اخبار داغ

معاون تحقیقات‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح کرد؛

گیاهان دارویی و زیست‌فناوری‌های دریایی؛ دو محور اصلی در مرکز رشد

گیاهان دارویی و زیست‌فناوری‌های دریایی؛ دو محور اصلی در مرکز رشد
آقاملایی گفت: امسال ۲ محور اصلی در مرکز رشد مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد یکی گیاهان دارویی استان و دیگری زیست‌فناوری‌های دریایی است که تاکنون طرح‌های قابل توجهی در این زمینه در حال ثبت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ دکتر تیمور آقاملایی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان گفت: امسال ۲ محور اصلی در مرکز رشد مورد حمایت ویژه قرار می گیرد یکی گیاهان دارویی استان و دیگری زیست فناوری‌های دریایی است که تاکنون طرح های قابل توجهی در این زمینه در حال ثبت است.
آقاملایی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دارای ده مرکز تحقیقات یک مرکز رشد و فناوری سلامت، آزمایشگاه جامع تحقیقات و ۲ واحد توسعه تحقیقات بالینی است که در آن اعضای هیئت علمی و پژوهشگران با توجه به اولویت هایی که در هر مرکز تحقیقات تعیین شده به پژوهش و تحقیقات می پردازند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه دانشگاه علوم پزشکی این است که زمینه را برای فعالیت اساتید و اعضای هیات علمی فراهم آورد، افزود: در حال حاضر مرکز تحقیقات دانشگاه دارای ۶ ژورنال علمی است که ۳ ژورنال به زبان فارسی و سه ژورنال به زبان انگلیسی است؛ همچنین مرکز تحقیقات کهورت حدود ۶ سال است راه اندازی شده که در فاز اول آن ۴ هزار نفر وارد پروسه مطالعه شدند و اخیرا فاز دوم آن به اتمام رسیده  و در نظر است این مطالعه حدود ۱۵ سال ادامه داشته باشد که عمدتا به بیماری‌های غیرواگیر و عوامل موثر به آن می‌پردازد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با یادآوری اینکه تا کنون چندین همایش در سال‌های اخیر به اهتمام دانشگاه برگزار شده است، گفت: امسال چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی دخانیات و سلامت به اهتمام دانشگاه علوم پزشکی از یکم تا سوم اسفندماه برگزار خواهد شد.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ محصول در دانشگاه ثبت اختراع شده و در مرکز رشد ۱۲ شرکت مستقر هستند و بیش از ۳۵ هسته فناور تشکیل شده که به انجام تحقیقات محصول محور می‌پردازد.
نسرین داوری، مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: هفته پژوهش از دوازدهم تا هجدهم آذر ماه است و در همین ایام نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دستگاه های اجرایی استان  بعد از دو سال که بدلیل کرونا به صورت ویدیو کنفرانس بود امسال حضوری دایر شده است.
داوری در ادامه افزود: در غرفه مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کتاب‌ها، انتشارات، اختراعات، مجلات، پوسترهای مرتبط با کنگره‌های سال جاری، کلکسیون حشرات و پروانه‌ها به همراه  مولاژ و میکروسکوپ هایی جهت مشاهده ‌انگل و باکتری‌ها و ویروس‌ها از طریق لام در معرض دید عموم قرار گرفته است همچنین معرفی مراکز تحقیقاتی، معرفی مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می شودکه بازدید برای عموم از ساعت ۸ تا ۱۵ آزاد است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه