اخبار داغ

پیگیری مطالبات مردمی؛

دغدغه‌های درمانی بانوان کهگیلویه‌وبویراحمدی از مسئولان/ تعداد رادیولوژیست‌های زن افزایش پیدا کند

دغدغه‌های درمانی بانوان کهگیلویه‌وبویراحمدی از مسئولان/ تعداد رادیولوژیست‌های زن افزایش پیدا کند
وجود رادیولوژیست‌های زن و افزایش تعداد آنها در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند سبب دسترسی آسانتر بانوان به مراکز درمانی جهت انجام امور سونوگرافی و درمانی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس بسیاری از بانوان ترجیح میدهند که خدمات سونوگرافی آنها توسط پزشک خانم انجام شود و اجازه انجام سونوگرافی توسط آقایان را نمیدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

بانوانی  در مواقع مختلف برای انجام امورات درمانی مراجعات مختلفی به مراکز درمانی خصوصا سونوگرافی ها داشته اند اما به دلیل ناکافی بودن دکترهای رادیولوژویست خانم اقدامات درمانی را انجام نداده اند.

,
این بانوان معتقدند انجام امورات سونوگرافی با حضور خانم ها و فرد همجنس باید صورت گیرد اما نبود آن سبب می شود بانوان از سر اجبار به مراکز درمانی که سونوگرافی توسط آقایان انجام می شود مراجعه کنند.
,

, ,

در همین رابطه بانوان کهگیلویه وبویراحمدی در گفت گو با صبح زاگرس اذعان داشتند:  اگر بانوان متخصص و توانمندی برای انجام امورات سونوگرافی وجود دارد باید این افراد متخصص شناسایی و با اعطای مجوزات درمانی و سونوگرافی دسترسی آنها برای این موضوع به راحتی صورت گیرد.

,
این بانوان در ادامه به کمبود رادیولوژیست های زن در استان اشاره کرده و ادامه دادند: در سالیان اخیر بر تعداد رادیولوژیست های زن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزوده شده است و در این رابطه تلاش ها و دغدغه ها موثر واقع شده است اما همچنان کمبودها در بخش های مختلفی مشاهده می شود.
,

آنها  در پایان اضافه کردند: در نبود رادیولوژیست برای بانوان گاهی مواقع نیاز است به استان های همجوار برای دسترسی مراجعه کنیم که این رفت و آمدها درکنار هزینه ها می تواند به دلیل طی مسافت طولانی سبب خطراتی از جمله تصادف شود.

,

در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از 6 رادیولوژیست بانو وجود دارد که بانوان می توانند با مراجعه به انها نیازهای درمانی خود را پیگیری کنند.

,

, ,

محمد غلام نژاد با بیان اینکه هرساله افراد جدیدی از رادیولوژیست های زن به این آمار اضافه می شود   وتعدادی هم کاهش پیدا می کند، گفت:  در کنار رادیولوژیست های بانو، رادیولوژیست های مرد هم می توانند در این حوزه کمک کنند.

,

وی در پایان تاکید کرد: ما در اواخر همین ماه به صورت مجدد توزیع متخصصین را در کهگیلویه و بویراحمد و کشور خواهیم داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه