اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

خبر خوشی که داوطلبان جامانده را شوکه کرد!/ افزایش هزینه ثبت نام برای جاماندگان آزمون دکتری

خبر خوشی که داوطلبان جامانده را شوکه کرد!/ افزایش هزینه ثبت نام برای جاماندگان آزمون دکتری
در پی درخواست‌های مکرر متقاضیان جامانده برای ثبت نام آزمان دکتری، سبب شد تا فرصتی تحت عنوان «ثبت نام با تاخیر» به آنها داده شود اما داوطلبان در هنگام ثبت نام با افزایش هزینه ثبت نام روبه رو شدند،چرا که هزینه خرید کارت ثبت نام مبلغ ۶۲۸ هزار تومان اعلام شده است.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph. D) سال ۱۴۰۲ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، در روزهای ۲۲ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۱ انجام شد و در پی درخواست‌های مکرر متقاضیان مجددا مهلتی جدید برای ثبت نام داوطلبان جامانده تعیین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

موضوع زمانی جالب می‌شود که ثبت نام اولیه آزمون نیمه‌متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph. D) سال ۱۴۰۲ در فرصت اولیه براساس مصوبه هیئت دولت ۳۷۸ هزار تومان اعلام شد و حالا در ثبت نام با تاخیر هزینه خرید کارت مبلغ ۶۲۸ هزار تومان اعلام شده است که این عدد بیش از هزینه‌ای‌ است که در ثبت نام اولیه از داوطلبان کنکور دکتری نیمه متمرکز سال جاری دریافت شده است.

,

افزایش هزینه ثبت نام برای داوطلبان جامانده در  آزمون دکتری براساس قانون است!

,

افزایش شوکه کننده هزینه ثبت نام در حالی صورت می‌گیرد که حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگویی درباره علت افزایش هزینه «ثبت نام با تاخیر» دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: این افزایش هزینه ثبت نام با تاخیر آزمون‌ها جزو آیین نامه سازمان سنجش آموزش کشور است که مربوط به ثبت نام با تاخیر می‌شود. در واقع زمانی که داوطلب ثبت نام با تاخیر انجام می‌دهد، تعرفه‌ای به هزینه اولیه اضافه می‌شود و این اقدام ما کاملا در چارچوب قانون بوده است.

مروتی درباره عواملی که موجب افزایش هزینه در فرصت مجدد ثبت نام می‌شود، گفت: به هر حال سیستم‌ها بسته شده است و باید دوباره راه اندازی و باز شوند آن هم برای یک عده خاص که جامانده‌اند و این افزایش هزینه به خاطر همین روند است. افزایش هزینه در ثبت نام با تاخیر برای همه مقاطع وجود دارد و تنها مربوط به آزمون دکتری نیست.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه علاوه بر فرصت اولیه ثبت نام آزمون‌ها همیشه مهلت مجدد و تمدیدی بلافاصله برای داوطلبان جامانده لحاظ می‌شود، ادامه داد: در زمانی که خودمان بعد از مهلت اولیه به مدت یک هفته تمدید مهلت ثبت نام تعیین می‌کنیم، هزینه ثبت نام اضافه نمی‌شود، اما وقتی به دلیل درخواست‌های متعدد علاوه بر تمدید اولیه، مجددا فرصتی برای ثبت نام تعیین می‌کنیم، مثل موردی که در کنکور دکتری اشاره کردید، امکان اضافه شدن هزینه ثبت نام براساس آیین نامه و قانون وجود دارد. کسی که از فرصت‌هایی که گذاشتیم استفاده نکرده و جامانده به هر حال باید یک هزینه‌ای را متحمل شود، چرا که از فرصتی که برای او تعیین کردیم و دوبار هم این کار صورت گرفته، استفاده نکرده است.

,
,
,
,
,

هزینه اضافی فعال سازی مجدد سامانه ثبت نام آزمون!

,

هزینه اضافی فعال سازی مجدد سامانه ثبت نام آزمون!

,

هزینه اضافی فعال سازی مجدد سامانه ثبت نام آزمون!

,

محمدحسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲، گفت: فعال سازی مجدد سامانه ثبت نام آزمون با تاخیر منجر به هزینه اضافی شد و در سال جاری نیز با توجه به مصوبه هیئت دولت مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به هزینه ثبت نام با تاخیر اضافه شد.

,

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: برای برگزاری این آزمون، فعالیت‌های بسیاری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و بر همین اساس هزینه‌های ثابت و متغیر این آزمون با توجه به حجم فعالیت‌ها و تورم موجود به صورت پله‌ای افزایش یافته است. درخواست افزایش هزینه ثبت‌نام آزمون‌ها بر اساس بهای تمام شده فعالیت‌های آزمون از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و با توجه به ضرورت افزایش کیفیت اجرای آزمون‌ها مورد موافقت قرار گرفت.

,

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های متفاوت از سوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سازمان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود که برای داوطلبان مشهود نیست و می‌توان به جرأت اذعان کرد که میانگین هزینه هر داوطلب آزمون دکتری با توجه به ۲۴۱ کدرشته امتحانی، حداقل دو برابر مبلغی است که از داوطلبان این آزمون هنگام ثبت نام دریافت می‌شود زیرا هرچه تنوع رشته‌ها بیشتر می‌شود خدمات بیشتری برای برگزاری آزمون مورد نیاز است.

,

حاجیلو با اشاره به استفاده سازمان از سرویس‌های حمل و نقل زمینی و هوایی برای ارسال و بازگشت محموله سؤالات شامل دفترچه و پاسخنامه، گفت: افزایش هزینه های مختلف از جمله حمل و نقل نیز در افزایش تعرفه‌ها تاثیر دارد. در قانون به دولت اجازه داده شده تا هزینه‌های مورد نیاز برای خدمت به متقاضیان آزمون و از محل همان درآمد تامین شود و درصدد هستیم تا هزینه‌های اداری را به نفع داوطلب کاهش دهیم اما برخی از فرایندها برای حفظ و افزایش سلامت آزمون، بسیار ضروری است.

,

به گزارش دانا؛ اضافه شدن هزینه ثبت نام براساس آیین نامه و قانون بوده و مسئولان معتقد هستند کسی که از فرصت‌های گذاشته شده استفاده نکرده باید یک هزینه‌ اضافه را متحمل شود، چرا که از فرصتی که برای او تعیین شده استفاده نکرده است. بسیاری از داوطلبان جامانده از تمدید ثبت نام بسیار خوشحال شدند، اما در نهایت از افزایش ۲۵۳ هزار تومانی شوکه شدند و از ثبت نام امتناع کردند!.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه