اخبار داغ

استاندار هرمزگان:

تسهیلات کم‌بهره برای اصلاح شبکه آب خانگی به مردم بوموسی اعطا خواهد شد

تسهیلات کم‌بهره برای اصلاح شبکه آب خانگی به مردم بوموسی اعطا خواهد شد
دوستی در نشست فوق العاده شورای اداری بر تهیه بسته مشوق سرمایه‌گذاری در جزیره بوموسی و پیگیری پرداخت حق آلایندگی فلات قاره به شهرستان بوموسی تاکیدکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان با دستورکار بررسی پروژه‌های پیشران،نیمه تمام و مطالبات مردم شهرستان بوموسی، با اشاره به اهمیت جزایر سه‌گانه اظهار کرد: جزیره بوموسی باید به صورت ویژه در تصمیم‌گیری‌ها دیده شود و مدیران از هیچ تلاشی برای توسعه این جزیره فروگذار نکنند.

وی در بررسی روند احداث ناحیه صنعتی جزیره بوموسی، گفت: این ضرورت وجود دارد که بسته‌ای از مشوق‌ها برای جزیره بوموسی تعریف شود و با بررسی‌های دقیق و کارشناسی، طرح‌هایی برای برنامه هفتم توسعه پیشنهاد و جهت ارائه در هیات دولت آماده شود تا بر اساس آن نیز سرمایه‌گذاران برای حضور در جزیره ترغیب شوند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم اصلاح شبکه آبرسانی به مردم جزیره بوموسی، عنوان‌کرد: این آمادگی هم وجود دارد که برای تسریع در اصلاح شبکه خانگی آب، تسهیلات کم بهره به مردم  اعطا کنیم.

 دوستی با اشاره به لزوم تعارض قانون واگذاری منازل سازمانی و معافیت ساکنین جزایر از فرم ج، گفت: نامه‌ای برای دبیر هیات دولت ارسال و درخواست خواهیم کرد تا بحث فرم جیم در جزیره بوموسی استثنا شود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین بااختصاص5 میلیارد تومان ویژه شروع طرح بازسازی و اصلاح شبکه فشار متوسط پیرامون جزیره بوموسی، عنوان‌کرد: باتوجه به قول مساعدت وزیر نیرو برای تامین برق جزایر باید پیگیر تحقق آن باشیم.

رئیس شورای اداری استان هرمزگان، با اشاره به احداث سردخانه‌هایی به ظرفیت 2هزار و 250 تن در جزایر بوموسی و تنب، تاکید‌کرد: لازمه فعال سازی رویه‌های صید و صیادی در شهرستان بوموسی، انجام مطالعات شیلات استان برروی ماهی‌های قابل صید و مناسب صنایع تبدیلی است تا ما با تکمیل این زنجیره بتوانیم توسعه در جزیره را محقق کنیم.

مهندس دوستی اظهارداشت: این آمادگی را داریم تا تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های فنی و اعتباری استانداری را جهت راه‌اندازی پروژه های پرورش ماهی در قفس و خط فیله ماهی در جزیره بوموسی اختصاص دهیم.

وی با اشاره به عدم پرداخت عوارض آلایندگی شرکت فلات قاره به شهرستان بوموسی، تاکید‌کرد: حق استان هرمزگان از این عوارض بایست پرداخت شود و لازم است موضوع از طریق معاونت اول ریاست جمهوری و سازمان‌های امور مالیاتی پیگیری و برنامه بودجه استان نیز بایست برای تحقق این حقوق تلاش کند چرا که پرداخت این عوارض می‌تواند بسیاری از مشکلات را در شهرستان بوموسی حل کند.

استاندار هرمزگان در این جلسه دستوراتی در رابطه با تعمیر و تجهیز سالن ورزشی بانوان،استخدام معلولین و ارسال امکانات کمک‌آموزشی به جزیره بوموسی صادر کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه