اخبار داغ

گزارشی از تلاش جوان بشرویه‌ای در عرصه جهاد اقتصادی؛

انتخاب کارآفرینی به جای کارمندی

انتخاب کارآفرینی به جای کارمندی
مدیر کسب و کار و تولیدکننده محصولات ارگانیک در شهرستان بشرویه است که با کارآفرینی در زمینه تولید و عرضه ادویه جات ارگانیک و ترکیبی توانسته است برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، "اقتصاد مقاومتی" واژه‌ای است که چند سالی می شود از سوی مقام معظم رهبری مطرح و نسبت به آن تاکیدات فراوانی شده است. کشور ما طی سالهای اخیر در زمینه‌های مختلف به پیشرفت های فراوانی رسیده اما در بحث اقتصاد هنوز نیاز به کار دارد و باید تلاش‌های مستمر و ادامه‌دار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

توانمندی اقتصاد کشور مسئله ای نیست که یک نفر یا گروهی خاص که صرفا مسئولیت دارند آنرا محقق کنند بلکه عرصه جهاد و جبهه اقتصادی مانند دوران دفاع مقدس نیازمند تلاش همه به ویژه مردم است و قرار نیست که کار خاص و عجیبی صورت گیرد هم اینکه در جنبه های مختلف با صرفه جویی، اشتغالزایی، تولید، حمایت از تولید داخل و خرید محصولات داخلی همت کنیم خود باعث برداشتن گام های بزرگی در اقتصاد مقاومتی است.

,

طی چند سال اخیر که کشور ما با ویروس منحوس کرونا درگیر شد بسیاری از کسب و کارها تعطیل و میزان درآمدها بسیار کاهش یافت و این شرایط وضعیت اقتصادی کشور را بیشتر تحت تاثیر سوء قرار داد.

,

اما در مقابل تمام این شرایط و مشکلات اقتصادی جوانان خوشفکر و با غیرت ایرانی نه تنها از پای ننشسته و تسلیم شرایط ایجاد شده نشدند بلکه با تلاش، همت و غیرت خود به فکر کارآفرینی افتاده و برای خود و حتی افراد دیگری نیز درآمدزایی کردند.

,

متن زیر حاصل گفت و گوی خبرنگار خاورستان، با جوانی اهل شهرستان بشرویه است که با ایجاد کسب و کاری نو برای خود و بیش از ۳۰ نفر دیگر کار آفرینی کرده است.

, خاورستان،,

محمد رضا پژمان، مدیر کسب و کار و فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: حدود چهار سال می شود در حوزه فروش و بازریابی ادویه جات ارگانیک فعالیت دارم.

,

وی افزود: فعالیت من در حوزه صنایع تبدیلی باغی، زراعی و محصولات ارگانیک است که صفر تا صد تمام محصولات را برای اینکه از خام فروشی جلوگیری شود به صورت مستقیم از کشاورز خریداری کرده بسته بندی و به بازار عرضه می کنیم.

,

مدیر کسب و کار بیان کرد: محصولات تولیدی ما برندهای مختلفی دارد و به صورت حضوری یا از طریق سایت به نشانی WWW.PEZHMANMARKET.IR به فروش می رسد.

,

اشتغالزایی برای ۳۵ نفر

, اشتغالزایی برای ۳۵ نفر, اشتغالزایی برای ۳۵ نفر,

پژمان با بیان اینکه محصولات تولیدی ما ادویه جات مختلف و به صورت ارگانیک است، عنوان کرد: حدود ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم در شهرهای دیگر به عنوان فروشنده با ما همکاری دارند.

,

وی اظهار کرد: در حوزه کارآفرینی و کسب و کار به صورت تخصصی ارائه مشاوره داشته، سطح کیفی بسته بندی ها را بالا برده و خدمات راه اندازی یک کسب و کار را به علاقه مندان ارائه می دهیم تا هزینه ها کاهش پیدا کند.

,

مدیر کسب و کار و تولید کننده محصولات ارگانیک گفت: مرکز فعالیت ما در شهرستان بشرویه است و به شهرهای دیگر کشور نیز ارسال محصول داریم و قرار است یک شعبه در بیرجند هم راه اندازی کنیم.

,

پژمان به مسائل اقتصادی و تحریم ها اشاره و بیان کرد: هیچ تحریمی روی ما تاثیرگذار نیست مگر تحریم داخلی و اگر این درست شود واقعا هیچ مشکلی نداریم.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر فروش محصولات ارگانیک شغل اصلی من است و اولویتم بر اشتغال نیروهایی است که به صورت مستقیم با ما همکاری دارند.

,

 مهندسی عمرانی که کارآفرین شد

,  مهندسی عمرانی که کارآفرین شد,  مهندسی عمرانی که کارآفرین شد,

این مدیر کسب و کار که فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است در مورد ارتباط رشته تحصیلی با کسب و کار فعلی اش، گفت: در حوزه کاری مرتبط با رشته تحصیلی ام مشغول بکار بودم اما به دلیل کاهش حجم کار به دلیل کرونا و مسائل اقتصادی و از طرفی چون به کارآفرینی علاقه داشتم در کنار کارم بحث کارآفرینی و مدیریت کسب و کار را دنبال کردم و در حال حاضر چند سالی می شود به عنوان کارآفرین در این حوزه مشغول بکار هستم در واقع این شغل به کار اصلی من از نظر شغلی و درآمدی تبدیل شده است.

,

پژمان در مورد برنامه های آینده کاری اش در حوزه صادرات، اظهار کرد: در بحث صادرات مستقیم محصولات ارگانیک نیز تلاش میکنیم که بتوانیم در آینده نزدیک شاهد این اقدام باشیم.

,

وی افزود: در بحث زرشک و آلوبخارا در زمینه فرآوری و تبدیل کردن به محصولاتی که ارزش افزوده داشته باشد اقداماتی را انجام داده ایم.

,

مدیر کسب و کار و تولید کننده محصولات ارگانیک ادامه داد: در بحث سبزیجات خشک نیز همه را به صورت ارگانیک تبدیل و به بازار عرضه کردیم.

,

جوانان خودشان به فکر اشتغالزایی باشند

, جوانان خودشان به فکر اشتغالزایی باشند, جوانان خودشان به فکر اشتغالزایی باشند,

پژمان خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاهی که در پی استخدام و مشاغل دولتی هستند، بیان کرد: زندگی همیشه یکتواخت نخواهد بود خیلی بالا و پایین دارد اگر برنامه و پلن B برای زندگی نداشته باشیم شاید برای موارد ناچیز درآمدها از بین برود.

,

وی اظهار کرد: جوانها باید خودشان به فکر ایجاد شغل و درآمد باشند چراکه اگر اینگونه نباشد چرخه نخواهد چرخید چون قرار است افراد دیگری در کنار شما به درآمد برسند.

,

مدیر کسب و کار و تولید کننده محصولات ارگانیک با بیان اینکه فعالیتی که در حال حاضر من و سایر فروشنده های مستقیمی که با من همکاری دارند به نوعی جهاد است، تصریح کرد: ما محصول ارگانیک و سالم به دست مصرف کننده می رسانیم و با این اقدام بسیاری از هزینه ها از جمله مسائل درمانی پزشکی کاهش پیدا میکند چون ما محصول سالم به مردم برای تغذیه می دهیم.

,

توجه به تولید محصولات سالم

, توجه به تولید محصولات سالم, توجه به تولید محصولات سالم,

پژمان گفت: بسیاری از مشکلات جسمی و بیماری ها ناشی از تغذیه و چاشنی هایی است که در غذاها به خورد مردم داده می شود این چاشنی ها شاید به ظاهر خوشمزه باشد اما مضر است.

,

وی به سلامت غذایی محصولات تولیدی اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر سلامت غذایی از بین رفته و همه غذاها و خوراکی ها مواد افزودنی و نگهدارنده دارد و این مسئله باعث شده مشکلات بسیاری از جمله ناباروری و کوتاه قدی به وجود بیایید لذا ما برای تولید محصولات ارگانیک کار را از پایه آغاز کرده و محصول سالم تولید کردیم و برای سایر محصولات نیز همین برنامه را داریم.

,

تلاش برای توسعه سرمایه گذاری تا ۵۰۰ میلیون تومان

, تلاش برای توسعه سرمایه گذاری تا ۵۰۰ میلیون تومان, تلاش برای توسعه سرمایه گذاری تا ۵۰۰ میلیون تومان,

مدیر کسب و کار و تولید کننده محصولات ارگانیک در پایان، عنوان کرد: چهار سال قبل کارم را با پنج میلیون تومان سرمایه گذاری آغاز کردم و در حال حاضر برای طرح توسعه در شهرستان بشرویه قرار است تا ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کنم ضمن اینکه بسیج سازندگی نیز در بحث ارائه تسهیلات قول هایی به من داده است.

,

پژمان به حضورش در نمایشگاه اقتصاد به توان مردم ابتدای آذرماه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد اشاره و عنوان کرد: ارتباط برقرار کردن بین تولید کننده ها و استفاده از تجربیات و دانش همدیگر در این نمایشگاه ها رقم می خورد و وقتی شبکه سازی انجام شود اقتصاد به صورت درون زا قدرت پیدا کرده و نیاز به حمایت نهادی نیست چون مردم خودشان به همدیگر کمک می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه