اخبار داغ

وزیر بهداشت و درمان در اراک:

۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به مراکز درمانی کشور در دولت سیزدهم اضافه شد/در اغتشاشات اخیر به۱۲۰ آمبولانس خسارت وارد شده

۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به مراکز درمانی کشور در دولت سیزدهم اضافه شد/در اغتشاشات اخیر به۱۲۰ آمبولانس خسارت وارد شده
عین الهی گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در ۷۹ مرکز کشور ایجاد و اضافه شده و تا پایان سال نیز هفت هزار و ۷۰۰ تخت دیگر هدفگذاری شده است و هر هفته آمادگی افتتاح مراکز درمانی متعدد در کشور وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: استان مرکزی یکی از استان های بی نظیر در همه ابعاد است و این به برکت وجود مسئولین انقلابی و پای کار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
عین الهی اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه بهداشت و درمان اقدامات قابل توجهی انجام شده که مهمترین آن کنترل و مدیریت بیماری کرونا بود که کادر درمان در کنار بسیج و مردم در این راستا مجاهدت های فراوانی کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: در شرایطی دولت سیزدهم مسئولیت گرفت که روزانه ۵۰ هزار مراجعه کرونایی، ۲۰ هزار نفر بستری، هشت هزار نفر مریض بدحال وجود داشت و بالای ۷۰۰ نفر در روز بر اثر این ویروس جان خود را از دست می‌دادند.
,
 
,
وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم ۱۸ میلیون واکسن تزریق شده بود اما با روی کار آمدن این دولت، کار تزریق واکسیناسیون با حجم بالا شروع شد و تاکنون ۱۵۵ میلیون واکسیناسیون انجام شده است که در دز اول ۹۶ درصد، دز دوم حدود ۹۰ درصد و در مجموع ۷۵ درصد کل جمعیت کشور تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این موفقیت با کمک مردم و دانشمندان و کادر بهداشت و درمان در یک مدت کوتاه صورت گرفت.
,
 
,
عین الهی یاد آور شد: از ابتدای شیوع کرونا تا آذرماه سال گذشته، ۱۲۲ هزار فوتی بر اثر این بیماری در کشور ثبت شد و از آذرماه ۱۴۰۰ تاکنون ۱۴ هزار نفر فوت کرده‌اند که این آمار نشان دهنده موفقیت کنترل بیماری در کشور است.
,
 
,
وی ادامه داد: دانشمندان ایرانی در تولید واکسن بسیار موفق عمل کردند و ۶ مرکز تولید واکسن با انوع و اقسام پلتفورم‌ها فعالیت داشتند و امروز در شرایطی قرار داریم که نه تنها بی‌نیاز از واکسن هستیم بلکه می توانیم صادرات هم داشته باشیم و با داشتن تکنولوژی واکسن‌های پیشرفته، برای هر نوع تهدید بیماری دیگر هم امکان تولید واکسن وجود دارد.
,
 
,
وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در ۷۹ مرکز کشور ایجاد و اضافه شده و تا پایان سال نیز هفت هزار و ۷۰۰ تخت دیگر هدفگذاری شده است و هر هفته آمادگی افتتاح مراکز درمانی متعدد در کشور وجود دارد.
,
 
,
وی افزود: کادر پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس فداکاری‌های خوبی داشتند، در دوران کرونا آبروی خوبی را به دست آوردند و خوش درخشیدند و حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در این مدت تقدیم شده است.
,
 
,
عین الهی گفت: در بحث بیمه سلامت، امسال با توجه مجلس شواری اسلامی، ۶ هزار میلیارد تومان به این مهم اختصاص یافت که در راستای آن ۶ میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه بیمه رایگان شده‌اند و تنها حدود یک تا یک و نیم میلیون نفر دیگر در کشور بدون بیمه هستند که سه ماه فرصت داده شده تا آزمون وسع از آنها انجام شود.
,
 
,
وی ادامه داد: تعرفه پرستاری در سال ۱۳۸۶  تصویب شده بود که اجرا نشده بود اما با توجه مجلس شواری اسلامی و تلاش های صوت گرفته، پنج هزار میلیارد تومان نیز به این مهم اختصاص یافت و تعرفه  پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت و هیات دولت به تصویب رسید و ماه گذشته اجرایی و پرداخت شد.
,
 
,
وزیر بهداشت و درمان گفت: امسال در خصوص ظرفیت پزشکی، ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو پذیرش شده که این رقم در سال گذشته، هفت هزارنفر بود و امسال برای نخستین بار در طول تاریخ انقلاب، چهار هزار دانشجوی تخصصی در همه رشته‌ها جذب شده که برای آینده کشور بسیار خوب است.
,
 
,
وی ادامه داد: رتبه علمی کشور ۱۶ بوده که امسال به ۱۵ ارتقا یافته و در بحث کارهای حوزه سلامت دانش بنیان نیز با افزایش ۴۳ درصدی همراه بوده و حدود ۱۲ پارک علم و فناوری و شهرک‌های دانش بنیان ایجاد شده است.
,
 
,
عین الهی بیان کرد: برای داروی کشور ارز ترجیحی داده می شد و جمهوری اسلامی تنها به ۸۵ میلیون نفر مردم کشور خود را دارو نمی‌داد بلکه به ۴۰۰ میلیون نفر از مردم کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان دارو می داد زیرا قیمت دارو در کشور ارزان بود و به این کشورها قاچاق می شد.
,
 
,
وی ادامه داد: به دلیل اینکه ارز ترجیحی به افراد دیده می شد، فاکتورها و پیش فاکتور ها واقعی نبود و برای رفع این مشکل در این مجلس امسال اجازه داده بود تا وزارت خانه بتواند در بحث دارو ارز ترجیحی را به نیمایی تغییر دهد و در این راستا، طرح دارو یار شروع شد که باعث شد تا اختلاف ارز ترجیحی و نیمایی به مصرف کننده داده شد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: ۸۵۰ مرکز بهداشتی در دولت سیزدهم افتتاح شده و تا پایان سال نیز ۲ هزار مرکز دیگر هدفگذاری شده است و متاسفانه این وزارتخانه مشکلاتی در بحث آمبولانس دارد زیرا در اغتشاشات اخیر، ۱۲۰ دستگاه آمبولانس دچار آتش سوزی شدند که برخی از آنها قابل استفاده نیست.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه