اخبار داغ

به بهانه ۱۶ آذرماه؛

سیستان و بلوچستان چند دانشجوی شهید تقدیم انقلاب کرد؟

سیستان و بلوچستان چند دانشجوی شهید تقدیم انقلاب کرد؟
شهدای دانشجو و دانشگاهی برگ‌های زرین دانشگاه‌ها در دفاع مقدس هستند، برگزیدگانی که از سنگر علم و دانش در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، از کیان این مرز و بوم دفاع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، نام‌ها هویت‌ها را می ‌سازند و هرچه هویت‌ها با شکوه‌تر و معنادارتر باشند نام‌های ماندگارتری خواهند ساخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


دانشجو و شهید دو نام از نام‌های زیبا و مقدس‌ هستند که اگر این دو کلمه در کنار هم قرار گیرند ترکیب شهدای دانشجو را می‌سازند همان هایی که وقتی احساس کردند باید جبهه و سلاح‌ها را عوض کنند درس و دانشگاه را رها کرده و به سوی جبهه‌ها و کلاس‌های درس عشق و ایثار رفتند و خون پاک خویش را نثار نهال نوپای انقلاب کردند.

دانشجویانی که جنبش اصیل دانشجویی را ترتیب و نقش بزرگی در دفاع از میهن خویش ایفا کردند؛ آنانی که پس از دوران دفاع مقدس نیز در صحنه‌های سازندگی حضور داشتند و عرصه‌های صنعت، فرهنگ و علم را تا به امروز با گام‌هایشان استوار کردند.

 ۱۶ آذر در تقویم زرین کشور روز دانشجو نامگذاری شده؛ در واقع این روز به یاد سه دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی آن هم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت در روز ۲۴ آذرماه سال ۸۷ تاریخچه‌ای از این واقعه بیان کردنده و فرمودند: "جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه ی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا ۱۶ آذر در همه ی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است."

با تمام این تفاسیر اما چنین روزی یادآور جان باختن متفکران و جوانانی است که در مقابل ظلم ایستادند و با خون، قلم و اندیشه خود، به جهان راه درست مبارزه با استکبار جهانی که در راس آن آمریکای جنایتکار، دست نشانده ها و مزدوران داخلی و خارجی آن است، نشان می دهد.

حال مسیری که امروز پیش روی دانشجویان قرار دارد و مسئولیتی که بر عهده دانشجویان امروزی است سنگین تر از مسئولیت دانشجویان شهید ۱۶ آذر است؛ چرا که امروز دشمنان ایران اسلامی و مزدوران آنان در همه عرصه ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دینی و اعتقادی هجمه های گسترده ای را بر جامعه وارد می کنند و هدف آنان آسیب و ضربه به تمامیت ایران اسلامی است.

موسی زنجانی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شهید و شهادت منشأ تحرک و تولید فرهنگ است، بیان کرد: ایران قوی با دستان توانمند دانشجویان غیرتمند، متفکر، باایمان، دلسوز و انقلابی رقم می خورد، این در حالیست که آمریکا به دنبال تخریب بوده و می خواهد به جای شکل‌گیری ایران قوی یک ایران تخریب شده ببیند؛ خیال باطلی که آرزوی تحقق آن را به گور خواهد برد چرا که جوانان این مرز و بوم امروز با الگوگیری از سیره و منش شهدا مسیر انقلاب را ادامه می دهند.

وی افزود: روز دانشجو نماد دشمن شناسی، بصیرت، حق طلبی و بلوغ اندیشه جوانان، روز مقابله با استکبار جهانی و دفاع از عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

این مسئول سهم شهدای دانشجو از دوران دفاع مقدس و حوادث تروریستی را 41 شهید عنوان کرد و گفت: مهمترین وظیفه امروز جوان مسلمان امر به معروف، کسب دانش، روشنگری و اطاعت از ولایت فقیه است.

به گفته زنجانی؛ وظیفه همگان حرکت در مسیر تداوم راه شهیدان است و باید همه تلاش خود را برای اعتلای آرمان‌ها و اهداف شهدا به کار بگیریم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه