اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار انکارناپذیر است

نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار انکارناپذیر است
ابوالقاسم اکبری گفت: نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در مراسم نمادین زنگ هفته پژوهش سال 1401 اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه و ارج نهادن به مقام پژوهشگران، 25 آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز پژوهش نامگذاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,

وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال ۱۳۷۹چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نامگذاری کرد؛ که علت نامگذاری چنین روزی این است که در این روز، مردم با اهمیت پژوهش، نقش، جایگاه و تأثیرآن در اداره سازمان‌ها، اداره کشور و جامعه و بهبود وضع زندگی شهروندان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود، در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هرکشور به شمار می‌آید.

,

اکبری افزود: اگر پژوهشی نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد، بدون انجام پژوهش امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم نیز برخوردار نخواهد بود، همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ می‌شناسیم، حاصل تلاش افرادی بوده که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند.

,

وی با بیان اینکه ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنان بوده است، افزود: نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه