اخبار داغ

دبیر ستاد خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور:

مسئله «جنگ جمعیتی» باید جدی گرفته شود

مسئله «جنگ جمعیتی» باید جدی گرفته شود
ساکی با بیان اینکه آسیب‌های تک فرزندی و سقط جنین باید در جامعه بیان شود گفت: کاهش جمعیت، هدف اصلی در جنگ جمعیتی است بنابراین مسئله «جنگ جمعیتی» باید جدی گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ساکی امروز در جلسه حمایت از خانواده، جمعیت و فرزندآوری که در فرمانداری بروجرد برگزار شد اظهار داشت: در سال ۱۳۶۰تا ۱۳۶۸میانگین نرخ باروری ۶.۷ فرزند بوده که در برنامه اول توسعه مقرر شد برای سال ۹۰ به چهار فرزند برسد اما در سال ۷۱ هدف محقق شد و باید متوقف می‌شد ولی اقدامی انجام نگرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک, سفیرافلاک,

وی افزود: سال ۷۲ قانون تنظیم خانواده مصوب شد و خانوارهای دارای سه فرزند در تنگنا قرار گرفتند به طوری که خانوارهای دارای فرزند سوم به بالا از برخی امکانات محروم می‌شدند و حتی روی پفک و کبریت نوشته شده که خانواده کوچکتر شود تا جایی که نرخ باروری در سال ۹۰ به ۱٫۷ رسید.

,

دبیر ستاد خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: اگر بری جبران کاهش جمعیت فکری نشود در چند سال آینده جزء پیرترین کشورها خواهیم بود و برای این جبران فقط حدود شش سال فرصت وجود دارد.

,

وی بیان کرد: در صورت ادامه روند کاهش جمعیت طی چند دهه اخیر جمعیت به ۳۱ میلیون می‌رسد و این عمق فاجعه است، فاجعه جایی عمیق‌تر است که از ۳۱ میلیون نفر جمعیت، ۴۲ درصد بالای ۶۵ سال سن دارند و ۲۰ درصد زیر سن تولید نسل قرار دارند که نوجوانان هستند و ۱۳ میلیون نفر جوانان و میانسال هستند.

,

ساکی خاطر نشان کرد: ۵۴ بار رهبری در مورد جمعیت صحبت کردند که نشان از اهمیت این موضوع دارد و نباید به این مهم بی توجهی کرد، البته دشمنان و معاندان سعی دارند تا با مسائل حاشیه‌ای کشور را درگیر کنند تا مسئله مهم جمعیت به حاشیه برود ولی باید طی این پنج سال اقدامات لازم انجام گیرد و اگر به بهانه غنیمت و اشتغال و غیره این را فراموش کنیم قطعا آیندگان این را نمی‌بخشند.

,

دبیر ستاد خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور گفت: هر مدیری در این عرصه نمی‌تواند کاری کند باید کنار برود و امروز مسئله جنگ جمعیتی است که باید جدی گرفته شود، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون جنگ‌های متعددی مانند جنگ تحمیلی، فتنه، تحریم، جنگ اقتصادی را علیه کشور به راه انداخته‌اند و امروز جنگ ترکیبی را فعال کردند و این نشان از ضعف آنهاست ولی با لطف خدا اتفاقی رخ نداد و برخی جان، مال و آبرو می‌گذارند تا انقلاب استمرار داشته باشد و اینها انقلاب را حفظ کرده‌اند.

,

وی اظهارداشت: یکی از جنگ‌ها، جنگ جمعیت است و هنوز هم بسیاری از افراد در خواب هستند، این در حالیست که در دفاع مقدس ۲۳۰ هزار شهید دادیم و سال‌ها ۵۵ کشور دنیا علیه ما جنگیدند و امروز در جنگ جمعیتی بدون اینکه حضور دشمن را ببینیم گرفتار این جنگ شده‌ایم.

,

ساکی افزود: متاسفانه سالانه ۳۵۰ هزار قتل جنین در کشور رخ می‌دهد و تنها ۱۲ هزار مورد مجوز قانونی دارند و این مهم آسیب‌های زیادی به دنبال دارد، مورد دیگری که در بحث جمعیت آسیب زاست، آسیب‌های تک فرزندی است و این خانواده‌ها در آینده با مشکلاتی همراه می‌شوند.

,

وی عنوان کرد: در همین راستا قانون جوانی جمعیت از سال ۹۳ استارت زده شد و رهبری هم تذکر دادند و مجلس جدید در این قانون خوب درخشیدند و مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است به طوری که در اجرای این قانون که بحث واگذاری خودرو است تاکنون شش هزار میلیارد تومان خودرو به نفع خانوارهای فرزندآور داده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه