اخبار داغ

در میزگردی بررسی شد؛

رسالت دانشجویان در گام دوم انقلاب/ تیرهای دشمن در فضای مجازی، ذهن‌ها را هدف قرار داده است

رسالت دانشجویان در گام دوم انقلاب/ تیرهای دشمن در فضای مجازی، ذهن‌ها را هدف قرار داده است
رسالت دانشجویان در گام دوم انقلاب بسیار سنگین و مهم است، دانشجویان باید به عنوان قشر پویا و فعال جامعه در جهاد تبیین و روشنگری نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از حوادثی است که هر کدام یادآور روزهایی است که نشان از عزم و اراده اقشار مختلف ملت ایران برای خروج از زیر بار ظلم و ستم حکومت پهلوی بود، ملت ایران با روحیه استکبار ستیزی برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران قیام کردند و نقش قشر جوان دانشجو در این میان بسیار مشهود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که چند ماه از کودتای ۲۸ مرداد گذشته بود، نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا برای از سرگیری روابط با ایران به کشور سفر کرد، دانشجویان همان قشر پویا و جوان کشور اعتراض کردند که با نیروهای حکومت پهلوی روبرو شدند و در این روز سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند.

,

شهدای دانشجو در چنین روزی با نثار جان خود، مسیر و راه خروج از زیر بار ظلم را برای نسل های بعدی روشن کردند و امروز همه دانشجویان وظیفه دارند تا حافظ و پاسدار خون شهدای دانشجو باشند و در همان راه قدم بردارند تا بتوانند در گام دوم انقلاب و تمدن سازی، نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

,

۱۶ آذر یادآور تلاش، مجاهدت و از جان گذشتگی دانشجویانی است که برای دفاع از کشور با همراهی ملت قیام کردند و این روز هرساله با حضور پرشور دانشجویان گرامی داشته می شود.

,

, ,

به همین مناسبت میزگردی با حضور کارشناسان سیاسی با محوریت نقش دانشجویان در طول تاریخ انقلاب، تقارن با اربعین شهدای شاهچراغ و روز دانشجو برگزار شده است که مشروح آن را در زیر می خوانید.

,

دانشجویان در آگاه سازی نقش بسزایی دارند

, دانشجویان در آگاه سازی نقش بسزایی دارند, دانشجویان در آگاه سازی نقش بسزایی دارند,

غلامرضا یاسینی کیا کارشناس مسائل سیاسی گفت: در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و در پی سفر نیکسون وزیر خارجه آمریکا به ایران که گستاخانه در برخی از امور ایران تصمیم گیری می کرد، حادثه ای رخ داد و در این روز تعدادی از دانشجویان به دنبال این حرکت اقدام به اعتراض کردند، البته در آن سالها رسانه و اطلاع رسانی کمتر انجام می شد و قشری که در کشور به عنوان دیده بان برای دفاع از کشور وارد میدان می شد، دانشجویان بودند.

,

وی افزود: دانشجویان با اقدامات به موقع خود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان دادند که نه فقط در سنگر علم بلکه در جاهای دیگر که نیاز است نقش خود را به خوبی ایفا می کنند، بر همین اساس بود که دانشجویان در آگاه سازی و اقدام به موقع از قبل انقلاب فعالیت خود را آغاز کردند و این حرکت در مسیر انقلاب توسط دانشجویان خط امام(ره) ادامه یافت.

,

تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: در ۱۳ آبان که سفارت آمریکا به جاسوس خانه تبدیل شده بود و اطلاعات کشور به بیرون داده می شد، بازهم دانشجویان با حضور به موقع خود این لانه جاسوسی را تسخیر کردند و ثابت کردند این قشر پرتلاش و پویا در هر برهه ای از زمان کاملا آگاه و بیدار است.

,

یاسینی کیا عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، در دوران دفاع مقدس دانشجویان زیادی از دانشگاه های مختلف برای دفاع از ارزشها راهی جبهه ها شدند و این بار در سنگر دیگری تلاش نمودند تا جایی که سه هزار دانشجو در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، در واقع مهمترین پیام اقدامات دانشجویان از قبل انقلاب تاکنون این بوده که هر جایی نیاز باشد مانند دوران دفاع مقدس، جان می دهند، هر جایی نیاز باشد مانند ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ علیه ظلم فریاد می زنند و در مقاطعی که نیاز باشد اقدامات لازم را انجام می دهند.

,

نقش مهم دانشجویان در گام دوم انقلاب

, نقش مهم دانشجویان در گام دوم انقلاب, نقش مهم دانشجویان در گام دوم انقلاب,

وی با اشاره به نقش دانشجویان در گام دوم انقلاب، بیان کرد: علم و پژوهش لازمه تداوم انقلاب اسلامی ایران است و انقلاب فرهنگی و علمی در گام دوم انقلاب نقش مهمی دارد و با توجه به شعار سال، دانشجویان و نخبگان در شرکت های دانش بنیان می توانند اثرگذاری داشته باشند.

,

تحلیلگر سیاسی، فضای مجازی را تاثیر گذار در افکار و رفتار جوانان برشمرد و گفت: سه سال آموزشها به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود و دشمن در این مدت تلاش کرد تا با استفاده از فرصت فضای مجازی برای تاثیرگذاری در افکار جوانان استفاده نماید.

,

یاسینی کیا خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر که رخ داد، نقش فضای مجازی به خوبی مشاهده می شد که دشمن از این فرصت برای ضربه به کشور استفاده می کند و سعی کردند تا با متشنج کردن فضای دانشگاه ها، آنها را به سمت تعطیلی ببرند ولی حضور آگاهانه دانشجویان سبب شد تا توطئه دشمن خنثی شود.

,

, ,

دشمن در فضای مجازی، ذهن ها را هدف قرار داده است

, دشمن در فضای مجازی، ذهن ها را هدف قرار داده است, دشمن در فضای مجازی، ذهن ها را هدف قرار داده است,

مهدی اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: جریان دانشجویی با توجه به خاستگاهی که در دانشگاه و تاثیرگذاری که این قشر دارد، به قبل از انقلاب برمی گردد چرا که دانشگاه جایگاه علمی و اثرگذاری زیادی در جامعه دارد و دشمن چنین مراکزی را در نظر دارد تا بتواند تسلطی بر افکار آنها داشته باشد و جریان سازی کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نقش دانشجویان در قبل از انقلاب هم بسیار پررنگ بوده و در این فضا دانشجو باید آگاهانه رفتار کند چرا که تفکرات دانشجو می تواند اثرگذاری زیادی نه فقط در محیط دانشگاه بلکه در جامعه داشته باشد و اگر مسائل را به خوبی متوجه شود می تواند جریان ساز باشد و در غیر این صورت نتیجه عکس می دهد.

,

اسماعیلی گفت: امروز شاهد تاثیرگذاری این فضا و سواستفاده دشمن هستیم و هدف دشمن انحراف دانشجو از مسیر درست بوده و توطئه دشمن این است که با جریان سازی هایی که در فکر خود دارد بتواند به هدفش برسد ولی دانشجویان باید با آگاهی کامل و فهم دقیق مسائل را تجزیه و تحلیل کند تا به نتیجه خوبی دست یابد.

,

وی بیان کرد: امروز فضای جنگ از حالت فیزیکی به فضای نرم افزاری و رسانه ای تبدیل شده است، روزگاری دانشجو را با تیرهای خفته در تفنگ به شهادت می رساندند مانند ۱۶ آذر که چند نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند و امروز همان تفنگ ها در قالب فضای مجازی و با هدف قرار دادن ذهن دانشجو مسلح شده است.

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: جنگ امروز بسیار پیچیده تر است و با بصیرت و آگاهی بخشی می توان کاری کرد که دچار اشتباه نشویم، لذا محیط بیدار دانشجویی آماده است و تلاش دشمن در این راستا بیهوده می باشد.

,

دانشجویان انقلابی همیشه احساس تکلیف می کنند

, دانشجویان انقلابی همیشه احساس تکلیف می کنند, دانشجویان انقلابی همیشه احساس تکلیف می کنند,

امیر علی حیدر امیری تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: در تمام کشورها و در تمام زمانها دانشجو بیدار بوده و به عنوان یک فعال اجتماعی در جامعه نقش آفرینی می کند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانشجویان یکی از بازوان و یاران امام(ره) برای پیروزی انقلاب بودند و بعد از جنگ نیز دانشجویان انقلابی احساس تکلیف می کردند تا بتوانند نقش خود را به درستی نشان دهند.

,

وی افزود: دشمن می داند که یکی از ابزارها برای اثرگذاری، ذهن دانشجویان است و از همین رو در قالب گروه ها و انجمن ها و رسانه یا هر فرصتی دیگر برای انحراف افکار دانشجویان استفاده می کند لذا سعی دارد تا روی دانشجو سرمایه گذاری کند و اهداف خود را از این طریق بتواند اجرا کند ولی قشر دانشجو با آگاهی و بیداری اجازه نمی دهند این توطئه ها اجرایی شود.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تصریح کرد: در حوادث اخیر درصد اندکی تحت تاثیر القاء و افکار دشمن قرار گرفتند ولی نیاز است که جهاد تبیین، روشنگری و آگاهی در این زمینه افزایش یابد و واقعیت ها برای دانشجویان بازگو شود البته برای این مهم می توان از کرسی های آزاد اندیشی استفاده کرد.

,

امیری با اشاره به تقارن اربعین شهدای شاهچراغ و روز دانشجو افزود: روز دانشجو به این دلیل نامگذاری شد که در چنین روزی دانشجویان در اعتراض به اقدامات رژیم پهلوی و سفر نیکسون قیام کردند، در واقع زمانی دشمن دانشجو را به رگبار می بست و امروز خانواده ها را به رگبار می بندد و این نشان می دهد که دشمن همان دشمن است و همیشه برای ضربه از هر فرصتی استفاده می کند.

,

وی بیان کرد: در گرامیداشت چهلم شهدای شاهچراغ لازم است که دانشجویان روشنگری کنند و دشمن هر جا فرصتی برایش مهیا شده به هر بهانه ای سعی کرده تا دشمنی خود را نشان دهد و در حوادث اخیر، بازهم نقاب از چهره آنها برداشته شد.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: آنچه سبب می شود که خیانت، خباثت، توطئه و فتنه دشمن خنثی شود، بصیرت است و هرچه بصیرت افزایش یابد این توطئه ها اثری ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه