اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی:

گاز ادارات پرمصرف قطع می‌شود/ قطع گاز خانگی در زمستان خط قرمز شرکت گاز است

گاز ادارات پرمصرف قطع می‌شود/ قطع گاز خانگی در زمستان خط قرمز شرکت گاز است
سیدمحمود هاشمی گفت: شرکت ملی گاز ایران و استانی طبق بخش نامه ارسالی از کشور مکلف و موظف است که اگر دستگاه یا سازمانی نسبت به مصرف بهینه کم کاری داشته باشد، در نوبت اول اخطار و در دفعات بعد در صورت عدم توجه باید گاز قطع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: مصرف بهینه و مصرف ایمن دو موضوعی است که در حوزه ادارات به صورت مرتب در حال رصد و تاکید است که در خارج زمان اداری و ایام تعطیل سامانه گرمایشی به صورت کامل خاموش و در زمان اداری دمای رفاه تعریف شده در راهروها 18 درجه سانتی گرد و در اتاق ها 21 درجه سانتی گراد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران و استانی طبق بخش نامه ارسالی از کشور مکلف و موظف است که اگر دستگاه یا سازمانی نسبت به مصرف بهینه کم کاری داشته باشد، در نوبت اول اخطار و در دفعات بعد در صورت عدم توجه باید گاز قطع شود.

,

هاشمی با اشاره به اینکه سال گذشته موضوع رصد مصرف بهینه گاز در دستگاه ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: طی سال گذشته پنج دستگاه در خراسان شمالی به دلیل توجه نکردن به موضوع مصرف بهینه گازشان قطع شد اما امسال تاکنون به قطعی گاز نرسیده است.

,

وی به راهکارهای تشویقی برای صرفه جویی در مصرف گاز اشاره کرد و گفت: میزان مصرف بسته به نوع اقلیم ها، تعریف می شود که در سه پلکان ابتدای مصرف، قیمت گازبها مشابه سال قبل حساب می شود  و هیچ افزایشی شامل آنها نخواهد شد.

,

هاشمی با بیان اینکه قبض های گاز به صورت 36 روزه محاسبه می شود، گفت: اگر مصرف گاز از پلکان سه بالاتر رفت به ازای هر پلکان 40 درصد به پلکان قبلی اضافه می شود.

,

مدیرعامل شرکت ملی گاز خراسان شمالی اضافه کرد: به لحاظ قطع جریان گاز در فصل زمستان خط قرمز، مصرف خانگی است و تامین گاز منازل در اولویت قرار دارد.

,

وی یادآور شد: براساس اولویت بندی که توسط دیسپاچینگ شرکت ملی گاز انجام می شود، در ابتدا با کمبود گاز منازل، گاز نیروگاه ها در مسیر قطعی قرار می گیرد، بعد از آن کارخانه های سیمان و  به همین ترتیب بعد از آن صنایع فلزی و پتروشیمی ها هستند.

,

هاشمی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که شرکت گاز در داخل استان هیچ گونه دخل و تصرفی نسبت به محدودیت های گازی صنایع استان ندارد و به صورت مستقیم از دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ابلاغ می شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه