اخبار داغ

درخواست استاندار زنجان از معاون سازمان برنامه و بودجه کشور؛

بودجه استان زنجان عادلانه تخصیص یابد

بودجه استان زنجان عادلانه تخصیص یابد
استاندار زنجان گفت: درخواستمان از معاون مجلس و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه این است تا نگاه دوباره‌ای نسبت به استان زنجان در ایجاد عدالت نسبت به تخصیص بودجه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در خصوص تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه زنجان با حضور افقهی معاون مجلس و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان قلب حرکتی کشور است و بنا به اعتقاد بنده هر اتفاقی که قرار بر رخداد داشته باشد باید از این مجموعه و سازمان آغاز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی بیان کرد: درخواست‌مان از معاون مجلس و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه در استان زنجان این است تا نگاه دوباره‌ای نسبت به ایجاد عدالت در بین استان‌ها در بودجه نویسی و تخصیص بودجه داشته باشند. 

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه علت تفاوت زنجان در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به استان‌های پیرامون دیگر چندان قابل توجیه نیست، گفت: نگاه جامع سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوری می‌تواند انگیزه بخش برای مدیر استانی باشد و یا اینکه انگیزه حرکتی را از مدیر استانی بگیرد.

,

وی با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ نسبت درآمد به هزینه امسال نزدیک به ۰.۸ است، تصریح کرد: آورده‌ای که استان زنجان به خزانه کشور دارد بسیار بیشتر از استان‌های پیرامونی است.

,

افشارچی با اشاره به اینکه باید مزیت‌های نسبی هر استان در توسعه نیز در نظر گرفته شود، بیان کرد: در برخی استان‌ها استفاده از زمین‌های کشاورری یک مزیت نسبی دارد و این موضوع استان به استان متفاوت است.

,

استاندار زنجان اذعان کرد: استان زنجان به لحاظ اینکه ۴۸.۸ درصد اقتصاد مبتنی بر صنعت است از محل درآمد و مالیات خیر زیادی به کشور می‌رساند و مزیت نسبی به کشور است.

,

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود استان زنجان از این مزیت نسبی برخوردار شود، افزود: اما این موضوع را اعداد و ارقام نشان نمی‌دهد.

,

افشارچی گفت: در تملک و دارایی متوسط رشد دوره ۹۶ تا ۱۴۰۱ در حدود ۲۰ درصد است. استان زنجان ۲۰.۶ و در رتبه ۲۶ قرار دارد.

,

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ در اعتبارات هزینه‌ای رشد کشور ۲۵.۲۵ است اما استان زنجان ۲۴ می‌باشد، ادامه داد: اوضاع زنجان در حوزه هزینه‌ها خوش نیست، تفاوت بین دریافتی کارمند در استانداری زنجان و قزوین در حدود ۲ میلیون تومان است و این عدالت نیست و در دستگاه‌های دیگر نیز شرایط به همین روال بوده و ما شرمنده هستیم.

,

افشارچی با بیان اینکه باید تحولی در استان ایجاد شود، تصریح کرد: در درآمد‌های استانی متوسط رشد دوره ۹۶ تا ۱۴۰۱ در کشور ۳۸.۵ درصد است اما استان زنجان ۵۲.۲ است و این فاصله معنا دار است، رتبه استانی، استان زنجان نیز در این امر ۱۵ است.

,

وی بیان کرد: احساس ما این است سازمان برنامه و بودجه بر مبنای شاخص‌های خود که در اختیار دارد استان زنجان را نیز متفاوت ببیند.

,

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان دارای پروژه‌های متعددی است که سال‌های سال بر روی زمین مانده و به اتمام نرسیده‌اند، گفت: اتمام این پروژه‌ها نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

,

وی ادامه داد: در حوزه حقوق دولتی معادن استان زنجان یک هزار میلیارد تومان واریزی داشته است اما ابلاغی که به استان انجام شده ۲۱ میلیارد تومان است و با این میزان پول دستمان باز نیست.

,

استاندار زنجان ابراز داشت: اصلی‌ترین درخواست این است به یک سمت با شاخص‌هایی حرکت شود که استان نیز از مزیت‌های نسبی موجود برخوردار شود.

,

افشارچی با بیان اینکه در نوشتن بودجه امسال باید نگاه ویژه به استان زنجان شود، گفت: هم بنده و هم نمایندگان استان چندین بار در ارتباط با همین موضوع نامه ارسال کرده‌ایم با این حال بنده دوست دارم مدیران استانی بلند نظر کار کنند و نباید خودمان را وابسته به حجم کمی از بودجه که برایمان در نظر گرفته شده است، کنیم.

,

افشارچی با اشاره به اینکه ما متوجه این موضوع هستیم که مسئله نفت همچون گذشته نیست، سطح درامدی کشور فرق کرده است، ادامه داد: اما در مالیات ارزش افزوده به نحوی حرکت شده که گشایش‌هایی را ایجاد کرده است. 

,

 وی افزود: کمربندی شمالی که پروژه‌ای در حدود ۲ هزار میلیارد تومانی است با استفاده از مولد سازی انجام شده است.

,

افشارچی با بیان اینکه زمین‌هایی به محدوده شهر اضافه شده است، تصریح کرد: با این زمین‌ها مولد سازی خواهیم کرد تا اتفاقات مثبتی در حوزه‌های مختلف در استان انجام شود.

,

افشارچی با بیان اینکه بیش از ۱۲ درصد تملک و دارایی در استان تخصیص گرفته‌ایم، افزود: در مقایسه با هزینه کرد مالیات ارزش افزوده واقعا قابل مقایسه نیست.

,

وی با بیان اینکه استان زنجان، استان معدن‌خیزی است، بیان کرد: در حوزه اکتشاف تمرکز کرده‌ایم و اگر قرار باشد حقوق دولتی معادن به استان نرسد انگیزه کمتر خواهد شد.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان استان آرامی است و مردمان نجیبی دارد گفت: اتفاقات مثبت زیادی از این استان خواهید شنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه