اخبار داغ

از سرگیری مجدد فعالیت کانال خوزستانی‌های پرنفوذ بر فدراسیون؛

اعتماد دوباره رئیس فدراسیون فوتبال به داور بازنشستۀ غیرمتخصص/ ردپای دادوستد در تعیین ممبینی به‌جای پرهیزکاری!

اعتماد دوباره رئیس فدراسیون فوتبال به داور بازنشستۀ غیرمتخصص/ ردپای دادوستد در تعیین ممبینی به‌جای پرهیزکاری!
انتصاب داور بازنشسته و عضو سابقه هیأت رئیسه به دبیرکلی فدراسیون فوتبال از سوی مهدی تاج، شائبه‌ها و شایعه‌های بسیاری را با خود به همراه داشت.
[
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ روز گذشته پس از کشمکش‌های بسیار و شایعات بی‌پایان، بالاخره مهدی تاج تصمیم به تغییر دبیرکل فدراسیون فوتبال گرفت و با عدم تمدید حکم سرپرستی داوود پرهیزکاری در عالی‌ترین سمت اجرایی فدراسیون، هدایت‌‌الله ممبینی، داور بازنشسته و عضو پیشین هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال را طی تصمیمی قابل پیش‌بینی به عنوان جانشین پرهیزکاری و دبیرکل جدید فدراسیون منصوب کرد.
,
 
,
انتصاب ممبینی به جای داوورد پرهیزکاری غیرمنتظره به‌نظر نمی‌رسید؛ چرا که پیش از اعزام کاروان تیم ملی فوتبال کشورمان به قطر برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره باز شدن مجدد پای این داور بازنشسته به ساختمان فدراسیون فوتبال به وجود آمده بود و حتی این شایعه هم وجود داشت که پرهیزکاری پیش از جام جهانی از فدراسیون برود، اما در نهایت صدور حکم ممبینی به پایان جام جهانی برای تیم ملی انتقال یافت تا سرپرست دبیرکلی پیشین فدراسیون با خیال راحت به سفر دوحه‌اش برسد.
,
 
,
انتصاب ممبینی به مهم‌ترین کرسی اجرایی فدراسیون آن هم در شرایطی که فوتبال ایران از نظر ساختار اداری دچار کرختی شدیدی شده و بالاترین مخارج ماهانه فدراسیون به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان بی‌شمارش اختصاص می‌یابد؛ جای انتقادات بسیاری را از رئیس فدراسیون فوتبال بر جای گذاشته است. تاج در حالی به عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای یک سکان مهم‌تر اعتماد کرده که ممبینی در دوره گذشته حضورش در ساختمان فدراسیون، کار خاصی را از پیش نبرده و کارنامه موفقی نداشته است.
,

عدم تخصص اجرایی و اقتصادی؛ پاشنه آشیل ممبینی

, عدم تخصص اجرایی و اقتصادی؛ پاشنه آشیل ممبینی,
هدایت‌الله ممبینی زمانی که موفق به جلب نظر تاج (در دوره نخست ریاست بر فدراسیون) در راه تصدی کرسی کمیته داوران نشد، بدون هیچ‌گونه سابقه اقتصادی و بازاریابی به سمت ریاست دپارتمان بازاریابی فدراسیون فوتبال رسید و از آن جا که اصلاً تخصصی در این زمینه نداشت، نتوانست کوچک‌ترین حرکت و اثرگذاری خاصی را از خود در این دپارتمان پول‌ساز مهم برجای بگذارد. ممبینی که با شعار چابک‌سازی به دبیرکلی فدراسیون منصوب شده، در مهم‌ترین نهاد مالی فدراسیون هرگز تأثیر مثبتی بر بیلان مالی فوتبال ایران نگذاشت.
,

شروع به کار مجدد کانال دردسرساز خوزرستانی‌ها در فوتبال

, شروع به کار مجدد کانال دردسرساز خوزرستانی‌ها در فوتبال,
وی که از کانال جریان عبدالکاظم طالقانی، رفیق شفیق مهدی تاج و البته رئیس بازگشته به هیأت فوتبال استان خوزستان راهی فدراسیون فوتبال شده، مدعی است که توانایی تغذیه فدراسیون از منظر مالی و تزریق پول به فوتبال ایران را دارد و همین مسئله یکی از مهم‌ترین دلایل مهدی تاج برای انتصاب او به جای پرهیزکاری بوده اما باید درنظر داشت که تاج در دوره اول ریاست بر فدراسیون فوتبال به علت ناکارآمدی در جلب نظرات اسپانسرها و تزریق پول به فدراسیون، ممبینی را پس از یک سال از دپارتمان بازاریابی و اقتصادی فدراسیون برداشت!
,
 
,
بازگشت طالقانی به هیأت فوتبال استان فوتبال‌خیز و غنی خوزستان در انتصاب ممبینی به مهم‌ترین سمت اجرایی فدراسیون فوتبال البته که مهم‌ترین تأثیر را داشته. طالقانی که پس از نظر مثبت حمید بنی‌تمیم با حکم برکناری توسط میرشاد ماجدی مواجه شد، به محض افتادن آب‌ها از آسیاب بار دیگر به هیأت فوتبال برگشت و در انتخاباتی که از نظر مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان رسمیت و مقبولیت نداشت، مجدداً به کرسی قدرت‌مند خود برگشت تا هم‌چنان نقشی کلیدی در تصمیمات راهبردی مهدی تاج، این بار البته از راه دور داشته باشد.
,

ارتباط نامناسب با جامعه داوری و مشکلات VAR

, ارتباط نامناسب با جامعه داوری و مشکلات VAR,
در روزهایی که رئیس فدراسیون فوتبال صراحتاً از به خطر افتادن شرایط داوران فوتبال ایران در مجامع بین‌المللی به علت عدم به‌کارگیری تکنولوژی VAR صحبت می‌کند، انتصاب یک داور بازنشسته به سمت دبیرکلی اصلاً خوش‌آیند و امیدوارکننده نیست؛ چرا که ممبینی در دوره مدیریت بر بخش داوری فدراسیون فوتبال نقشی غیرقابل انکار در خط خوردن نام رضا سخندان از لیست داوران الیت داشت و عملاً به فردی تبدیل شد که در زمین فراری دادن استعدادهای داوری فوتبال ایران بازی می‌کند. گفتنی است بین او و علی‌رضا فغانی هم همیشه اختلافاتی جدی وجود داشت.
,

دبیرکلی که نقش داشتن در ماجرای ویلموتس را گردن نگرفت!

, دبیرکلی که نقش داشتن در ماجرای ویلموتس را گردن نگرفت!,
امضای هدایت‌الله ممبینی به عنوان عضو وقت هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پای برگه توافق‌نامه قرارداد با مارک ویلموتس بلژیکی هم وجود داشت که در نهایت منجر به خسارت‌بارترین قرارداد تاریخ ورزش ایران شد. ممبینی البته که این امضا و تأییدیه را همان زمان مانند سایر نقش‌آفرینی‌های متهورانه و دردسرسازش گردن نگرفت و در عین ناباوری مدعی شد که ۸ روز پس از عقد قرارداد فدراسیون با ویلموتس متوجه این قرارداد ننگین شده. با این حال این بهانه‌ها هم چیزی از تعجب‌آور بودن بازگشت مسببان خسران چند صد میلیارد تومانی به فوتبال کم نمی‌کند و البته که به تأسی از رئیس فعلی فدراسیون، کسی جواب‌گوی این مسئله نیست.
,

مهم‌تر از همه؛ نقش یک معامله مدیریتی در انتصاب ممبینی

, مهم‌تر از همه؛ نقش یک معامله مدیریتی در انتصاب ممبینی,
از این ابلاغ محتمل و پرحاشیه اما یک دادوستد خاص هم برآمده است؛ انتصاب داوود پرهیزکاری به ریاست بر مرکز ملی فوتبال و حضور ممبینی به جای او بر مسند دبیرکلی فقط برآمده از کانال خوزستانی‌های پرنفوذ بر فوتبال ایران نیست و نوعی معامله بین اعضای ۲ تن از هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال شکل گرفته تا فرد نزدیک به یکی از این اعضا، از فوتبال کنار نرود و به سمت دیگری برسد و فرد نزدیک به عضو دیگر هم به مهم‌ترین کرسی اجرایی تکیه بزند و کارها با بده و بستان این اعضا به راحتی پیش برود.
,
 
,
در نهایت باید اذعان داشت که به مانند اکثر انتصاب‌ها، جدیدترین تصمیم مهدی تاج بی‌حاشیه نیست و جای انتقادات را از فدراسیون فوتبال باز گذاشته. در شرایطی که به نظر ساختار اداری فدراسیون با پرهیزکاری روند رو به روالی داشت، مجدداً یک سونامی در سازمان اجرایی فوتبال ایران رخ داده که بدون هزینه هم نیست و تغییراتی را هم در پی خواهد داشت. اعتماد مجدد تاج به یک عضو مردودی در امتحانات قبلی، از آن قِسم تصمیماتی است که شاید توجیه آن فقط و فقط برای شخص رئیس فدراسیون و نزدیکان او مورد قبول باشد؛ نه برای عامه فوتبالی‌ها.
,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛, , ,

تاج: ممبینی می‌تواند اقدامات خوبی رقم بزند/ ممبینی: چابک‌سازی سازمان اداری فدراسیون از اولویت‌های اساسی است

, تاج: ممبینی می‌تواند اقدامات خوبی رقم بزند/ ممبینی: چابک‌سازی سازمان اداری فدراسیون از اولویت‌های اساسی است, تاج: ممبینی می‌تواند اقدامات خوبی رقم بزند/ ممبینی: چابک‌سازی سازمان اداری فدراسیون از اولویت‌های اساسی است,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه