اخبار داغ

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد؛

ضرورت رسیدگی بیشتر به مسائل تربیتی نسل جدید/ تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی جنایت است

ضرورت رسیدگی بیشتر به مسائل تربیتی نسل جدید/ تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی جنایت است
حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر ضرورت رسیدگی بیشتر به مسائل تربیتی و فرهنگی نسل جدید، گفت: توجیه مشکلات، حماقت، تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی جنایت و تکمیل خلأها و کاستی، رسالت ما است و باید دنبال اصلاح امور باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی امروز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و هفتمین اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز، خانه مدرسه و مسجد» که با حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند برگزار شد، با توجه به سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، به بیان نکاتی پیرامون سوره کوثر پرداخت و اظهار کرد: من به عنوان یک طلبه ساده ۸۲ نکته از سوره کوثر دریافت کرده‌ام یکی اینکه در زمانی که پیامبر(ص) ابتر خوانده شد، خداوند حضرت زهرا(س)، کوثر، یعنی خیر و نسل کثیر را به پیامبر(ص) عطا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه در روایات ارزش هر کار با توجه به «نیت» و انگیزه صاحب عمل تعیین می‌شود، گفت: دانشجو معلمان باید به شغلی که انتخاب کردند اهمیت دهند چون انسان می سازند.

,

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه معلمی شغل نیست عبادت است، تصریح کرد: تفاوت معلمین جمهوری اسلامی ایران با معلمین سایر کشورها این است که باید عالم، ناطق و عامل باشند.

,

وی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیا است، ادامه داد: امتیاز معلمی در نظام اسلامی ما این است که معلمان علاوه بر آموزش علم در زمینه تزکیه و تربیت نیز فعالیت می‌کنند.

,

نظر حجت الاسلام قرائتی در خصوص حضور نوجوانان در اغتشاش های اخیر

, نظر حجت الاسلام قرائتی در خصوص حضور نوجوانان در اغتشاش های اخیر, نظر حجت الاسلام قرائتی در خصوص حضور نوجوانان در اغتشاش های اخیر,

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در زمینه تعلیم و تربیت باید اقدامات موثرتری انجام شود، متذکر شد: اغتشاشات اخیر نشان داد فرزندان و نوجوانان خود را به درستی تربیت نکردیم و آموزش های ما کارساز نیست.

,

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به کم کاری در حوزه فرهنگی و تربیتی در جامعه، افزود: متاسفانه برخی نخبگان ما هم بصیرت لازم را ندارند و با اندک شبهه ای دچار تردید می شوند.

,

وی با تأکید بر اینکه هر چیزی در جایگاه خودش ارزشمند است، خطاب دانشجو معلمان، عنوان کرد: امروز کار شما یاد دادن علم نیست بلکه باید پاسخگوی سوالات نسل نو باشید که غرق در شبهات هستند.

,

ضرورت رسیدگی بیشتر به مسائل تربیتی و فرهنگی نسل جدید

, ضرورت رسیدگی بیشتر به مسائل تربیتی و فرهنگی نسل جدید, ضرورت رسیدگی بیشتر به مسائل تربیتی و فرهنگی نسل جدید,

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه بسیاری از مباحث غیرمفید باید از دروس حوزه، دانشگاه و مدرسه حذف شود و وقت دانش‌آموز، طلبه و دانشجو صرف علم مفید شود، گفت: ما فرزانگان بی شماری چون علامه طباطبایی و علامه مطهری در ایران داریم ولی متأسفانه جوانان ما این بزرگان را نمی‌شناسند.

,

وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید همواره در بازار دنیا به دنبال سود حقیقی باشند، ادامه داد: به عنوان کسی که سال‌ها معاون وزیر آموزش و پرورش بوده، از طریق رسانه شهرت یافته به جوانان می‌گویم خود را به شهرت و منصب های دولتی نفروشید.

,

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پاسخ به چرایی حضور نوجوانان در ناآرامی‌ها، تصریح کرد: نوجوانانی که در اغتشاش‌ها حضور داشتند از نظر تربیتی دچار اشکال هستند باید به مسائل تربیتی و فرهنگی نسل نو بیشتر رسیدگی کنیم.

,

تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی جنایت است/به دنبال اصلاح امور باشیم

, تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی جنایت است/به دنبال اصلاح امور باشیم, تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی جنایت است/به دنبال اصلاح امور باشیم,

حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه توجیه مشکلات، حماقت، تضعیف داشته ها و دستاوردها، جنایت و تکمیل خلأها و کاستی، رسالت ما است بنابراین بجای گلایه و انتقادهای غیرسازنده باید دنبال اصلاح امور باشیم، افزود: ما نمی‌گوییم که همه کس و همه چیز و همه مسئولان خوب هستند ولی افراد خوب هم کم نداریم.

,

وی با اشاره به اینکه انسان هیچ‌گاه از تحصیل و کسب علوم فارغ التحصیل نمی شود باید همواره با مطالعه برای رشد و تعالی خود تلاش کنیم، افزود: هیچ گاه خود را فارغ التحصیل ندانید چرا که علم آموزی پایان ندارد البته باید به دنبال علم نافع باشید.

,

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن تأکید بر مطالعه هفتگی کتب مفید توسط دانشجویان، به آنان یادآور شد: عمرتان را برای امور لغو که فایده ای برای دنیا و آخرتتان ندارد، تلف نکنید؛ از لحظه لحظه عمر خود حتی در تعطیلات استفاده بهینه داشته باشید زیرا همین استفاده درست از همین لحظات کوچک است که اتفاقات بزرگ را در آینده رقم می زند.

,

حجت الاسلام قرائتی گفت: علم مفید زمان و مکان ندارد و هر چیزی می نویسید چهار شرط داشته باشد واجب، مستحب، مشکل جامعه یا حداقل یک نفر را حل کند.

,

وی با بیان اینکه علم نباید انسان را از خداوند غافل کند، افزود: هر امام جمعه و مسئولی حداقل هفته ای یک یا دوبار پاسخگوی سوالات دانشجویان باشند.

,

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان خطاب به دانشجویان تأکید کرد: هر چیزی که در فضای مجازی و اینترنت می‌شنویم و می بینیم سریع رد یا قبول نکنیم باید حتما ابتدا تحقیق کرده و بعد اظهار نظر کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه