اخبار داغ

محمد یوسفی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

توضیحات تکمیلی درباره تقاضای تولیدکنندگان از مردم برای ذخیره مرغ/ سود حمایت از تولیدکنندگان در نهایت به مردم باز خواهد گشت

توضیحات تکمیلی درباره تقاضای تولیدکنندگان از مردم برای ذخیره مرغ/ سود حمایت از تولیدکنندگان در نهایت به مردم باز خواهد گشت
رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ با ارائه توضیحات تکمیلی درباره تقاضای مرغداران از مردم برای ذخیره‌سازی مرغ گفت: سود حمایت از تولیدکنندگان در نهایت به مردم باز خواهد گشت و موجب خواهد شد تا قیمت مرغ در پی کاهش جوجه‌ریزی در ماه‌های آینده افزایش نیابد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز اخباری مبنی بر تقاضای اتحادیه مرغداران گوشتی از مردم و درخواست آنان برای کمک به تنظیم بازار و اقدام به ذخیره‌سازی مرغ در منازل در رسانه‌ها منتشر شد.

در این درخواست آمده بود ذخیره‌سازی خانگی مرغ توسط مردم موجب می‌شود قیمت مرغ در ماه آینده افزایش سرسام‌آور نداشته باشد.

علی‌رغم آنکه قیمت مصوب هر کیلو مرغ  ۶۳ هزار تومان است،  اما هم اکنون قیمت این محصول در میادین میوه‌وتره‌بار به حدود ۴۷ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:
برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای مرغ‌های مازاد موجود در بازار /مرغ منجمد با نرخ هر کیلو ۵۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, ذخیره‌سازی مرغ ,
,
, ذخیره‌سازی خانگی مرغ, قیمت مرغ,
,
,
,
,
, برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای مرغ‌های مازاد موجود در بازار /مرغ منجمد با نرخ هر کیلو ۵۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود,

توضیحات تکمیلی درباره تقاضای تولیدکنندگان مرغ از مردم برای خرید

, توضیحات تکمیلی درباره تقاضای تولیدکنندگان مرغ از مردم برای خرید, توضیحات تکمیلی درباره تقاضای تولیدکنندگان مرغ از مردم برای خرید,


محمد یوسفی رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ درباره موضوع درخواست این اتحادیه از مردم جهت خرید و ذخیره مرغ به راه دانا اظهار کرد: زیان‌هایی که مرغداران طی دو ماه گذشته داشته‌اند یقیناً در برنامه آتی برای تولید آنها   مؤثر خواهد بود  به این معنی که جوجه‌ریزی در ماه‌های آینده به‌صورت محسوسی کاهش خواهد داشت؛ زیرا موجب زیان آنها خواهد شد و آنها این تصمیم را خواهند گرفت که از زیان‌های انباشته خود کم کنند.

وی گفت: در ماه‌های گذشته قیمت جوجه یک‌روزه تا ۱۵ هزار تومان هم رسیده بود درحالی‌که امروز قیمت جوجه یکروزه حدود ۳ هزار تومان است و معلوم است که   مرغ مادری که جوجه را تولید می‌کند از این ماه به بعد تخم نطفه داری که باید تبدیل به یک جوجه شود و پرورده شود و به بازار ارائه شود به‌صورت خام به بازار ارائه خواهد شد و برای خوراک استفاده می‌شود.

وی توضیح داد: بارها گفته‌ایم که نتیجه این موضوع این است که تولید کاهش پیدا خواهد کرد   و قیمت بالا خواهد رفت و در نهایت موجب این خواهد شد به دولت این تصمیم را بگیرد که به‌جای خرید مرغ‌های داخلی دست به واردات مرغ برزیلی و ترکیه‌ای بزند.

این مسئول اتحادیه مرغ گوشتی تصریح کرد: نتیجه این تصمیم خواهد شد که صنایع مرغ داخلی تضعیف خواهد شد و به‌جای حمایت از تولیدکننده داخلی مرغ‌های خارجی در بازار کشور به فروش خواهد رسید و این به‌نوعی خیانت به تولیدات داخلی کشور خواهد بود.

محمد یوسفی افزود: وقتی می‌توانیم خودمان تولید کنیم چرا باید تولیدکننده داخلی زیان کند و به‌جای تولیدات داخلی از مرغ‌های برزیلی و ترکیه‌ای استفاده کنیم تازیان تولیدکنندگان مرغ داخلی هر روز افزوده شود.

وی دررابطه‌با خبر درخواست این اتحادیه جهت خرید مرغ‌ها از مردم گفت: امروز چند نفر از تولیدکنندگان مرغ به همراه مسئولین کشوری  در نشستی شرکت کردند؛   ولی هیچ نتوانستند راهکار مناسبی را جهت جلوگیری از این موضوع ارائه دهند.

,
, خرید و ذخیره مرغ,
,
,
,
, خرید مرغ‌های داخلی,
,
, صنایع مرغ,
,
, مرغ‌های برزیلی و ترکیه‌ای,
,
,

سود حمایت از تولیدکنندگان در نهایت به مردم باز خواهد گشت

, سود حمایت از تولیدکنندگان در نهایت به مردم باز خواهد گشت, سود حمایت از تولیدکنندگان در نهایت به مردم باز خواهد گشت,


این فعال صنفی مرغ ادامه داد: در چند ماه اخیر قیمت تولیدات مرغ و از ۶۸ هزار تومان به ۶۳ هزار تومان تقلیل دادند و درحالی‌که ما همان قیمت ۶۸ هزار تومان را هم قبول نداشتیم و می‌گفتیم که این قیمت موجب زیان ما می‌شود امروز شاهد این هستیم که مرغ گرم کشتار روز بازارهای  کشور به قیمت ۴۷ هزار تومان فروخته می‌شود و این به آن معنی است که زیان انباشته تولیدکنندگان مرغ هر روز افزایش پیدا خواهد کرد.  

وی گفت: امروز تولیدکنندگان مرغ مجبورند خود را به قیمت زیر ۴۵ هزار تومان بفروشند؛ یعنی زیان انباشته آنها هر روز افزایش پیدا خواهد کرد و ادامه داد در شورای که برای مرغداران تصمیم‌گیری می‌شود یک نفر از این شورا عضو وزارت کشاورزی است و نفرات بعدی کسانی هستند که اطلاعات چندانی از موضوع توسعه تولید مبل ندارند.

محمد یوسفی در پایان افزود: در واقع درخواستی که امروز مردان از مردم کرده‌اند در نهایت این خواهد شد که در ماه‌های آینده جوجه‌ریزی کم نشود و قیمت مرغ افزایش پیدا نکند و دوباره این سود به جیب خود مردم برگردد و در این میان از مقدار آن هم حمایت‌های خواهد شد و این موضوع موجب این خواهد شد که در ماه‌های آینده قیمت مرغ افزایش پیدا خواهد کرد.

 

,
, زیان انباشته تولیدکنندگان مرغ,
,
,
,
, قیمت مرغ,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه