اخبار داغ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان خبر داد‌؛

رتبه ۹ استان زنجان در جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

رتبه ۹ استان زنجان در جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه ۵۶ هزارو ۶۰ نفر عضو صندوق بیمه کشاورزان استان هستند گفت: استان زنجان رتبه ۹ در جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در کشور را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمد اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک روز بیمه اظهار داشت: بیمه تنها ابزاری است که می‌توان به واسطه آن ابزار آینده را تا حدودی تضمین کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: یکی از ضروریات بلاشک زندگی امروز ما بیمه است، چراکه افراد با مبالغ پایین خود را در مقابل آسیب‌ها، خطرات، از کارافتادگی بیمه می‌کنند. 

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه امروزه برخی از سازمان‌ها به طور تخصصی بر روی بیمه تمرکز کرده‌اند، گفت: قطعا تمام افرادی که به سنین بلوغ می‌رسند با مسئله بیمه درگیر هستند.

,

وی عنوان کرد: مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی دولت موظف به ارائه سه لایه خدمات به مردم است. لایه اول سطح حمایتی ۱۰۰ درصدی است که برای این کار مجموعه‌هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد برای افرادی که هیچ گونه توانایی مالی ندارند خدمات ارایه می‌دهند.  

,

اسماعیلی ادامه داد: لایه دوم نیز شامل بیمه اجتماعی است و افراد تمایل دارند در سنین کار قسمتی از درآمد خود را در اختیار صندوق‌های بیمه قرار دهند تا در سنین بازنشستگی با مبالغ بالاتری بتوانند مستمری یا حقوق دریافت نمایند.

, بیمه,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه مجموعه بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۴ آغاز به کار کرده است گفت: تاکنون در سطح کشور یک و نیم میلیون نفر عضو فعال صندوق شده‌اند.

,

وی با اشاره به اینکه مخاطب صندوق به طور خاص قشر مولد را شامل می‌شود گفت: به عبارتی جمعیت عظیم مولد در روستاها تا قبل از سال ۸۴ از مسئله بیمه محروم بودند اما ساختار نظام تصمیم گرفت تا چتر بیمه‌ای بر سر این افراد نیز گسترده شود.

,

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از تفاوت‌های این صندوق با سایر صندوق‌های بیمه؛ اختیاری بودن عضویت در صندوق است، افزود: این امر صندوق را به سمت بخش خصوصی سوق می‌دهد به عبارتی باید این مجموعه به سمت چابک‌سازی حرکت کند و در کنار آن در جذب افراد برای بیمه پردازی تلاش نماید.

,

وی با بیان اینکه باید با تشویق، مردم را به سمت بیمه اجتماعی کشاورزان سوق داد، اذعان کرد: نباید اجباری برای بیمه کردن افراد واجد شرایط؛ انجام گیرد.

,

عضویت ۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان

, عضویت ۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان, عضویت ۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان,

اسماعیلی با اشاره به تعداد کل اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان گفت: ۵۶ هزارو ۶۰ نفر عضو صندوق هستند و به ۵ هزارو ۲۳۳ نفر نیز مستمری پرداخت می‌شود.

,

وی با اشاره به وجود ۳۶ هزارو ۷۸۹ نفر بیمه پرداز فعال حال حاضر صندوق در استان خاطر‌نشان کرد: تعدادی از افراد نیز در طول سالیان از صندوق منفصل شده‌اند اما باز عده‌ای دوباره برگشته و در حال بیمه پردازی مجدد هستند.

,

, ,

بهره‌گیری اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از خدمات درمانی بیمه سلامت

, بهره‌گیری اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از خدمات درمانی بیمه سلامت, بهره‌گیری اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از خدمات درمانی بیمه سلامت,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خدمات درمانی کاملا با هماهنگی و همکاری مجموعه بیمه سلامت انجام می‌شود، به عبارتی تمامی افرادی که عضو این صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند به طور خودکار از مزایای درمانی صندوق بیمه سلامت بهره می‌برند.

,

وی در خصوص نقل و انتقال سوابق نیز یادآور شد: بین صنادیق بیمه؛ نقل و انتقال تبدیل به قانون شده است و جزو مزایایی است که کاملا به نفع مردم است به صورتی که اگر فردی یک سال سابقه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان داشته باشد بدون هیچ محدودیتی می‌تواند این سابقه را به سایر صندوق‌ها انتقال نماید.

,

اسماعیلی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته علاوه بر ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از سایر اصناف نیز عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان شده‌اند، اذعان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت‌خانه‌هایی همچون میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و وزارت مسکن انجام شده است.

,

وی ادامه داد: مطابق با تفاهم نامه توانسته‌ایم برخی اصناف را زیر چتر این صندوق بیمه بیاوریم.

,

اسماعیلی با اشاره به اینکه از قشر رانندگان استان ۳ هزار و ۸۷۹ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند، خاطر‌نشان کرد: در سال جدید ۲۶۰ راننده به عضویت صندوق اضافه شده‌اند.

,

وی با بیان اینکه ۵۱۰ نفر از اقشار مولد یعنی فرشبافان نیز عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان را دارند، ابراز داشت: امسال ۱۱۸ فرشباف جدید به عضویت صندوق درآمده‌اند.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه تعداد عشایر استان پایین است، گفت: ۴۱۸ نفر از عشایر استان عضو صندوق هستند و امسال نیز ۱۲ نفر از عشایر به جمع اعضای صندوق پیوسته‌اند.

,

وی با اشاره به جذب ۲ هزارو ۳۰۰ نفر بیمه شده جدید تا پایان آبان ماه جاری به صندوق، تصریح کرد: جذب افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸.۳ درصدی داشته است.

,

اسماعیلی گفت: میانگین سطح بیمه پردازی صندوق اجتماعی کشاورزان در استان زنجان ۶.۶ است به عبارتی از ۸ سطح بیمه پردازی این رقم در استان ۶.۶ بوده است که نشان می‌دهد باید تشویق به سمت بیمه پردازی سطح ۸ انجام شود تا حقوق و مزایای بیشتری بعد از بازنشستگی به افراد تعلق گیرد.

,

, ,

رتبه ۹ استان زنجان در پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان

, رتبه ۹ استان زنجان در پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان, رتبه ۹ استان زنجان در پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان,

وی با بیان اینکه میانگین سن بیمه پردازان این صندوق ۳۵ سال است، اذعان کرد: نرخ پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان استان نیز ۳۰.۷ درصد است و استان زنجان در این امر رتبه ۹ کشور را به خود اختصاص داده است.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۱۶۰ هزار نفر شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را دارند، گفت: ۳۰ درصد این افراد عضو صندوق شده‌اند که نشان می‌دهند در استان اقدامات مثبتی در راستای جذب افراد انجام شده و در حال انجام است.

,

وی با بیان اینکه در شهرستان خدابنده و زنجان استقبال مردم از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بالا است، افزود: با این وجود شهرستان طارم دارای کم‌ترین درصد جذب شدگان به این صندوق بیمه را دارد که این امر علل متعددی دارد که یکی از علل آن ضعف در اطلاع‌رسانی می‌تواند باشد. 

,

فعالیت ۳۸ کارگزاری در استان زنجان

, فعالیت ۳۸ کارگزاری در استان زنجان, فعالیت ۳۸ کارگزاری در استان زنجان,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد کارگزاری‌ها به تناسب جمعیت و دهستان تقسیم شده است، یادآور شد: تعداد کل کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان ۳۸ کارگزاری فعال است. 

,

فارغ‌‌التحصیلان رشته‌ کشاورزی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شوند

, فارغ‌‌التحصیلان رشته‌ کشاورزی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شوند, فارغ‌‌التحصیلان رشته‌ کشاورزی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شوند,

وی تاکید کرد: تمام فارغ‌التحصیلان رشته های کشاورزی نیز می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند و محدودیتی در این راستا وجود ندارد.

,

اسماعیلی با بیان اینکه مطابق با آخرین آمار ۸۶ هزار نفر در استان زنجان فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر هستند، گفت: این افراد در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال هستند که باید بیمه شوند و در تلاش برای افزایش جذب این افراد با تمام محدودیت‌ها و مشکلات موجود هستیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه