اخبار داغ

گزارش دانا از یک اقدام نافرجام؛

شورای حکام چگونه در دومین آزمون درباره ایران مردود شد؟

شورای حکام چگونه در دومین آزمون درباره ایران مردود شد؟
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی در دومین آزمون مرتبط با برنامه صلح‌آمیز ایران نمره مردودی گرفت که مغلوب سناریوی آمریکایی شد که از ابتدا هم به در بسته خورده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران‌نیوز؛ ۲۶ آبان بود که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حمایت و فشار آمریکا و غربی‌ها مغلوب جوسازی و ایران‌هراسی تروئیکای اروپایی شد و قطعنامه جدیدی را علیه ایران تصویب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
تصویب این قطعنامه با توجه به اغتشاشات اخیر و فشار رسانه‌ای و سیاسی بر کشورمان دور از انتظار نبود و دشمنان اسلام با استفاده از این موقعیت به قول خودشان خاص تلاش داشتند سایر کشورها را علیه ایران اسلامی بسیج کنند و نکته مهم‌تر اینکه این قطعنامه چندان برای آمریکا و تروئیکای اروپایی اهمیت نداشته و آنچه مهم بوده افزایش فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی است.
,
 
,
این قطعنامه در نهایت با ۲۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع به تصویب رسید و روسیه و چین کشورهایی بودند که نمایندگانشان در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این قطعنامه رأی منفی دادند.
,
 
,
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بهانه‌های واهی و غیرقابل اثبات تکیه و مواردی را برای توجیه قطعنامه سیاسی و ضدایرانی تصویب کرد که هیچ‌کدام محلی از اعراب ندارند، چراکه جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز دارد و ادعاهای واهی مطرح شده از سوی دشمنان مبنی بر تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای هیچ‌وقت ثابت نشد.
,
 
,
این در حالی است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای غیرفنی و کاملاً سیاسی بهانه قطعنامه ضدایرانی را اینگونه توجیه کرده است: «ارائه اطلاعات درباره ذرات اورانیوم در سه مکان مورد ادعایی، ارائه اسناد و پاسخ‌های مورد نیاز، اجازه دسترسی به اماکن و مواد مورد نیاز و اجازه نمونه‌برداری از سوی آژانس اتمی»، موضوعی که مقامات ایرانی بارها تکذیب کرده و اعلام کرده‌اند که بیشترین همکاری را با آژانس ایران داشته است.
,
 
,
ادعاهای تروئیکای اروپا و آمریکا در حالی به سند قطعنامه ضدایرانی تبدیل شده که جمهوری اسلامی به گواه گزارش‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشترین همکاری را با این نهاد بین‌المللی داشته و گویا بازرسان آژانس سخن خودشان را نیز قبول ندارند.
,
 
,
با وجود اینکه قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساختگی و فاقد اثر حقوقی است، اما آژانس تحت تأثیر آمریکا و تروئیکای اروپایی اقدام به صدور قطعنامه واهی و بدون اسناد ادعایی کرده است.
,
 
,
واکنش مقامات ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
, واکنش مقامات ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, واکنش مقامات ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی,
 
,
مقامات کشورمان از جمله محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به قطعنامه سیاسی و ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این قطعنامه را ساختگی و فاقد اثر حقوقی دانستند.
,
 
,
«محمد اسلامی»، رئیس ‌سازمان انرژی اتمی اول آذرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگاران انجام غنی‌سازی ۶۰ درصد در فردو را تأیید کرد و گفت: در روزهای اخیر شاهد صدور قطعنامه علیه ایران بودیم که این کار با عکس‌العمل متقابل ما مواجه شد، به‌ طوری‌ که در روزهای اخیر تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد.
,
 
,
با این مقدمه سراغ کارشناسان سیاسی رفتیم تا قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از جنبه فنی و سیاسی مورد بررسی قرار دهد.
,
 
,
پاسخ ایران به قطعنامه شورای حکام قاطع و مفید بود
, پاسخ ایران به قطعنامه شورای حکام قاطع و مفید بود, پاسخ ایران به قطعنامه شورای حکام قاطع و مفید بود,
 
,
بر این اساس، سراغ مصیب نعیمی، کارشناس مسائل بین‌الملل، حجت‌الاسلام نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی و فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی رفتیم تا اهداف شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از صدور قطعنامه علیه ایران اسلامی و پاسخ متقابل جمهوری اسلامی به ایران قطعنامه را بررسی کنیم.
, مصیب نعیمی، کارشناس مسائل بین‌الملل, حجت‌الاسلام نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی, فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی,
 
,
ادعاهای تروئیکای اروپا و آمریکا در حالی به سند قطعنامه ضدایرانی تبدیل شده که جمهوری اسلامی به گواه گزارش‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشترین همکاری را با این نهاد بین‌المللی داشته و گویا بازرسان آژانس سخن خودشان را نیز قبول ندارند.کارشناس مسائل بین‌الملل با تحلیل قطعنامه اخیر ضدایرانی شورای حکام و واکنش جمهوری اسلامی به این قطعنامه با تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو اظهار کرد: این قطعنامه قطعاً با رویکرد سیاسی تصویب شد و آمریکا و غربی‌ها در تحمیل این قطعنامه سیاسی و ضدایرانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقش غیرقابل انکاری داشتند.
,
 
,
نعیمی اضافه کرد: با صدور این قطعنامه ایران پاسخ قاطع و محکمی به طرف‌های مقابل داد و تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد و قطعاً باید منتظر پاسخ قاطع‌تر ایران به شورای حکام سازمان بین‌المللی انرژی اتمی باشیم.
,
 
,
وی تأکید کرد: ایران می‌تواند فعالیت خود را بر اساس چارچوب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهد و حتی دوربین‌هایی که داوطلبانه کار گذاشته بود جدا کرد و به این ترتیب نشان داد که پاسخ قطعنامه سیاسی و غیرفنی افزایش تولید اورانیوم و غنی‌سازی خواهد بود.
,
 
,
کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: ایران می‌تواند فعالیت‌های خود را در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و به صورت کاملاً قانونی فراتر ببرد، در حالی که ایران پذیرفته بود که از اقدامات ارتقای فعالیت‌های هسته‌ای که حق قانونی‌اش بود چشم‌پوشی کند که قطعنامه اخیر نشان داد که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند به قانون نیست و تحت تأثیر فشارهای سیاسی آمریکا و غرب قرار دارد.
,
 
,
نعیمی افزود: جمهوری اسلامی خود را متعهد نمی‌داند در حالی که شورای حکام با رهبری آمریکا و غرب علیه ایران قطعنامه صادر کرده، اقدامات داوطلبانه اش را ادامه دهد و شورای حکام به‌خوبی می‌داند که ایران ذره‌ای از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای انحراف نداشته و بارها با گزارش‌های خودشان این موضوع را تأیید کرده‌اند، اما با فشار سیاسی آمریکا و تروئیکای اروپایی اقدام به صدور قطعنامه ضدایرانی کردند.
,
 
,
وی متذکر شد: تصورم می‌کنم شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌دلیل قطعنامه ضدایرانی علیه ایران پشیمان شده و از مواضع سیاسی خود دست بردارد، چراکه می‌داند پاسخ جمهوری اسلامی به چنین قطعنامه‌های ظالمانه‌ای قاطع و غیرقابل برگشت خواهد بود.
,
 
,
ایران با قطعنامه‌های شورای حکام پای میز مذاکره با آمریکا نخواهد آمد
, ایران با قطعنامه‌های شورای حکام پای میز مذاکره با آمریکا نخواهد آمد, ایران با قطعنامه‌های شورای حکام پای میز مذاکره با آمریکا نخواهد آمد,
 
,
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که با فشار سیاسی و غیرفنی آمریکا و تروئیکای اروپایی تصویب شد، اظهار کرد: غربی‌ها بر اساس روحیه استکباری تصور می‌کنند با اعمال فشار به جمهوری اسلامی قادر خواهند بود به اهداف شوم‌شان دست پیدا کنند.
,
 
,
حجت‌الاسلام نوروزی اضافه کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با صراحت اعلام می‌کند که طرفدار اغتشاشگران است و باید این اراذل و اوباش را مسلح کند و در این راستا از رژیم فاسد صهیونیستی، آل‌سعود و سایر همپیمانانشان می‌خواهد از اغتشاشاگران در ایران حمایت کنند.
,
 
,
وی تصریح کرد: بایدن وقتی از طریق اغتشاشگران نتوانست به اهداف خود برسد، به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشار آورد که علیه ایران قطعنامه صادر و تصویب کند، قطعنامه‌ای که به ناحق و با فشار سیاسی آمریکا و غرب تصویب شد.
,
 
,
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تلاش آمریکا و غرب آن است که ایران را اینگونه پای میز مذاکره کشانده و از ایران امتیاز بگیرند، در حالی که ایران کشور مقتدری است و زیربار ظلم نمی‌رود و به کسی هم ظلم نخواهد کرد و متکی به خودش و ملتش است.
,
 
,
نوروزی تشریح کرد: وقتی چنین قطعنامه‌ سیاسی و غیرفنی علیه ایران تصویب می‌شود، ما نیز نباید از شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمکین کنیم، آمریکا زمانی یکطرفه از برجام خارج می‌شود و روزی دیگر از اغتشاشگران حمایت می‌کند.
,
 
,
ویتصریح کرد: آمریکا با قطعنامه‌های سیاسی در شورای حکام انتظار دارد جمهوری اسلامی پای میز مذاکره بیاید، بنابراین بهترین پاسخ را به شورای حکام و آمریکا دولت مردمی سیزدهم داده که تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو را از سر گرفت.
,
 
,
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جمهوری اسلامی استقلال دارد و راه استقلال را تا پایان ادامه خواهد داد و به دشمن قسم‌خورده تکیه نخواهد کرد، چراکه دشمنان برای راه‌اندازی اغتشاش در ایران به منافقین، سلطنت‌طلبان، تجزیه‌طلبان، کومله، تروریست‌ها و ... پول می‌دهند تا مملکت ما را ناامن کنند.
,
 
,
نوروزی ادامه داد: جمهوری اسلامی با استقلال‌طلبی مسیر درست را طی می‌کند و به هیچ عنوان به دشمنانی که حمایت مستقیمی از اغتشاشگران داشتند تکیه نخواهد کرد و به پیشرفت‌های خود در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه می‌دهد.
,
 
,
ایران اسلامی از مسیر پیشرفت و استقلال عقب‌نشینی نخواهد کرد
, ایران اسلامی از مسیر پیشرفت و استقلال عقب‌نشینی نخواهد کرد, ایران اسلامی از مسیر پیشرفت و استقلال عقب‌نشینی نخواهد کرد,
 
,
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه به نظرتان ایران گام‌های بعدی را نیز در راستای افزایش غنی‌سازی برخواهد داشت؟ گفت: در صورتی که به نتیجه برسیم غنی‌سازی بالاتر به سود ماست اجرایی خواهیم کرد و آن چیزی که موجب پیشرفت کشور شود را دنبال می‌کنیم.
,
 
,
نوروزی افزود: ایران اسلامی از مسیر پیشرفت و استقلال عقب‌نشینی نخواهد کرد و دشمنان می‌دانند که جمهوری اسلامی هرکز سمت ساخت سلاح هسته‌ای نرفته و نخواهد رفت و این موضوع را دستاویزی برای فشار به ایران قرار داده‌اند.
,
 
,
وی تبیین کرد: دشمنان قصد دارند جلوی پیشرفت‌های موشکی و تولید سلاح در ایران را بگیرند، اما راه به جایی نخواهند برد و ما نیز راهی جز تقویت خود نداریم.
,
 
,
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برنامه مجلس برای مقابله با قطعنامه اخیر شورای حکام چیست؟ بیان کرد: طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» باید با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.
,
 
,
در ادامه نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تحلیل اهداف شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از صدور قطعنامه علیه ایران با فشارهای سیاسی آمریکا و غرب، گفت: قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران دارای پیام بوده و آن پیام استکباری است و منطق ندارند و دنبال حقایق نیستند.
,
 
,
بشیری تشریح کرد: آمریکا و غرب در رسانه‌های خود موارد را غیرواقعی نشان می‌دهند و خصیصه استکبار فشار، زورگویی، بی‌منطقی و دروغگویی است و مسئولان نیز باید در صورت آغاز مذاکرات ذره‌ای از حق قانونی ملت ایران کوتاه نیایند.
,
 
,
وی در ادامه درباره اینکه ممکن است ایران علاوه بر غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در فردو گام‌ها را برای پیشرفت هسته‌ای فراتر بردارد؟ چنین پاسخ داد: مسئولان ایران در این زمینه تصمیم‌گیرنده هستند و در صورتی که کارشکنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و غربی‌ها افزایش یابد ممکن است تصمیمات دیگری بگیرند.
,
 
,
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: باید دقت کنیم دشمن چگونه مقابل ما آرایش می‌گیرد و ما نیز به همانگونه پاسخ دشمن را بدهیم تا منافع ملت ایران حفظ شود.
,
 
,
بشیری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر هدف شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از صدور قطعنامه علیه ایران، مطرح کرد: وجود مسئولان شورای حکام، آمریکا و غرب مملو از مکر و حیله بوده و دنبال تأمین منافع‌شان هستند و از اغتشاشات اخیر نیز استفاده کردند تا فشارها را بر ایران سنگین‌تر کنند.
,
 
,
وی متذکر شد: آمریکا و غرب ملتی را در ایران می‌خواهند که در اختیار آنها باشند و منافع‌شان را تأمین کنند، به عنوان مثال محمدرضا شاه پهلوی تا زمانی که منافع آمریکا و غرب را تأمین می‌کرد دستی بر سرش می‌کشیدند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی غربی‌ها شاه معدوم را در کشورشان نپذیرفتند.
,
 
,
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا و غرب بلایی که سر لیبی، مصر و ... آورد یادمان می‌آید و پادشاهان این کشورها یک عمر جیره‌خوار آمریکا بودند، اما در نهایت به ذلت افتادند.
,
 
,
بشیری تشریح کرد: آمریکا با شعار حقوق بشر و مبارزه با تروریسم در حقیقت از تروریسم حمایت می‌کند و قتل‌عام زنان، کودکان و مردان در دنیا از سوی استکبار و آمریکا مویدی بر این مدعاست و حتی آمریکایی‌ها اصول انسانی را زیرپا می‌گذارند تا به منافع خود برسند.
,
 
,
وی تأکید کرد: استکبار و در رأس آن آمریکا ملت‌های زیادی را قتل عام کردند و با حمله به عراق و افغانستان مردم زیادی را کُشتند و مقام آمریکایی نیز عنوان کرد که از کشته شدن کودکان شرمنده نیستند و کودکان نیز در کنار سایر افراد کشته شده قرار دارند.
,
 
,
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: از نوجوانان و جوانان، دانشجویان و حوزویان درخواست می‌کنم مطالعه خود را درباره جنایات آمریکا بیشتر کنند و دقت کنند که گرفتار توطئه و دسیسه آمریکا و غرب نشوند، چراکه ایران اسلامی با مشقت و تلاش زیادی به نقطه پیشرفت رسیده است.
,
 
,
بشیری گفت: باید از کیان کشور به خوبی حمایت کنیم، قطعاً مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما باید همدلانه در راستای پیشرفت کشور تلاش کنیم و با ۸۵ میلیون جمعیت در ایران ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای داریم و انسجام، اتحاد و هم‌افزایی موجب می‌شود مسیر پیشرفت را با سرعت طی کنیم، به‌خصوص در حوزه اقتصادی که نیازمند تلاش مسئولان هستیم تا دشمن نتواند از این طریق به کشور ضربه بزند و معیشت مردم نیز بهبود پیدا کند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه