اخبار داغ

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان:

قطعه موسیقی "بازی اشکنک" در حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد تولید شد

قطعه موسیقی "بازی اشکنک" در حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد تولید شد
جمشیدی از تولید قطعه موسیقی "بازی اشکنک" با محتوای ملی میهنی و گویش محلی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس پیمان جمشیدی، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان گفت: قطعه موسیقی "بازی اشکنک" با محتوای ملی میهنی و گویش محلی جهت ایجاد روحیه شور و نشاط، وحدت و همدلی هرچه بیشتر بین اقوام ایران زمین، توسط واحد موسیقی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
وی در ادامه افزود: تمام بستر این کار توسط هنرمندان بومی استان در زمینه شعر، سرود، تصویربرداری، آهنگ سازی و تنظیم صورت پذیرفته است.
,
جمشیدی تصریح کرد: شعر این قطعه ی زیبای محلی، سروده رحمت‌اله رسولی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری می باشد که در چندین جشنواره حائز کسب مقام شده است.
,
وی با اشاره به تنظیم و آهنگ‌سازی این قطعه موسیقی اظهار داشت: رضا سلیمانی فرهنگ‌سازی و تنظیم این قطعه فاخر هنری را انجام داده و اجرا و همخوانی این قطعه توسط گروه منتخب کشوری پسران خورشید شهر یاسوج صورت پذیرفته است.
,
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان با اشاره به فعالیت‌های هنری این گروه منتخب بیان کرد: کسب مقام نخست جشنواره سرود رضوی در مرحله استانی و شهرستانی، کسب مقام نخست جشنواره آواها و نغمه های آسمانی مرحله استانی و شهرستانی، کسب مقام نخست جشنواره سرود مدارس استان و اجرای بیش از ۳۰۰ مراسم درون و برون استانی (تولید بیش از پنج موزیک ویدئو و پخش از سیمای استان) از موفقیت‌های این گروه سرود است.
,
وی افزود: گروه سرود پسران خورشید مقام نخست کشوری جشنواره «مدرسه عشق» در سال ۱۳۹۳ با کاری به نام «فریاد حماسه‌ها» در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال به نام «سال اقتصاد و فرهنگ با عظم ملی و مدیریت جهادی» که از بین ۴۴ اثر مقام نخست را کسب و توسط سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفان کشور تقدیر شد.
,
جمشیدی با بیان تولید موسیقی با محوریت زیست‌بوم گفت: با توجه به اینکه تولیدات آثار هنری فاخر با نگاه به فرهنگ بومی و عشایری استان می‌تواند جایگاه استان را به عنوان قطب شاخص هنری عشایر کشور تثبیت کند، خواستار توجه هرچه بیشتر در حمایت از چنین تولیداتی شد.
,
وی در پایان اضافه کرد: نماهنگ این قطعه موسیقی در مرحله تصویربرداری قرار دارد که به زودی طی مراسمی رونمایی خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه