند و خودجوش به دنبال کار می‌آیند ما حالا بالغ بر دو میلیون داوطلب داریم که ۶٠٠ هزار نفر آن جوانان و ۱۴۰ هزار نفر آن نخبگان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در همایش گرامیداشت روزجهانی داوطلب که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد، اظهارکرد: از طرف خودم از پیشکسوتان جمعیت هلال احمر تشکر می‌کنم. واژه داوطلبی، بیانگر همبستگی است و من از تک‌تک داوطلبان این جمعیت قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه احسان واژه بزرگی است که بیش از ١٠٠ بار در قرآن کریم تکرار شده است، اظهارکرد: وقتی که کار نیکی را در نظر بگیریم داوطلبان ما برای انجام آن می‌شتابند. خدا احسان کننده‌ها را دوست دارد و مردم نیز آن‌ها را دوست دارند. شأن و جایگاه داوطلب بسیار بالا است. امیر المومنین گفته است که کار نیکت را کوچک بشمار، پنهانش کن و به سمت آن شتاب کن.

کولیوند با اشاره به شعار امسال جمعیت هلال احمر گفت: شعار ما یک قرن خدمت بی منت است و ما در جمعیت هلال احمر بی‌منت خدمت می‌کنیم. جمعیت هلال احمر از نظر کسب افتخارات بین‌المللی و... با کمک داوطلبان درخشید. نقش آفرینی هلال احمر در جوامع و کشورها در اوج خود انجام شد در حالی که کم بضاعت بودیم و انبارهای پری نداشتیم. خدماتی که عزیزان داوطلب ما در اربعین حسینی ارایه کردند زبان‌زد خاص و عام شد. امسال در اربعین نسبت به سال ۹۸ حدود پنج برابر منابع و نیرو تزریق کردیم و هم افزایی با دستگاه‌های مختلف افزایش یافت که خوشبختانه سبب افزایش کیفیت ارائه خدمات شد.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ما امسال منابع خود را افزایش دادیم و همکاری خوبی هم در این راستا صورت گرفت، گفت:  همین باعث شد علیرغم مشکلات؛ کم‌ترین نارضایتی و بیشترین خدمات را عزیزان داوطلب هلال احمر ارائه دهند.

وی ادامه داد: در امر آموزش و خدمت رسانی در مناطق کم برخوردار نیز جمعیت هلال احمر یکی از نقش‌آفرین‌ترین دستگاه‌ها بود. طرح‌های مختلفی مثل یاس و ... با کمک کمیته امداد نیز اجرا شد و در حال حاضر می‌توانم بگویم که داوطلبان جمعیت هلال احمر یاران آسیب ستیز هستند.

رییس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه هلال احمر امسال عالی‌ترین نشان صلیب سرخ را دریافت کرد، گفت:‌ همچنین در حال حاضر تعدادی از مدیران ما موفق به اخذ کرسی‌های صلیب سرخ شده‌اند.

کولیوند گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر به کار خود عشق دارند و خودجوش به دنبال کار می‌آیند. آن‌ها درد مردم را می‌شناسند و مفهموم داوطلب محوری را می‌دانند. آن‌ها هیچگاه خود را از مردم جدا نمی‌کنند. ما حالا بالغ بر دو میلیون داوطلب داریم که ۶٠٠ هزار نفر آن جوانان و ۱۴۰ هزار نفر آن نخبگان هستند. ما داوطلبان عزیزی در حوزه های مختلف و جنبه های خدماتی داریم. زمانی که عزیزان ما خدمتی را ارایه می‌کنند بی منت کاری را انجام می‌دهند.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمات جمعیت هلال احمر فقط به این موکول نمی‌شود که در سیل و زلزله و ... فعالیت کنیم، گفت: ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت داریم. انشالله جوانان شایسته‌ای را آموزش داده و تربیت می‌کنیم. امسال قصد داریم تعداد داوطلبان خود را افزایش دهیم، سال بعد هنگام آموزش این افراد است و بعد از آن هم زمان به کارگیری و استفاده از خدمات این عزیزان است.

وی ادامه داد:‌ خدمات داوطلبی ما مرزی ندارد. مرز ما تمام دنیاست و جنس کار ما همین است. زمانی که افغانستان زلزله آمد اولین کشوری که اعزام شد ما بودیم. در سیل پاکستان هم داوطلبان جمعیت ما به سرعت شتافتند. هرکجا که احساس کنیم می‌توانیم جانی را نجات دهیم حضور پیدا می‌کنیم.

کولیوند با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های مدون‌تری را برای گروه‌های داوطلبی داشته باشیم گفت: باید همکاری‌های جدی‌تری را هم با گروه‌های جهادی داشته باشم. باید تک‌روی‌ها را کنار گذاشته و بدانیم که اگر توفیقی حاصل می‌شود حاصل تلاش همه عزیزان است.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: یکی از جمعیت‌های فعال در حوزه‌های بین‌المللی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است. الان صلیب سرخ و فدراسیون تصمیم خود را برای استفاده از محصولات جمعیت هلال احمر کمک گرفتند. داوطلبان و همکاران هلال احمر حق سنگینی را بر گردن ستادی‌ها دارند. ما باید ابزار و لوازمی که به کار شما رونق می بخشد محیا کنیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی نیز اظهارکرد:‌ کم کم به سمت یخبندان می‌رویم. ما مکلف هستیم لباس و ملزومات داوطلبان را مهیا کنیم. باید این عزیزان با تجهیزات کامل به میدان بروند. ما باید از سلامت و جان و روحیه عزیزان حمایت کنیم.

کولیوند گفت: برخی از محدودیت‌های قانونی ما را متاثر کرد در این محدودیت اگر بتوانیم بندی را برای اصلاح اساسنامه حذف کنیم می‌توانیم منابع مالی پایدار و مصوبات بهتری را در اساسنامه داشته باشیم. اگر اقدامات مد نظرمان انجام شود بسیاری از مشکلات عزیزان حل خواهد شد. ماده ٢٣ اساسنامه باید حذف شود و اگر حذف شود از نظر معیشتی و کارهای اداری و مالی می‌توانیم برخی نگرانی ها را رفع کنیم. درست است که داوطلب خدمت می‌رساند اما ما نمی توانیم آن‌ها را بیمه نکنیم یا ایاب و ذهاب آن‌ها را تأمین نکنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه