اخبار داغ

مداح سرشناس گیلانی:

دشمن به دنبال حرمت شکنی در ایام فاطمیه است / ضرورت ایجاد فضای گفت و‌گو برای نسل جدید در هیئات و مساجد

دشمن به دنبال حرمت شکنی در ایام فاطمیه است / ضرورت ایجاد فضای گفت و‌گو برای نسل جدید در هیئات و مساجد
“ابوذر بیوکافی” مداح گیلانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در بین نوجوانان ما هزاران هزار سوال و شبهه وجود دارد گفت: هیئت، منبر و روضه ها که از منابع معرفتی ماست، محل تبیین است و مسجد، خاکریز و سنگر ما است، امروز فرصت خوبی است که مساجد و ائمه جماعات اهل علم در راستای ایجاد فضای گفت و‌گو برای این نسل وقت بگذارند تا به سوالات و ابهامات پاسخ داده شود که قطعاً این اقدام نقش به سزایی خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، “ابوذر بیوکافی” مداح سرشناس گیلانی در توییتی نوشت: «از دسته جات، هیئات و مساجد شهر عزیزم رشت، درخواست می کنم سه روز منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها دسته عزا در خیابان راه بیندازیم».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
این مداح گیلانی در این رابطه در گفت و گو با ۸دی با اشاره به توییت اخیرش در رابطه با حرکت دسته های عزاداری در سطح خیابان های رشت اظهار کرد: دشمن با استفاده از تبلیغات رسانه ای سعی بر نشان دادن تعدد بسیار معترضان دارد از طرفی ما در کشور با دو گروه موافقین و مخالفین خاموش مواجه هستیم که برداشت می شود که مردم علاوه بر نارضایتی از اوضاع اخیر، نظام و دین خودشان را نیز قبول ندارند اما رفته رفته با آشکارشدن ماهیت ضد دینی، ضد آزادی بیان و ضد امنیت بودن، نارضایتی مردم و کسبه و خانواده ها و افرادی با گرایش دینی از برهم خوردن امنیت کشور عیان شد.
,
 
,
وی افزود: به نظر می رسد در این راستا دوباره باید اتفاقی که در هشتم و نهم دی ماه سال ۸۸ رخ داد و گیلان سردمدار این حرکت بود نشان داده شود و این اتحاد تحت لوای اهل بیت(ع) در راه حفظ و امتداد انقلاب برقرار شود.
,
 
,
هیئات مذهبی که همیشه پای کار انقلاب بودند حال و هوای شهر را تغییر دهند
, هیئات مذهبی که همیشه پای کار انقلاب بودند حال و هوای شهر را تغییر دهند,
 
,
این مداح اهل بیت(ع) به اهداف و برنامه ریزی دشمن در پی حرمت شکنی در این ایام اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت عزاداری در رثای حضرت فاطمه زهرا(س) که اعتقاد تمام شیعیان و مسلمانان است، این افراد سعی دارند در سطح خیابان ها اقدام به حرمت شکنی هایی کنند که در این راستا لازم است هیئات و مذهبی ها که همیشه پای کار انقلاب بودند حال و هوای شهر را تغییر دهند که اگر این حرکت، باشکوه رقم بخورد امید در قلوب بسیاری زنده خواهد شد و مردم امیدوار می شوند که هنوز کسانی هستند که دغدغه دین را دارند.
,
 
,
بیوکافی تصریح کرد: در ایام فاطمیه در هیئت ثارالله رشت مراسم عزاداری برقرار است اما در راستای حرکت دسته های عزاداری در خیابان در حال رایزنی با مجموعه های مختلف هستیم تا بتوانیم یک حرکت جمعی را در سطح شهر رقم بزنیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه وقایع اخیر به نوعی منفعل بودن جامعه مذهبی در دهه های اخیر را نشان می دهد، بیان کرد: علت این اتفاقات، مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه عواملی چون غفلت از قشر نوجوان در شرایط کرونا در فضای مجازی با توجه به عدم سواد رسانه کافی در این فضا، اختلاف نظر و درگیری های بی مورد در مساجد بدون درک لازم از اختلاف سلایق در سنین مختلف در این مسائل دخیل است در صورتی که اگر نسل جوان و نوجوان را درک و با او صحبت می کردیم و به شبهات و به سوالاتشان در فضای مجازی و غیر مجازی به صورت نفر به نفر و چهره به چهره پاسخگو بودیم این فضا شکسته می شد.
,
 
,
بیوکافی تصریح کرد: انفعال، عدم آینده نگری و جدی نگرفتن نسل جدید از عوامل این حوادث اخیر است.
,
 
,
ضرورت ایجاد فضای گفت و‌گو برای نسل جدید در مساجد/ اذهان نوجوانان ما پر از هزاران هزار شبهه است
, ضرورت ایجاد فضای گفت و‌گو برای نسل جدید در مساجد/ اذهان نوجوانان ما پر از هزاران هزار شبهه است,
 
,
این مداح اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه در بین نوجوانان ما هزاران هزار سوال و شبهه وجود دارد گفت: هیئت، منبر و روضه ها که از منابع معرفتی ماست، محل تبیین است و  مسجد، خاکریز و سنگر ما است، این انتقاد به همه ما وارد است شاید یک مقدار منفعل عمل کردیم، امروز فرصت خوبی است که مساجد و ائمه جماعات اهل علم در راستای ایجاد فضای گفت و‌گو برای این نسل وقت بگذارند تا به سوالات و ابهامات پاسخ داده شود که قطعاً این اقدام نقش به سزایی خواهد داشت.
,
 
,
چرا در بسیاری از مساجد شهر رشت فقط یک وعده نماز جماعت اقامه می شود؟
, چرا در بسیاری از مساجد شهر رشت فقط یک وعده نماز جماعت اقامه می شود؟,
 
,
این مداح و ذاکر اهل بیت (ع) هیئات و مساجد ما نقش بسزایی می توانند ایفا کنند، گفت: در سطح شهر بسیاری از مساجد فقط یک وعده نماز جماعت برگزار می کنند، برخی فقط به هیئات نقد وارد می کنند اما چقدر هیئات مذهبی را تقویت کردند؟
,
 
,
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نیازهای مخاطبان در منابر پاسخ دهید، گفت: به نظر من در ایام فاطمیه باید همه مساجد پای کار باشند تا از این فرصت مناسب بهره ببریم زیرا مساجد، هیئت ها، ایام عزاداری بستر مناسبی در پای کار آوردن این نسل و ایجاد گعده های گفت و‌گو محور در این فضا است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه