اخبار داغ

رئیسی: مردم ایران با شعار "آزادی" گول نمی‌خورند‌؛ شما زندگی را از "آرتین" گرفتید

رئیسی: مردم ایران با شعار "آزادی" گول نمی‌خورند‌؛ شما زندگی را از "آرتین" گرفتید
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران در اغتشاشات اخیر دشمن را ناکام گذاشت، گفت: مردم ایران با حضرت فاطمه انس دارند و شعار آزادی دشمنان گول نمی‌خورند‌ چرا مردم ایران آزادی را در سال ۵۷ به دست آوردند و هیچ وقت این آزادی را از دست نخواهند داد. ‌
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در جمع مردم رباط‌کریم با تسلیت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و اشاره به جایگاه عظیم حضرت زهرا (سلام الله علیها) اظهار داشت: شناخت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) یک الگو و سرمایه است.

وی با تبیین گوشه‌ای از فضائل حضرت زهرا ( سلام الله علیها) افزود: ‌آشنایی با مکتب حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نیاز و الزام است تا بانوان بتوانند راه صحیح تعالی را پیدا کنند. فاطمه (س) شخصیتی است که پیامبر (ص) و امام علی(ع) در مورد آن سخن گفته اند، شاید نرسیم که تمام روایات و احادیث را در مورد این بانوی همام مطالعه کنیم، اما باید با مطالعه از آن مطلع شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه عمل انسان باید نشات گرفته از نیت صادقانه باشد و اگر صداقت در عمل، سخن و نیت رخ داد، شخص صدیق می‌شود، تصریح کرد:  فاطمه اطهر (س)، الگو بشریت است و امام صادق (ع) فرمودند که فاطمه صدیقه شهید بود و صداقت در سخن و عمل، اندیشه، انگیزه، نیت و سلیقه و باطن، در سلوک و رفتار، مقصد و هدف داشت. حقیقت سخنانی که در مورد فاطمه مطرح می شود را باید اولیای خداوند بفهمند، اما آنچه که می دانیم این است که فاطمه برای هر کسی که می خواهد زندگی فاطمی کند در دسترس است، اخلاق، عبادت، جانفشانی در راه ولایت، آن زمان که در برابر جریان نفاق ایستاد و با 2 سلاح روشنگری خطبه هایش و اشک های دیدگانش نقاب از چهره نفاق بر هم زد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور در کنار مردم متدین و با بصیرت شهرستان رباط کریم در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) برای من و همکاران توفیق بزرگی است و از حضور مردم و مسئولان در این مراسم قدردانی می نمایم، تصریح کرد: ‌ فاطمه (س) به ما درس چگونه زیستن می‌دهد تا چگونه زیستن را بیاموزیم و دشمنان را بشناسیم که در پی ایجاد تفرقه در کشور هستند و قصد دارند اعتقادات جوانان ما را دگرگون کنند و جلوی رشد و پیشرفت جامعه ما را بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید کسانی  را که با حرف‌های خیلی زیبا در جامعه اخلال و تفرقه ایجاد می‌کنند و ‌باور و اعتقاد مردم را هدف قرار می‌دهند، بشناسیم‌، ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند اتفاق نیفتاده، بله، آنانی که دقیق نمی‌بینند و بصیرت لازم را ندارند، خوب نمی‌بینند که چه اتفاقی را فاطمه می‌بیند، فاطمه می‌بیند و در خطبه‌هایش برای زنان مدینه سخن می‌گوید و جریان را تبیین می‌کند. اختلاف بزرگی که در جهان اسلام واقع می‌شد را فاطمه می‌دید، کنار قبر حمزه سیدالشهدا، کنار قبر پدر بزرگوارش اشک می‌ریخت. در این شهرستان و در جهان اسلام فاطمه به ما درست چگونه زیستن می‌دهد، بشناسیم زمان خود، خطر، فتنه‌ها و خطر را بدانیم آنانی که با جلوه‌های دیگر می‌خواهند با حرف‌های خیلی زیبا می‌خواهند در جامعه اخلال و تفرقه ایجاد کنند و باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند جوان عزیز پای درس و تحصیل باشند و تلاش دارند تا ‌تولیدکننده را از تولید باز دارند و به نحوی عمل کنند که جامعه از رشد و تعالی باز بماند، تاکید کرد: ‌رهبر معظم انقلا‌ب می‌گویند که مردم "دشمن، جریان‌ فتنه و راه را خوب می‌شناسند و این درسی است که باید از حضرت فاطمه (س) ‌بیاموزیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌مردم ایران ‌بار دیگر دشمن را ناکام گذاشتند، اضافه کرد: ‌مردم ایران نشان دادند که با حضرت فاطمه (س) انس دارند و الگویشان در زندگی این بانوست، دشمن را خوب می‌شناسند و با شعار آزادی گول نمی‌خورند ما آزادی را در انقلاب بهمن 57 پیدا کردیم و هیچ وقت این آزادی را از دست نخواهند داد. ‌مردم ایران استکبار جهانی را می‌شناسد و می‌داند حضور شما در هرنقطه از جهان سلب کننده زندگی مردم است.

رئیسی خطاب به دشمنان تاکید کرد: شما می‌خواهید به مردم ایران زندگی یاد دهید؟‌ از بچه های این مرزو بوم زندگی را گرفتید، زندگی آرتین را گرفتید، مردم ایران، آمریکا و استکبار جهانی را خوب می شناسد می‌داند حضور شما در هر نقطه‌ای زندگی بخش به مردم نیست.

وی با بیان اینکه حضور دشمنان در هر منطقه و جایگاهی با هر شعار زیبایی سلب‌کننده آرامش و زندگی مردم است نه ایجاد‌کننده آزادی برای مردم، تصریح کرد: زنان و مردان ما افتخارشان آن است که الگویشان فاطمه (س) است، در دنیا چه کسی را برای الگو‌گیری در زمینه اخلاق، عمل، همسرداری، حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و دیگر حوزه‌ها کسی را پیدا کنند جز فاطمه که الگوی زنان و مردان عالم بشود؟ قهرمانان و نام‌آوران بسیاری هستند اما شخصیت فاطمه اطهر فقط الگوی بشریت است و ما افتخار ارادت به این بانوی دو عالم را داریم و از خدا می‌خواهیم که در هر دو عالم با فاطمه باشیم.

رئیسی با بیان اینکه ‌مادران‌، همسران و مادران شهدا‌ هر زمان که درد و مشکلی هست، یا زهرا می‌گویند و رزمندگان ما نیز در زمان مبارزه با دشمن بر پیشانی خود نام یا زهرا می‌بستند، اظهار داشت: فاطمه جان ما به تو دل بسته‌ایم، فاطمه جان این کشور برای شماست، ما نوکران مردم هستیم، اما این کشور برای اهل بیت، برای شما، برای امام حسین است، عشق تمام این مردم این است که تمام وجودشان برای شماست.

وی با بیان اینکه تاکنون دشمن نمی‌خواست ما به این نقطه برسیم، گفت: او نشاط اجتماعی، آزادی و پیشرفت ما را نمی‌خواست، وضعیت افغانستان را ببیند 35 هزار بچه معلول در افغانستان هست، او اینها را برای ایران می‌خواهند؛ جمهوری اسلامی "استقلال و آزادی" خود را به برکت امام پیدا کرده و اجازه نخواهد داد که این سرمایه عظیم را دشمن تهدید کند.

رئیس جمهور خطاب به مردم ‌رباط کریم تاکید کرد: بدانید دولت خدمتگزار شما شب و روز خود را صرف می‌کند تا مشکلات در سطح کشور کاهش یابد و در حوزه‌های مختلف اقتصادی و رونق تولید تلاش می‌کند ‌با وجود تحریم‌ها و تهدید، عقب‌گرد و توقف نداشته باشیم ‌و به دنبال پیشرفت هستیم‌ و این پیشرفت ‌‌دشمن را عصبانی کرده است؛ عصبانیت دشمن برای این است که چون تحریم کرد و خودش هم اعلام کرد که تحریم‌ها مفتضحانه شکست خورد، نفت را نتوانست تحریم کند، اعلام کردیم که بیش از گذشته صادر می‌کنیم، تراز تجاری از منفی شدن به سمت مثبت شدن حرکت کرد. فرزندان ما حضورشان در عرصه‌های مختلف افزایش یافت  و دشمنان معترفند که حرف اول را ایران می‌زند، در حوزه دانش بنیان‌ به نتایجی دست یافته‌ایم که بسیار شگفت‌انگیز است و تمام کار دانش بنیانی که انجام می‌شود، قابل توجه است و دشمنان از این وضعیت عصبانی هستند؛ عصبانی‌ باشید و از این عصبانیت بمیرید، ایران به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

رئیسی عنوان داشت: برخی از شهرستان‌های استان تهران، شاید به اندازه استانی کوچک باشد و یکی از این شهرستان‌ها رباط کریم است، رباط کریم امروز با قبل بسیار متفاوت است و مشکلات و مواردی دارد که توسط مسئولان و ادارات و سازمان‌ها بیان شده و تمام موارد این منطقه نیز در شورای اداری بررسی می‌شود.

رئیسی رونق تولید و پویایی اقتصاد را از مهمترین اولویت دولت عنوان کرد و ابراز داشت: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان عقب‌گرد نخواهد داشت و تحریم‌ها منجر به توقف کشور و اقتصاد و خدمات نخواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه رباط‌کریم دهه اول 60 با رباط‌کریم کنونی بسیار متفاوت است گفت: شهرستان رباط‌کریم زیرساخت‌های مناسبی دارد و باید پروژه‌های حوزه حمل و نقل و مترو سریعتر به اتمام برسد.

وی به وضعیت مترو که یکی از مشکلات مهم رباط کریم است اشاره کرد و افزود: امروز مشکل عبور و مرور و وضعیت مترو را در این منطقه دیدیم که انشاالله به زودی سامان می‌یابد و حق مردم است که در این زمینه رفاه داشته باشند.

رئیسی تصریح کرد: 70 درصد در حوزه آب و فاضلاب در منطقه پیشرفت داشتیم و باید اعتبارات آن پیگیری شود و یک اردوگاه فرهنگی بزرگ برای شهرستان رباط کریم ایجاد شود تا جوانان و خانواده‌ها از فضای مفرح آن استفاده کنند.

وی به تکمیل واحدهای نیمه کاره مسکن در پرند تاکید و عنوان کرد: مسئله مسکن باید طبق قانون و ساخت یک میلیون مسکن در سال با جدیت دنبال شود و وزیر راه و مسکن مکلف به اجرای تعهدات دولت است و با جدیت این اقدام منم را پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: آماده‌ایم در منطقه تا صدای مردم را بشنویم و قطعاً درخواست و نامه‌های مردم به دست ما خواهد رسید.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: مدیران محترمی که به نام مقدس جمهوری اسلامی خدمتگزار مردم هستید بدانید که هر چه قدر از کار مردم گره گشایی شود باز هم کم است و از مدیران و رؤسای دستگاه‌ها به طور جد می‌خواهم صمیمیت و ارتباط با مردم و باز بودن درب اتاق‌های کارشان را برای شنیدن مسائل مردم در دستور کار قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه