اخبار داغ

در گفت‌وگوی تفصیلی با رئیس دانشگاه لرستان مطرح شد؛

۱۶ آذر روز تقابل و مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی/ پیشرفت‌های کشور دشمن را هراسان کرده است

۱۶ آذر روز تقابل و مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی/ پیشرفت‌های کشور دشمن را هراسان کرده است
نظری گفت: دشمن برای انحراف افکار، فضای مجازی را به تسخیر خود کشانده و حماسه ۱۶ آذر نماد استکبارستیزی و ایستادگی در برابر نظام سلطه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ۱۶ آذر یادآور حماسه‌ای تاریخی و به یادماندنی است که دانشجویان از خودگذشتگی، ایثار و استکبارستیزی را به دنیا نشان دادند، روز دانشجو نماد آزادگی و استکبارستیزی است که در چنین روزی قشر فعال جامعه، مبارزه با استکبار را فریاد زدند و با نثار جان خود این روز را در تاریخ ثبت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

بدون شک روز دانشجو فرصتی برای تکریم مقام دانشجویانی است که همواره در طول تاریخ نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و برای کسب علم و دانش و پیشرفت ایران اسلامی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

,

در همین راستا گفت‌وگویی با علی نظری رئیس دانشگاه لرستان با موضوع روز دانشجو و نقش این قشر جامعه در پیشبرد اهداف صورت گرفته است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

,

مبنای اصلی روز ۱۶ آذر چیست؟

, مبنای اصلی روز ۱۶ آذر چیست؟,

مبنای ۱۶ آذر که به روز دانشجو نامگذاری شده در حقیقت همان مبنای قرآنی است که به ما آموخته است با استکبار و مستکبر مبارزه شود، مبنای این تفکر همان مبارزه موسی‌های زمان با فرعونیان است، فرعونی که در زمین برای مردمانش چیزی جز تباهی، هلاکت و کشتار به ارمغان نمی‌آورد.

,

دانشجوی ما اینگونه می‌اندیشد که با استکبار و طاغوت زمان خود مبارزه کند و گرامی‌داشت ۱۶ آذر، گرامی‌داشت روزی است که به جهانیان یادآوری کنیم که باید در برابر مستکبرین و ظالمان ایستاد و این همان ماموریتی است که خداوند از انسان خواسته است.

,

مهمترین پیام تقارن اربعین شهدای شاهچراغ با روز دانشجو چیست؟

, مهمترین پیام تقارن اربعین شهدای شاهچراغ با روز دانشجو چیست؟,

تقارن اربعین شهادت شهدای شاهچراغ با روز دانشجواین نکته را به همراه دارد که همیشه باید هوشیار باشیم چرا که فرعونی که پسران دوران حکومت خود را جلوی چشمان مادرانشان می‌کشت، امروز نیز همان فرعونیان به شکلی دیگر دشمنی می کنند و هر جایی و به هر بهانه ای که بتوانند کودکان را به رگبار می بندند و دیدیم که در حادثه ترویستی شاهچراغ به هیچ کسی رحم نکرده و کودکان و خانواده ها را هم نشانه گرفته بودند.

,

چرا دشمن در فضای مجازی جوانان را هدف قرار داده است؟

, چرا دشمن در فضای مجازی جوانان را هدف قرار داده است؟,

باید هوشیار باشیم تا ذهن، زبان، عقول و خردمان را دشمن تصرف نکند چرا که امروز دشمن، فضای مجازی را به تسخیر خود کشانده و برای انحراف فکرها از آن استفاده می کند.

,

۱۶ آذر یوم اله است، روز مبارزه با استکبار و باید این مهم برای دانشجویان تبیین و بازگو شود، باید دانشجویان ما زمان شناس باشند و به خوبی بدانند دوست و دشمن کیست، دشمن کسی است که فقط خود را می بیند و هدفش این است که همه دنیا ضعیف باشند تا او توانا نشان داده شود یعنی همان تفکر فرعون و امروز دشمن با تحریم و فتنه و تلاش برای جلوگیری از پیشرفتها می خواهد سد و مانعی برای پیشرفت اهداف شود در حالی که این خیال دشمن هیچگاه محقق نخواهد شد.

,

امروز کار دشمن این است که حق و باطل را در هم می آمیزد، سعی می کند راه غلط و درست را وارونه نشان دهد و لازم است دانشجویان با تحقیق و آگاهی بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند البته دانشجوی تراز انقلاب همیشه بیدار است و می داند که چگونه باید تحلیل کند، می داند که هرگاه دشمنان در فضای مجازی و ماهواره ها خبری را اعلام کردند ابتدا باید تحقیق کند و بداند که دشمن با چه هدفی دست به انتشار چنین اخباری می زند.

,

در این برهه از زمان، رسالت اصلی دانشجویان چیست؟

, در این برهه از زمان، رسالت اصلی دانشجویان چیست؟,

دانشجوی انقلابی کسانی هستند که حق و باطل را از هم تشخیص می دهند و ۱۶ آذر روز مقابله با نظام سلطه است که در چنین روزی دانشجویان در برابر نظام سلطه ایستادند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و این روز را تا همیشه تاریخ به یادگار گذاشتند.

,

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانشجویان راهی جبهه های حق علیه باطل شدند تا در شرایطی که کشور نیاز به مدافع داشت بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند و همانطور که دیدیم دانشجویان در عرصه دفاع از وطن و ارزشها در هشت سال جنگ تحمیلی به خوبی درخشیدند.

,

امروز دانشجویان کشور در تراز انقلاب می درخشند و با قلم و فکر و علمشان در خدمت وطن هستند و برای سربلندی و اقتدار روز افزون کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه