اخبار داغ

معاون وزیر تعاون خبرداد:

صادرات۸۰۰ میلیون دلار ی بخش تعاون در نیمه نخست امسال

صادرات۸۰۰ میلیون دلار ی بخش تعاون در نیمه نخست امسال
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه صادرات و گسترش بازارهای جهانی تعاونی‌ها را رویکرد اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در بخش تعاون حدود ۸۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتقای صادرات تعاونی‌ها مستلزم همت و تلاش مدیران بخش مردمی تعاون است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم از ۳۱۰ تعاونی برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی با هدف توسعه بازار تعاونی‌ها حمایت شده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه صادرات و گسترش بازارهای جهانی تعاونی‌ها را رویکرد اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در بخش تعاون حدود ۸۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و ۵ کشور اول هدف صادراتی نیز با محوریت کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و روسیه به ثبت رسیده است.

مسکنی تصریح کرد: بیشترین سهم گروه‌های شغلی صادراتی متعلق به بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دستی، فرش دستباف، مواد معدنی و صنایع معدنی بوده است.

وی با بیان اینکه در کشور بالغ بر یکصد هزار تعاونی فعال است، افزود: توسعه صادرات محصولات تولیدی بخش تعاون ایران به طور ویژه دنبال می‌شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از استان‌های خوزستان، فارس، خراسان‌رضوی، البرز و گلستان به عنوان فعال‌ترین استان‌ها در حوزه صادرات بخش تعاون در کشور نام برد.

وی مهم‌ترین عامل توسعه صادرات بخش تعاون را همت و تلاش مدیران بخش مردمی تعاون دانست و تأکید کرد: وجود اتحادیه‌های متنوع و وسیع تعاونی در سراسر کشور بستری مناسب برای تکمیل زنجیره صادراتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه