اخبار داغ

متخصص بیماری ایدز:

سبک زندگی غربی، آمار ابتلا به بیماری ایدز را افزایش داده است

سبک زندگی غربی، آمار ابتلا به بیماری ایدز را افزایش داده است
آقایی گفت: متاسفانه گرایش افراد به سبک زندگی غربی افزایش پیدا کرده است و شاهد آمار بالای ابتلا به این بیماری در جامعه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احترام آقایی متخصص بیماری ایدز در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بیماری ایدز دیگر کشنده نیست و با دارو و مراقبت های بهداشتی قابل درمان و کنترل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

وی ادامه داد: متاسفانه باور عمومی در جامعه، ایدز را یک بیماری خطرناک می دانند و بسیاری از افراد پس از اطلاع از بیماری به دلیل ترس و از دست دادن روحیه، جان خود را از دست می دهند و آن ترس است که بر بیماری غلبه می کند.
آقایی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی در دین اسلام مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز است، گفت: متاسفانه گرایش افراد به سبک زندگی غربی افزایش یافته و شاهد آمار بالای ابتلا به این بیماری در جامعه هستیم.
این متخصص تصریح کرد: بیماری ایدز در کشور ما کاملا کنترل شده و مهمترین عامل آن، اعتقادات دینی و مذهبی است.
وی ادامه داد: جالب است بدانید طبق آمارهایی که من در طول دروه ۲۰ ساله خدمتم در این عرصه می بینم،به این نتیجه رسیدم که خانواده هایی که به سمت سبک زندگی غربی گرایش پیدا کرده اند و حجاب و حریم عفیفانه از آنها رخت بسته، این بیماری در این خانواده ها بیشتر دیده می شود.
آقایی افزود: امید به زندگی مهمترین دارو برای درمان بیماران ایدز است و من بیمارانی را دارم که ۲۰ سال است با این بیماری بهترین زندگی را دارند.
این متخصص تاکید کرد: رسانه ملی برای فرهنگ سازی این بیماری می تواند به کادر درمان کمک کند و باور عمومی جامعه را نسبت به این بیماری بهبود بخشد.
وی گفت: بیماران ایدزی ای به من مراجعه می کنند که خانواده پس از اطلاع از بیماری، وی را ترک کردند و فقط رسانه می تواند این مهم را فرهنگ سازی کند.
آقایی در خاتمه خاطرنشان کرد: افزایش آمار ابتلای بانوان به بیماری ایدز نگران کننده است و باید با آگاهی این مهم را کنترل کرد، زیرا پیشگیری همیشه کم هزینه تر از درمان است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه