اخبار داغ

مشکلی که همت مسئولان را می‌طلبد؛

معضل کمبود آب آشامیدنی در برخی مدارس روستایی گلباف

معضل کمبود آب آشامیدنی در برخی مدارس روستایی گلباف
کمبود آب آشامیدنی و بهداشتی در برخی از مدارس روستایی گلباف مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به بار آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ دغدغه و چالش های بی آبی در مدارس مشکلات بهداشتی برای دانش آموزان روستایی به بار آورده است، علاوه بر اینکه مدارس از آب آشامیدنی سالم محروم هستند، نبود آب در سرویس های بهداشتی اثرات سوء بر بهداشت فردی دانش آموزان ایجاد کرده است.

در خیلی از مدارس روستاهای گلباف خبری از آب آشامیدنی و بهداشتی نیست؛ یکی از مشکلات ناشی از کمبود آب در مدارس روستایی، نبود آب در سرویس های بهداشتی است که معضلی برای بهداشت فردی دانش آموزان فراهم کرده است.

زهرا امیری شهروند گلبافی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با وجود اینکه در اکثر مدارس سیستم لوله کشی، دستشویی مجزا، آبخوری، سرویس بهداشتی موجود است اما نبود آب اثرات این امکانات در مدارس را بی حذف کرده و بیماری های بوجود آورده است.

اکبر احمدی شهروند گلبافی گفت: دانش آموزان معمولا پنج تا شش ساعت از روز بطور مستمر در فضای مدرسه می گذارند، معمولا در طول این مدت هم نیاز به آب آشامیدنی و هم سرویسهای بهداشتی دارند، نبود آب سالم شرب در مدارس موجب شده تا دانش آموزان آب آشامیدنی مصرفی خود را از منزل به همراه بیاورند.

مهدی طلوعی معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش منطقه گلباف در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به مشکلات عدیده در تامین آب آشامیدنی و عدم دسترسی دانش آموزان مدارس روستایی به آب شرب، با پیگیری از سوی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه گلباف و مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان با تامین اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال مشکل کم آبی در مدارس روستایی منطقه گلباف با خرید و تجهیز مدارس به پمپ و مخزن آب رفع شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه