اخبار داغ

رییس دیوان عدالت اداری:

رسیدگی در شعب بدوی و تجدیدنظر از ۲۵۰ روز به ۱۰۰ روز رسیده است

رسیدگی در شعب بدوی و تجدیدنظر از ۲۵۰ روز به ۱۰۰ روز رسیده است
رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه دیوان عدالت نظیر ندارد گفت: به لحاظ کمبود کادر قضایی در این حوزه مردم انتظار دارند مدت زمان رسیدگی ها به کمترین زمان کاهش یابد. قبلا رسیدگی ها در شعب بدوی و تجدیدنظر بیش از ۲۵۰ روز بود الان به ۱۰۰ روز رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حکمتعلی مظفری  رییس دیوان عدالت اداری در همایش چهلمین سالروز تاسیس دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری به منظور رسیدگی به شکایات  و تظلمات مردم از دستگاه‌های دولتی  تشکیل شده است.‌

وی افزود:  دیوان عدالت  در سال ۶۱ به دستور امام (ره)  و  به ریاست آیت الله امامی کاشانی تشکیل شد و امروز بیش از ۴۰ سال است که مردم از خدمات این مجموعه پر افتخار و خدوم استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: یکی از کارهای مهم در این دوره که در حال تکمیل است توجه به استفاده از ظرفیت های الکترونیکی کشور است و قوه قضاییه در این زمینه پیش قدم بوده است. امروز  تمام مراحل دادرسی اعم از صف شکایات و دریافت شکایات در مرحله بدوی و تجدیدنظر ، الکترونیکی است و در اختیار مردم است تا بتوانند شکایات خود را در دیوان مطرح کنند.

مظفری ادامه داد: میانگین اوقات رسیدگی در مرحله بدوی و تجدیدنظر کمی بیشتر از سه ماه است. سرانه ارجاعات به همکاران قضایی سه برابر آن چیزی است که قوه قضاییه به عنوان موظفی تعریف کرده است و نیازمند توجه مسئولان قوه قضاییه در جهت تامین کادر قضایی دیوان عدالت است. زیرا علی رغم همه اتفاقات خوب ما در این حوزه شاهد اطاله نسبی هستیم.

وی از دستور ریاست قوه قضاییه  و دستور معاون اول قوه قضاییه در جهت تامین کادر اداری تشکر کرد و گفت: این امر مصوب شده و ان‌شاءالله تا قبل از پایان سال تعداد نیرویی که در دیوان عدالت قول دادند تامین شود.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت نظیر ندارد گفت: علی رغم همه اقداماتی که در حوزه پیشگیری می شود اما در عین حال ما شاهد این هستیم که به لحاظ کمبود کادر قضایی در این حوزه مردم انتظار دارند مدت زمان رسیدگی ها به کمترین زمان کاهش یابد. قبلا رسیدگی ها در شعب بدوی و تجدیدنظر بیش از ۲۵۰ روز بود الان به ۱۰۰ روز رسیده است.


وی در پایان گفت: ۱۷ شاخص مورد توجه است  اعم از عدم تناقض در دادنامه، تطابق داشتن رای با خواسته و... . یکی از مواردی که در ارزیابی ها به عنوان شاخص بود ارزیابی کمی بود که مورد توجه قرارگرفته است. از حیث ارزیابی مدیریتی هم  ۱۲ شاخص مورد نظر بازرسین قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه