اخبار داغ

فقر زیرساخت‌ها در جنوب شرق کشور بیداد می‌کند؛

جوان‌ترین استان کشور محروم از زیرساخت‌های ورزشی مناسب

جوان‌ترین استان کشور محروم از زیرساخت‌های ورزشی مناسب
سیستان و بلوچستان در حالی یکی از جوان ترین استان های کشور محسوب می شود که از لحاظ زیر ساخت های ورزشی در محرومیت به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، امروز ورزش به عنوان یک پدیده بسیار مهم در حوزه های مختلف سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه کشورها قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

ورزش و تحرک جسمانی برای داشتن سلامتی، نشاط و شادابی امری ضروری بوده و باید این مقوله مهم در کنار سایر فعالیت ها قرار گیرد تا جامعه ای سالم با نشاط داشته باشیم.
 
سیستان و بلوچستان، استانی کاملا ورزشی است به طوری که بیشتر مردم آن اعم از زن و مرد، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و بعضا بزرگسالان به ورزش علاقه مند هستند.
 
این استان با توجه به گستردگی و اقلیم متنوع خود استعدادهای فراوانی در رشته های مختلف ورزشی دارد که باید با برنامه ریزی درست این استعدادهای پنهان ورزشی را شناسایی و شکوفا کرد.
 
درپرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد درخشش ورزشکاران این دیار در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی بوده و هستیم، با همه این افتخارات در عرصه های ورزشی اما این استان به لحاظ زیر ساخت های ورزشی، توسعه لازم را دارا نیست.

سیستان و بلوچستان از نظر تامین زیرساخت‌های ورزشی فقیر است
 
عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از نظر تامین زیرساخت‌های ورزشی فقیر است از پیگیری سوال از وزیر ورزش و جوانان پیرامون نحوه توزیع امکانات و منابع ورزشی در مناطق محروم خبر داد.

وی در خصوص طرح سوال خود از وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: اهمیت نقش ورزش در سلامت جسم و روان بر کسی پوشیده نیست و قطعا فعالیت‌های ورزشی به صورت هدفمند می‌تواند آینده کشور را با نشاط و سلامت اجتماعی و قهرمان‌پروری رقم بزند.
 
درخشان بیان کرد: یکی از مهمترین عواملی که مانع از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین مانع گرایش به اعتیاد در نوجوانان و جوانان می‌شود ورزش و گسترش امکانات ورزشی است و این در حالی است که متاسفانه سیستان و بلوچستان از نظر تامین زیرساخت‌های ورزشی فقیر بوده و توسعه سرانه ورزشی در سراسر این منطقه بسیار پایین است به طوری که به معضل اساسی برای ورزشکاران و جوانان تبدیل شده است.
 
وی تصریح کرد: بنده در قالب تذکر کتبی در صحن علنی مجلس از وزیر ورزش و جوانان خواستم با توجه به اینکه حوزه انتخابیه‌ام در خصوص ورزش قهرمانی دارای جایگاه مناسبی است، انتظار می‌رود با توسعه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی زمینه فعالیت ورزشکاران و شناسایی استعدادهای ورزشی در این منطقه فراهم شود.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون نیز طرح سوالی از وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اینکه چه زمانی شاهد توزیع عادلانه امکانات و منابع ورزشی در مناطق محروم خواهیم بود، تا چه زمانی حوزه انتخابیه ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران به دلیل کمبود شدید فضای ورزشی و خوابگاهی باید میزبانی مسابقات استانی را از دست بدهند، سالن‌های مجموعه فرسوده شهید چمران تا چه زمانی باید از تجهیزات اولیه سرمایشی در گرمای طاقت‌فرسای منطقه محروم بی‌بهره باشند.
 
وی گفت: چرا ورزشکاران این خطه از وطن باید از حداقل‌‎های استاندارد در سالن‌های ورزشی بی‌بهره باشند را پیگیری می‌کنم و انتظار دارم که پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه کرده و راهکاری برای برون‌رفت از این معضل ارائه دهد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
, سیستان و بلوچستان از نظر تامین زیرساخت‌های ورزشی فقیر است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه