اخبار داغ

رئیس اداره آب و فاضلاب رودبار قصران شهرستان شمیرانات:

الگوی مصرف آب در مدارس شمیرانات رعایت نمی‌شود

الگوی مصرف آب در مدارس شمیرانات رعایت نمی‌شود
رئیس اداره آب و فاضلاب رودبار قصران شهرستان شمیرانات با انتقاد از مصرف بالای آب در مدارس، گفت: برای اصلاح الگوی مصرف کلاس‌های آموزشی در مدارس برگزار کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوذر فردی، رئیس اداره آب و فاضلاب رودبار قصران شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب در شهرستان شمیرانات، اظهار کرد: در این راستا به صورت متمرکز با سایر نهادها و سازمان‌ها همکاری داشتیم و با فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف در ادارات و مدارس به مقابله با بحران احتمالی آب پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
وی با انتقاد از مصرف بالای آب در مدارس و ادارات و البته ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان مدارس شهرستان شمیرانات در راستای اصلاح الگوی مصرف آب، بیان کرد: برای اصلاح الگوی مصرف کلاس‌های آموزشی در مدارس برگزار و همچنین از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات برای ارائه تذکر و هشدار به مردم نسبت به کمبود منابع آب و ضرورت عزم و اهتمام همگانی در اصلاح الگوی استفاده شده است.
,
 
,
رئیس اداره آب و فاضلاب رودبار قصران شهرستان شمیرانات خاطرنشان کرد: البته با کاهش منابعی آبی بسیاری از مردم در مسیر اصلاح الگوی مصرف قدم برداشته و می‌کوشند میزان مصرفشان را مدیریت کنند، البته همچنان باید فرهنگسازی با هدف همراه کردن همه جامعه در این راستا تداوم یابد.
,
 
,
فردی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات صورت گرفته در راستای بهره‌برداری از شبکه‌های آب، مطرح کرد: در راستای مقابله با بحران آب، شبکه و انشعابات آب را اصلاح کردیم و بازسازی در این زمینه انجام شد، از سویی شبکه فرسوده قدیمی حذف و اصلاح شده است.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه کنتورهای فرسوده نیز از رده خارج شده‌اند، افزود: همچنین برخورد با انشعابات غیرمجاز و مشترکان پرمصرف و بدمصرف نیز در دستور کار قرار دارد.
,
 
,
رئیس اداره آب و فاضلاب رودبار قصران شهرستان شمیرانات تصریح کرد: به مشترکانی که در ساختمان‌ها و مجتمع‌های دارای واحدهای بیشتر زندگی می‌کنند، توصیه می‌کنیم نسبت به نصب تانکر آب اقدام کنند و به صورت استاندارد برای هر نفر مقدار آب مصرفی مشخص باشد.
,
 
,
فردی با بیان مزایای استفاده از تانکر آب در مجتمع‌های و ساختمان‌های مسکونی، خاطرنشان کرد: به این ترتیب در صورت ترکیدگی لوله، افراد به راحتی از آب ذخیره شده استفاده می‌کنند، همچنین نصب شیرآلات کاهنده مصرف آب بسیار موثر است.
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه